Volvo C30 - kompakt Novog doba
NAKON godina iščekivanja i nekoliko uspješnih studija Volvo je konačno skupio dovoljno hrabrosti i odlučio javnosti predstaviti svoj prvi model u kompaktnoj klasi. Svjetska premijera Volva C30, istina u Design Concept izdanju, zakazana je za NAIAS odnosno prvi veliki auto-salon u 2006. godini.
Predserijski model je prvi konkretni odgovor na sve veći broj zahtjeva Volvovih obožavatelja za kompaktnim modelom. Podsjetimo, Volvo je u svojoj gami već imao kompakt, model 340/360, koji je tržišno ozbiljno podbacio, pa baš nitko Volvu naklonjen ne želi otvarati stare rane.
Sasvim je sigurno da je Volvo s posebnom pažnjom krenuo u razvoj novog kompakta. Naime, bilo kakav podbačaj strogo bi kaznio gazda (Ford) i zabranio bilo kakav novi (čitaj inovativni) model u bližoj budućnosti. S druge strane, ukoliko bi se C30 pokazao uspješnim, nedvojbeno je da bi iz Švedske u narednom razdoblju mogli stići itekako zanimljivi noviteti.
Uostalom, već je sam C30 dovoljno zanimljiv, kako zbog neobičnog izgleda, tako i zbog nekonvencionalne koncepcije. Iako se radi o predstavniku premium segmenta, Volvo je bio toliko hrabar da se odrekne konvencionalnog pristupa i razvije hibridnu arhitekturu koja je na pola puta između coupea i karavana.
U službenom izviješću stoji kako je vizualni izričaj model naslijedio od koncepta SCC (Safety Concept Car), ali i da se djelomično oslanja na slavni model P1800ES. Postavljen je na skraćenu platformu modela S40/V50, od kojeg će preuzeti glavninu motorizacije.
Budući rival BMW-ove serije 1 i Audija A3 se obraća urbanoj populaciji, mlađim obiteljima i poslovnim ljudima čije je karijera u usponu, dakle aktivnim individuama podložnim trendovima.
Ono što će za koji dan moći vidjeti u Detroitu je konačan dizajnerski koncept, dok će se na serijski model morati pričekati još nekoliko mjeseci.
Prodaja bi trebala započeti na jesen, otprilike u vrijeme trajanja pariškog auto-salona za koji je zakazana svjetska premijera. Kako kažu u Volvu, C30 je model koji će odigrati ključnu ulogu u težnji za povećanjem godišnje naklade na 600.000 automobila.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati