Račanovo dodvoravanje Dalmaciji uz "Krešu legendu"

Piše:
utorak, 1.7.2003. 19:43
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Račanovo dodvoravanje Dalmaciji uz "Krešu legendu"

"NA KRAJ dionice do Zadra II., Račan se sa spojne ceste Udbina-Gornja Ploča dovezao sam, a društvo su mu u automobilu bili službeni vozač, supruga Dijana Pleština i Zadranin Krešo Lilić, student prava, široj javnosti poznat kao natjecatelj iz Milijunaša."

Koliko apsurda u jednoj jedinoj rečenici, koju u cijelosti prenosimo iz jučerašnje HINA-ine vijesti o otvaranju dionice autoceste.

Počevši od činjenice da je hrvatskoj javnosti potrebno naglasiti da je Račan sam vozio automobil, preko toga da mu je društvo pravio službeni vozač (valjda za slučaj da  vožnja ipak bude preteška za premijera), do one najapsurdnije - činjenice da se s Račanom u automobilu vozio Krešo Lilić.

Za one kratkog pamćenja, kakvih u Hrvatskoj nažalost ima puno, jedina općepoznata stvar o Kreši Liliću je da se dotični nedavno odlučio kockati s već osvojenih 500,000 kuna u kvizu "Tko želi biti  milijunaš", odgovorivši metodom slučajnog odabira na "milijunsko" pitanje.

Kao što teorija vjerojatnosti i predviđa, Krešo je odabrao krivi odgovor i ostao bez milijuna. I tu bi cijeloj priči bio kraj da u radijskoj vijesti o otvaranju nove dionice autoceste  Krešo nije, iz nekog nama posve nepojmljivog razloga, proglašen "poznatim po iznimnoj hrabrosti". Nadalje, kako prenosi današnji Vjesnik, "mladi Zadranin odabran je za Račanovog  suputnika, objašnjavaju u premijerovu uredu, zato što je pokazao smjelost i spremnost na rizik."

Ako je nerazumno bacanje pola milijuna kuna u vjetar "smjelost i spremnost na rizik" kakvoj se divi i kakvu honorira premijer Račan, tada se moramo zapitati da li po istom ključu
bira svoje najbliže suradnike, ministre, njihove zamjenike i pomoćnike.

Račanu nije palo napamet novom autocestom osobno provozati Pavla Miletića, umirovljenika koji je darovao vlastitu ušteđevinu od 312,000 kuna za izgradnju autoceste Zagreb-Split. 

Premijer također vjerojatno nije smatrao dobrim potezom sa sobom u automobilu povesti nekog od radnika "fizikalaca" koji su na autocesti ostavili litre vlastitog znoja.

Zašto bi premijer za otvaranje dionice autoceste odabrao bilo koga tko je dao bilo kakav doprinos izgradnji toliko željene autoceste, kad mu je njegov ured jednim telefonskim pozivom osigurao društvo u Dalmaciji izuzetno popularnog Kreše, kojeg je dobar dio južnjaka danima nakon emitiranja dotične epizode "Milijunaša" proglašavao "legendom".

Sustav vrijednosti koji je ovakvim činom podržao premijer Račan u suprotnosti je sa zdravim razumom, što nažalost u Hrvatskoj nije nikakva novost, bez obzira na to tko je  trenutno na vlasti. To je sustav u kojem se ne cijeni upornost, naporan rad i odricanje u korist općeg dobra nego hazarderstvo i oportunizam.

Svakom tko imalo prati političke prilike u Hrvatskoj ovaj Račanov potez je sasvim jasan. Svjestan popularnosti "Kreše legende", ali i vlastite nepopularnosti u Dalmaciji, Račan je odabrao liniju manjeg otpora i na prizeman se način pokušao dodvoriti Dalmatincima.

U premijerovu uredu očito budno prate zbivanja u kojima pojedinci "poznati po iznimnoj hrabrosti" zadive hrvatsku javnost, pa su tako jučer u Jutarnjem listu zasigurno pročitali članak o đakovačkom mađioničaru Josipu Ciganoviću, koji je s povezom preko očiju jurio 240 km/h đakovačkom obilaznicom punom automobila.

Budući da se i u ovom slučaju očito radi o "pokazivanju smjelosti i spremnosti na rizik", predlažemo premijeru da pri otvaranju slijedeće dionice autoceste poveze gospodina Ciganovića.

Povez preko očiju neće biti potreban, u Hrvatskoj su politici stvari ionako dovoljno mutne.

Neven Barković