Serija 6 u režiji Schnitzera

Piše:
srijeda, 5.5.2004. 10:14
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Serija 6 u režiji Schnitzera

NEKOLIKO mjeseci nakon predstavljanja najatraktivnijeg BMW-a, serije 6, model je došao i u ruke poznatih tunera, među kojima se posebno ističe uradak njemačkog Schnitzera.

Jedna od najvećih sportskih ikona 70-tih i 80-tih godina prošlog stoljeća u novom se izdanju predstavlja u punom svijetlu. Spoj elegancije i dinamike prožet sportskim karakterom dostojno nosi legendarno ime. Međutim, ono što je još važnije, BMW serije 6 je toliko dobro napravljen da je bilo kakav kućni tuning u granicama dobrog ukusa gotovo nemoguć. Stoga je poznata tunerska kuća prihvatila izazov i nakon mjeseci razvoja najavila tunerski paket namijenjen upravo ovom modelu.

Višemjesečni razvoj bio je potreban kako se ne bi narušile osnovne linije automobila i pronašla neka nova i barem donekle bolja rješenja. Naravno, krenulo se od jednostavnijih zadataka prema težima, pa je u prvom stadiju promišljano o odgovarajućem dizajnu aluminijskih naplataka. Odabir je pao na modele imena Type III i Type IV, koji su već dostupni na tržištu, a nude se u veličinama od 19 do 21 inča. Kao optimum se preporuča zlatna sredina odnosno 20-inčni naplatci s gumama mjera 245/35 sprijeda i 285/30 straga. Posebno atraktivan izbor su avangardni Type IV peterokraki naplatci čiji izgled je vidljiv na fotografiji. 

Za postizanje boljih dinamičkih svojstava tuneri redovito preporučuju preinake ovjesa. Schnitzerov sportski ovjes za BMW-ov kupe se još uvijek testira na njemačkim prometnicama i stazi Nurburgring, a biti će uskoro ponđen na domaćem tržištu. U globalu je riječ o nešto tvrđem ovjesu, koji rezultira spuštanjem vozila za oko 25 mm. Razloga za brigu nema, automobil nije pretjerano tvrd, već je zadržan odličan komfor, tvdi AC Schnitzer.

Schnitzerovi inženjeri u suradnji s dizejnerima razvijaju cjelokupni aerodinamički paket karoserijskih dodataka, čime bi trebala biti poboljšana aerodinamika, a time i strujanje zraka i raspored opterećenja. Naravno, model opremljen spojlerima redovito djeluje agresivnije, što je vidljivo i sa fotografija, gdje su najuočljiviji novi prednji i stražnji odbojnici. Uz aerodinamički paket će se nuditi i  Chromeline set kromiranih detalja.

I kao posljednje na red dolazi ispušni sustav. U cilju dobivanja boljeg protoka plinova izgaranja, odziva motora i kvalitetnije akustične kulise, Schnitzer preporuča dvostruki završetak ispušnog sustava u kromiranom finišu.

U dizajn interijera se nije previše zadiralo. Njemački tuner nudi tek alu i karbonske umetke, te potpuno novi sportski upravljač s integriranim zračnim jastukom. 
 
Tunirana 6-ica odnosno ACS6 je dobar primjer kvalitetnog tuninga, gdje je na vrlo jednostavan način postignut veliki efekt. U mehaniku vozila se nije previše zadiralo, a ruku na srce, za tako nešto i nema potrebe. Glavnina preinaka bila je usmjerena ka dizajnerskoj individualizaciji vozila. Uostalom, BMW-ov V8 je jedan od najboljih motora na svijetu, a kad su u pitanju dinamička svojstva Bavarci u gotovo svim segmentima drže primat.

Miljenko Nikolić