Povratak Lexusa na europsku scenu

Piše:
srijeda, 4.2.2004. 10:01
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Povratak Lexusa na europsku scenu

IAKO je Lexus u Americi izuzetno cijenjena i popularna marka, njegov utjecaj na europskom tržištu je mizeran. Najavljene dvije europske premijere u Ženevi daju naslutiti da će stvari uskoro krenuti nabolje.

Lexus će kroz mjesec dana u Ženevi predstaviti svoje najnovije adute, koje smo prvi put imali prilike vidjeti na nedavno održanom salonu automobila u Detroitu. Dva zanimljiva noviteta svojim originalnim koncepcijama donose svježinu na Stari kontinent, gdje već godinama nitko ne može ugroziti anarhiju zapadno-europskih vladara.

Lexus RX400h

U klasi luksuznih SUV-a predstavlja nam se model RX400h, prvo SUV vozilo s hibridnim pogonom. Nakon novog Priusa Toyota nam je pripremila još jedno ugodno iznenađenje.
Hibridni Lexus je opremljen novim hibridnim sustavom koji se temelji na HSD (Hybrid Synergy Drive) konceptu, a razvijen je specijalno za ovaj model.

Sustav čine dva elektromotora, te 3.3-litarski V6 benzinski motor, što je dovoljno za maksimalnu snagu od oko 200/270 kW/KS. Ovaj podatak treba uzeti s rezervom jer benzinski i električni motor ne isporučuju maksimalnu snagu pri istom broju okretaja. Vozilo je opremljeno pogonom na sve kotače, a snaga se prenosi putem bezstupanjskog  automatskog CVT mjenjača.

Svesrdna pomoć električne propulzije se najviše odrazila na potrošnju goriva koja je bliža klasičnoj obiteljskoj limuzini nego rastrošnim terencima. Naravno emisija štetnih plinova je minimalna, pa RX 400h ima trenutno najčišći ispuh u klasi.
U pogledu voznih osobina, hibridni RX se pretjerano ne razlikuje. Vozilo se isporučuje s modificiranim ovjesom i EPS (Electronic Power Steering) električnim servoom, a kao opcija se nudi VDM ((Vehicle Dynamics Management ) kontrola stabilnosti, trenutno najnapredniji sustav ove vrste dostupan na tržištu.

Nešto veća masa je anulirana većom snagom pogonskog agregata, a aerodinamika je ostala ista, što je rezultiralo podjednakom maksimalnom brzinom s benzinskom RX300 izvedbom (oko 180 km/h). S druge strane, radna karakteristika električne propulzije s jednolikom isporukom okretnog momenta je rezultirala boljim ubrzanjima pa RX400h do 100 km/h stiže za manje od 8 sekundi. 

Prodaja modela startat će početkom iduće godine.



Serija GS

Za razvoj treće generacije serije GS Lexusovi inženjeri su se opsežno koristili konceptima (LF-S, LF-X) predstavljenim na prošlogodišnjem auto salonu u Tokiju. To je posebno uočljivo sa stanovišta dizajna, koji pokazuje značajan odmak od dosadašnje stilističke retorike i najavljuje nove smjernice japanske premium marke.

Uz magnetnu privlačnost oblina koja kombinira eleganciju i sportske karakteristike, GS postavlja nove standarde na području sigurnosti. Lexusova limuzina će se serijski isporučivati s zračnim jastucima za koljena vozača i suvozača, te prednjim i stražnjim zračnim zavjesama, što je prvi slučaj u jednom serijskom modelu. Tu je još i radarski nadziran PCS (Pre-Collision System) sustav, koji u slučaju prometne nezgode unaprijed zateže pojaseve i podešava EBA (Emergency Brake Assist) za isporuku maksimalne kočničke sile. 

GS je moguće opremiti većinom tehnološki naprednih sustava, od automatske kontrole pritiska u gumama, pa sve do I-AFS (Intelligent Adaptive Front Lighting System) sustava zakretnog prednjeg osvjetljenja ceste.
Za vrhunski komfor se brine novi ovjes, koji posjeduje četiri moda podešenja, od normalnog do sportskog. 

Prvi primjerci modela u Europi će biti dostupni u prvom kvartalu 2005 godine.

Miljenko Nikolić