Seat Altea FR: Svjetska premijera
SEAT je ovih dana na Essen Motor Show-u svijetu predstavio novu izvedbu svog najcjenjenijeg modela. Altea FR se minimalno razlikuje od istoimenog koncepta predstavljenog ranije ove godine, a pokreće ju najsnažniji dizelski motor ikad ugrađen u neki Seatov automobil.
FR stoji za Formula Racing, a kod Seata je sinonim za sportske izvedbe najpopularnijih modela. Kao i dva prethodnika (Ibiza i Leon), Altea FR posjeduje dinamičnu vanjštinu upotpunjenu atraktivnim detaljima.
Redizajnirani odbojnik s povećim otvorima za usis zraka i integriranom saćastom maskom svakome će dati do znanja o kakvom je automobilu riječ. Straga tu ulogu preuzima oznaka TDI u crvenoj boji koja redovito donosi dizelsku ergelu ispod lima.
U ovom slučaju radi se o 2.0 TDI motoru koji sada razvija 170 KS. Povećanje snage dobiveno je izmjenama na turbo-punjaču i modifikacijama sustava ubrizgavanja, dok je ostatak stroja ostao u principu neizmijenjen. U cilju postizanja optimalnih performansi motora ugrađen je šest-stupanjski ručni mjenjač čiji prijenosni omjeri su prilagođeni karakteristici motora. Dobra vijest za ekologe je da novi motor usprkos velikoj snazi udovoljava Euro IV standardima ispuha, prvenstveno zahvaljujući DPF filtru.
Osim spomenutog, Altea ima još štošta za pokazati. Prije svega tu su sjajne pozadine retrovizora kao zaštitne oznake svih FR izvedbi. Nadalje, straga se može uočiti difuzor integriran u odbojnik, te dvostruki završetak ispušnog sustava. Na kraju, 17-inčni alu-naplatci s pet krakova (gume 225/45 R17) upotpunjuju dojam o Altei kao jednom od najljepših monovolumena.
Kao što se očekuje od sportskih izvedbi, interijer je obogaćen standardnim sportskim detaljima. Osim trokrakog upravljača, tu su još instrumenta ploča s bijelom pozadinom, sportske presvlake sjedala i neizostavna alu-dekoracija. Sve je začinjeno amblemima izvedbe koje nalazimo na ručici mjenjača, armaturi i sjedalima.
U skladu s namjenom prerađen je i ovjes, koji je osjetno tvrđi. Zahvaljujući ugradnji tvrđih opruga Altea sjedi 7 mm niže u odnosu na standardni model sa sportskim podvozjem. Za sigurno zaustavljanje brine se unaprijeđeni kočnički sustav s većim diskovima (312 mm sprijeda i 286 mm straga).
Cijene će biti poznate do kraja godine, a prodaja modela širom Europe starta početkom iduće godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati