Novi Volkswagen Passat
NOVI Volkswagen Passat donosi strahovit napredak u srednjoj klasi. Već ćemo u ožujku kad vrata otvori ženevski auto-salon moći uživo vidjeti najnoviji ponos njemačke auto-industrije od kojeg svi puno očekuju.
Punih devet godina Volkswagen je vrijedno radio na razvoju nove limuzine srednje klase ima težak zadatak da nastavi uspješnu priču započetu prije 32 godine. Uostalom, rijetko koji automobil se može pohvaliti nakladom od čak trinaest milijuna primjeraka, a samo ih je nekoliko koji su tržišno uspjeli na gotovo svim svjetskim tržištima.
Novi Passat prešišao je prethodnika u svakom pogledu. Model je ljepši i veći, što je bilo očekivano, ali zato malo tko je mislio da ćemo na Passat ubuduće gledati kao na pravu poslovnu limuzinu dostojnu usporedbe s najboljima. Nema čega nema, od skupih elemenata luksuza kao što je dvozonski klima-uređaj, elektronička ručna kočnica, Bluetooth sustav povezivanja i LED tehnologija (svijetlo kočnice), pa sve do bogate sigurnosne opreme dosad rezervirane za cijenom nedodirljive modele. Budući kupac moći će svoj Passat opremiti bi-xenon zakretnim prednjim svijetlima, keyless sustavom, 600 W snažnim audio-sustavom s DVD navigacijom, pa čak i automatskim održavanjem razmaka.
Nova generacija Volkswagenovog aduta donosi potpuno novu bazu. Konstrukcija je čak 57 % kruća po pitanju uvijanja, što u kombinaciji s novim ovjesom (multilink straga) baca potpuno novo svijetlo. Cijenom daleko, Passat u pogledu gabarita puše za vrat prestižnim krstaricama kao što je Mercedesova E klasa. Dimenzije 477x182x147 cm govore da najveći rast bilježi širina (+ 7.4 cm), a prati ju duljina (+ 6 cm). Kako je visina povećana tek za simbolični centimetar, jasno je da je automobil profitirao na izgledu. Šira silueta osigurava moćan dojam, dok rast duljine s povećanim međuosovinskim razmakom (+ 6 cm) Passatu daje određenu dozu elegancije. Za sve ostalo se pobrinuo dizajn čije smjernice utemeljuje prestižni Phaeton, odnosno koncept D1, a sličnost je u detaljima uočljiva i sa sportskim studijama Concept R i Concept C.
Kad je u pitanju automobil spomenutih dimenzija i imena s težinom, sumnje oko komfora su suvišne. 271 centimetar razmaka između osovina ostavlja dovoljno prostora za sve putnike, koji sada mogu ponijeti do 90 litara više prtljage. Naime, prtljažnik je povećan na odličnih 565 litara, a da pri tome nije trpio vanjski izgled.
Novi Passat snažno starta u pogledu motorizacije. Tri FSI benzinca (1.6/115 KS, 2.0/150 KS, 2.0 T FSI/200 KS) i isto toliko dizelaša (1.9/105 KS, 2.0/140 KS, 2.0/170 KS) zadovoljit će potrebe većine. Za izbirljive su predviđeni DSG (2.0 TDI) i Tiptronic (2.0/150 KS) automatizirani mjenjači odličnih karakteristika. Kasnije na scenu stižu snažnije benzinske i dizelske izvedbe na čijem čelu će se nalaziti 3.2 V6 FSI benzinski agregat od 250 KS. Dobre stvari treba zadržati, pa će krajem godine Passat biti dostupan i u 4Motion izvedbi s pogonom na sve kotače.
Uspoređujući novi Passat s posljednjim novitetima VW grupe može se zaključiti da je napravljen odličan kompromis. Za matičnu marku je sačuvan optimalan izbor, jer je novi Passat prostran barem kao Škoda Octavia, dok je razina luksuza i svega što uz njega ide vrlo bliska Audiju A4. Može se očekivati da bi i cijena trebala biti između ova dva modela, dok bi prisutnost u dovoljnoj mjeri na financijski slabijim tržištima mogao osigurati 1.6 benzinski agregat od 102 KS koji će sasvim sigurno biti uveden.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati