Seat Altea XL: Sportaš za cijelu obitelj
NAKON sportske FR izvedbe obitelj Altea proširena je još jednom zanimljivom modelskom varijantom. Altea XL svojim karakteristikama širi krug potencijalnih kupaca i tako ispravlja jedini veći nedostatak - manjak prostora.
Čak 18,7 centimetara dulja od izvornog modela Altea XL konačno postaje monovolumen koji i komforom konkurira u ponudi obiteljskih prijevoznih sredstava.
I to kako: kapacitet prtljažnika je sa skromnih 409 litara skočio na 532 litre, a uzdužnim pomicanjem stražnje klupe za 14 centimetara kapacitet raste na čak 635 litara - najviše u klasi.
Da, osim povećanog komfora nova izvedba je i osjetno praktičnija. Stražnja sjedala imaju uzdužni hod od 16 centimetara što u konačnici (krajnji položaj) daje dva centimetra više prostora za noge putnika. Osim toga, putnici imaju na raspolaganju tzv. "avionske" stoliće integrirane u stražnje strane naslona prednjih sjedala, a tu su još dodatni 12-voltni priključak i rolo za pokrov prtljage.
Paketi opreme prilagođeni su ugodnijem putovanju. TomTom 710 navigacija isporučuje se opcijski, a donosi funkcije koje prije nisu bile dostupne na sustavima ove vrste. Tako su unaprijed mapirani svi Seatovi centri na mapi, kao i osvježena ponuda pratećih usluga.
Izvana je Altea XL uglavnom srodna izvorniku. Najveće promjene desile su se straga gdje su obline omekšale u cilju dobivanja smirenije obiteljske forme. Veća su i svjetla, podjeljena poklopcem prtljažnika, između kojih se nalazi ponosno istaknuto ime modela. Popis novosti završava krovnim nosačima - još jedan dokaz obiteljskog karaktera.
Poznata je i ponuda motora. Budući kupci moći će birati između dvije benzinske (1.6/102 KS, 2.0 FSI/150 KS) i čak tri dizelske izvedbe. Osim poznatih 1.9 TDI/105 KS i 2.0 TDI/140 KS, Altea XL od FR izvedbe preuzima i 2.0 TDI snažan 170 KS.
Snažniji benzinac isključivo se isporučuje sa šest-stupanjskim Tiptronic automatskim mjenjačem, dok tržišno najzanimljiviji dizelaš (2.0/140 KS) uz doplatu dolazi s odličnim DSG mjenjačem.
Prodaja će biti koncipirana kroz tri razine opreme. Početni Reference nudi cjelokupnu uobičajenu opremu koja uključuje klima-uređaj, audio-sustav (MP3, 6 zvučnika, AUX ulaz), senzor pritiska zraka u gumama, tempomat, putni kompjutor, potpunu elektrifikaciju i 16-inčne kotače.
Standardi sigurnosti zadovoljeni su kroz šest zračnih jastuka, ABS+TCS sustav i Isofix sustav. Opcijski kupci mogu opremiti vozilo i ESP + DSR sustavom dinamičke kontrole stabilnosti.
Altea FR će se proizvoditi u Seat-ovoj tvornici u Martorell-u. Cijena, tvornički podaci i termin dolaska na hrvatsko tržište zasad su nepoznati. Baš kao i sudbina Toleda, modela čiji smisao postojanja svakim danom postaje sve besmisleniji.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati