Rinspeed Splash – ostvarenje snova

Piše:
srijeda, 25.2.2004. 08:55
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Rinspeed Splash – ostvarenje snova

RINSPEED Design je jedna od onih tvrtki čiji proizvodi svojom inovativnom koncepcijom redovito izazivaju veliko zanimanje javnosti. Posljednjim u nizu, ekstravagantnim Splash-om, švicarski majstori su nadmašili same sebe i dostojno proslavili svoj ukupno gledano 10. koncept.

Dok se drugi bave koncepcijom amfibijskog vozila, Rinspeed ide korak dalje i predstavlja prvo prijevozno sredstvo, koje se može kretati kopnom, morem, pa čak i zrakom. Splash je djelo Frank M. Rinderknechta, utemeljitelja i šefa tvrtke, koji u svojoj 48-oj godini života konačno ostvaruje snove i prikazuje najmaštovitiju sportsku igračku.

Na kopnu, moru i u zraku

Splash je u osnovi kopneno vozilo, koje se zahvaljujući elektronski nadziranom hidrauličkom sustavu u trenutku transformira u amfibiju, a po potrebi može i letjeti, i to na visini od 60 centimetara iznad vodne linije.

Pritiskom na tipku započinje transformacija, otvara se stražnji panel i spušta Z-osovina na čijem kraju se nalazi trokrilni vijak. Kako je cijeli sustav pomičan, propulzija je operativna odmah po ulasku Splasha u vodu. Da budemo precizni, dovoljna je dubina od 1.1 metar da koncept zaplovi bez ikakvih ograničenja.

Tada se snaga više ne prenosi na stražnje kotače, već putem spojke pokreće propeler. Povećanjem dubine vode za daljnih 20 centimetara, vozač može pokrenuti drugu fazu u kojoj se otvaraju dva hidrokrila (po jedan sa svake strane) i zakreće stražnji spojler za 180 stupnjeva. 

Kut krila je moguće podešavati, pa se koncept već pri manjim brzinama može podići iz vode. Pri brzini od 30 km/h cijeli trup je iznad vode na visini od 60 centimetara. Na mirnoj vodi Splash postiže maksimalnu brzinu od 45 čvorova odnosno oko 80 km/h.

Naravno, ukoliko nema potrebe za jurcanje, koncept može ploviti poput klasične amfibije (hidrokrila zatvorena), kada postiže maksimalnu brzinu od 28 čvorova ili 50 km/h. Sasvim dovoljno da povuče dvojicu skijaša na vodi.

Kako je predviđeno da Splash nerijetko bude u vodi, njegov trup je vodo-nepropustan i podijeljen na nekoliko komora. Znanje iz klasične brodogradnje je korišteno i pri njegovom oblikovanju, pa su zadovoljeni osnovni hidrodinamički kriteriji. Također, prednji dio (pramac) posjeduje pramčanu sudarnu pregradu, a zlu ne trebalo, tu su još i pumpe za izbacivanje vode.

Ekološki svjestan bolid

U Rinspeedu su uvijek znali biti originalni, pa je i za pogonski sustav odabrano nekonvencionalno rješenje. Pogonsko gorivo je prirodni plin, koji gotovo u potpunosti čini metan, a zanemariva količina sumpora ga čini iznimno prihvatljivim sa stanovišta ekologije.

Udovoljavanje ekološkim standardima nije napravljeno nauštrb performansi. Zahvaljujući malenom dvo-cilindarskom motoru marke Weber Motor, koji uz pomoć turbo-punjača iz svega 750 ccm obujma razvija maksimalnih 103/140 kW/KS pri 7.000 o/min i 150 Nm pri 3.500 o/min, Splash je izuzetno brz i na kopnu. 825 kilograma težak bolid do 100 km/h stiže za svega 5.9 sekundi i postiže maksimalnih 200 km/h.

Kretanje bez granica

Nema sumnje da koncept svojim izgledom privlači pažnju. Međutim, na prvi pogled je vrlo teško otkriti njegove mogućnosti koje su najbolje rečeno bezgranične.

Kako stoji u službenom materijalu, glavni cilj je bio razviti atraktivni sportski automobil, čiji veliki potencijali će biti vješto zamaskirani u aerodinamični dizajn.

Trup koncepta je napravljen iz višeslojnog kompozitnog materijala na bazi ugljika, koji se koristi u Formuli 1. Njegova glavna prednost je mala masa uz vrlo veliku čvrstoću. Ostali dijelovi su specijalno razvijeni od strane najboljih: Foliatec je isporučio vjetrobransko staklo, Remus razvio ispušni sustav, ovjes potpisuje KW automotive, a bi-xenon svijetla In.pro.
 
Rinspeed-ov koncept se kotrlja na Continental-ovim pneumaticima serije SportContact, koji su sprijeda mjera 215/35 R17, a straga 225/35 R18. Aluminijske naplatke u kromiranom finišu isporučila je Barracuda. 
 
I za kraj spomenimo još nekoliko interesantnih informacija. Projekt je startao u ožujku 2003. godine, a na njegov razvoj je utrošeno 10.000 radnih sati.  Splash najvjerojatnije nikad neće ući u serijsku proizvodnju, a proizvedeni primjerak nije na prodaju.

>>Index.hr Galerije: Rinspeed Splash

Miljenko Nikolić

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije