Sapunice pomažu djeci da uče o seksu i vezama

Piše:
četvrtak, 13.11.2003. 10:17
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Sapunice pomažu djeci da uče o seksu i vezama TELEVIZIJSKE sapunice i drugi mediji imaju jednak utjecaj na dječje znanje o ljubavi i seksu kao i njihove majke, pokazali su rezultati istraživanja.

U istraživanju je 66 posto djece izjavilo da smatra medije poput televizijskih sapunica i tinejdžerskih časopisa jednako korisnima kao i svoje majke, prenosi BBC News.

Istraživanje su organizirale skupine poput BBC-ja i Broadcasting Standards Commission (BSC).

Istraživanje je obuhvatilo tinejdžere u dobi između 10 i 14 godina.

Zaključak je istraživanja da su mediji "manje neugodan način učenja o vezama", razumljiviji su i informativniji.

"Ovo istraživanje pokazuje da su djeca iskusni i pismeni potrošači sposobni interpretirati i donositi sudove o seksualnom sadržaju u medijima", kazala je direktorica BSC-eve istraživačke ekipe Andrea Millwood Hargrave.

"Oni nisu prazan papir na kojem se mogu tiskati poruke - bile one moralne ili neodgovorne", kazala je.

"Djeca su vrlo pismena, svjesna televizijskog produkcijskog procesa i ne vjeruju nužno svemu što vide u medijima", ističe se u zaključcima istraživanja.

Izvješće o istraživanju navodi kako su sapunice vrlo djelotvorne kad ne sole pamet nego iznose priče koje ohrabruju gledatelje da "sami donose zaključke".

Istraživanje je došlo i do zaključka da su djeca svjesna "miješanih poruka" u medijskom pokrivanju seksa i veza te da se njihova sposobnost da ih tumače razvija s dobi.

Unatoč tome što je 89 posto djece izjavilo da ima televizor u sobi, 68 posto njih reklo je da televiziju gleda u sobi s ostalim članovima obitelji, dodaje se u izvješću o rezultatima istraživanja.

Istraživanje je utvrdilo i da većina djece zna što znači preporučena dob gledatelja i termin emitiranja neke emisije.

Roditelji bi, pokazalo je istraživanje, radije "pregovarali" o tome što njihova djeca smiju gledati nego da im to zabrane.

Istraživanje je pokazalo i da se za bolje informiranje djeca koriste drugim izvorima poput radija, letaka i postera.