Segway i službeno u Hrvatskoj
KONFERENCIJOM za medije održanom jučer u hotelu The Regent Esplanade, EXIMA grupa, hrvatski zastupnik uređaja Segway službeno je predstavila drugu generaciju osobnog transportera Segway Gen 2.
Događaj je vodio popularni Zuhra dok su o samom uređaju govorili Claude Le Blond, potpredsjednik za strana tržišta Segwaya te prof. Joško Petrić sa Fakulteta strojarstva i brodogradnje.
Prvi Segway pojavio se na tržištu 2002. i privukao je mnogo medijske pažnje ponajprije zahvaljujući nespretnom padu američkog predsjednika. Nakon gotovo pet godina Segway je stigao i u Hrvatsku, 75. zemlju u kojoj službeno prometuje.
Za razliku od konvencionalnih vozila, Segway je potpuno ekološki prihvatljiv i predstavlja moguće rješenje sve većih prometnih gužvi. Iako vrlo malen, u pješačkoj zoni zauzima mjesta malo više od pješaka, karakteristike su mu impresivne. Svladava uglavnom sve gradske uzbrdice i nizbrdice, okretan je, skoro nečujan i ubrzava gotovo trenutno.
Postiže maksimalnu brzinu od 20 km/h uz doseg od 39km s jednim punjenjem. To znači da je, primjerice, za put od Jaruna do Trga potrebno petnaestak minuta.
Radi se o uređaju teškom svega 50-ak kilograma s dva paralelno postavljena kotača pa se mnogi s razlogom pitaju kako ova sprava radi tj. kako održava ravnotežu. Odgovor je - žiroskop - ključni element zadužen za sustav održavanja ravnoteže. Ova se tehnologija do sada uglavnom primjenjivala u vojnoj i avio industriji.
Segway je najmanje vozilo sa serijskim ESP sustavom. I dok ESP u automobilima sprečava zanošenje u zavojima, Segway koristi žiroskope i akceleratore aktivno u službi kretanja. Vozač nema nikakvih upravljačkih komandi, već ubrzanje. kočenje i skretanje vrši isključivo položajem tijela.
Segway je i ušteda - za prijeđenih 190 km potroši se električne energije u protuvrijednosti jedne litre benzina. Dakle, za 10kn može prijeći 238 km što je gotovo džaba.
Iako nismo saznali službene cijene, šuška se da ova spravica košta preko 50.000 kn što je prilična svota. Ipak, Segway je svoje revolucionarno vozilo prvenstveno namijenio tvrtkama koje bi od njega mogle imati direktne koristi: turističkim agencijama za obilazak grada, zračnim lukama, policiji te igračima golfa koji su u pravilu nešto dubljeg džepa.
Daljnjom komercijalizacijom Segway bi trebao postati jeftiniji, a samim time i pristupačniji širokm sloju pučanstva. Zasad ostaje prijevozno sredstvo za tvrtke i zabava za bogate.
B.I.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati