Weber: "Švicarac" sposoban za 400 km/h

Piše:
četvrtak, 1.3.2007. 10:28
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Weber: "Švicarac" sposoban za 400 km/h

MJESEC dana prije F1 utrke Kneževina Monako će u sklopu Top Marques manifestacije ugostiti najatraktivnije svjetske bolide koje novac može kupiti. U odabranom društvu o kojem sanjaju mnoge renomirane tvrtke naći će se Weber Sportcars i njegov supersportski bolid.

Tvrtka široj javnosti poznata kao tehnološko potpora Rinspeeda već punih 18 godina uspješno egzistira na automobilskom globusu kao proizvođač automobilskih dijelova i motora. No, još svega mjesec dana dijeli ju do lansiranja prvog modela. I to kakvog! Nakon devet mjeseci rada stručni tim u kojem se nalazi čak 18 konstruktora iz Formule 1 je uz pomoć najmodernije tehnologije spreman svijetu predstaviti super-sportski bolid, gotovo neusporediv s većinom današnjih automobila sportskog pedigrea.

Kao i u slučaju britanskog Capara T1, postiglo se "nemoguće". Uz pomoć metode konačnih elemenata, primjene odgovarajuće tehnologije i znanja, kao i vanserijski snažnog motora stvoren je automobil sposoban da pojuri preko 400 km/h.

Cjelokupna nosiva konstrukcija izvedena je od kompozita s ojačanjima od ugljičnih vlakana. S druge strane, za izradu šasije je korištena specijalna aluminijska legura koja se koristi u avionskoj industriji. U usporedbi sa Cr-Mo legurom, samo ovdje je ostvarena 32 postotna ušteda u masi. U odnosu pak na obični (ugljični) čelik razlika je još očitija: legura je šest puta lakša i sedam puta čvršća.

Dovoljno je reći da šasija teži svega 65 kg, a ukupna masa vozila ne prelazi 1.100 kg. Pritom se ne radi o ogoljenoj ljušturi već o automobilu čija je kabina obložena odgovarajućim plastičnim i inim materijalima, a serijska oprema uključuje klimatizaciju, GPS uređaj, el. podizače prozora, pa čak i audio-sustav.

Srce automobila je 7.2 V8 benzinski motor. Centralno smješten motor usuglašen je sa šest-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem kućne proizvodnje putem kojeg je moguća izmjena stupnjeva prijenosa u svega 80 ms. Prema nekim izvorima motor uz turbinsku pomoć razvija preko 1.000 KS maksimalne snage. Kako god, proizvođač najavljuje samo prije spomenutu maksimalnu brzinu, ubrzanje do 100 km/h za 2,7 sekundi, kao i podatak da je za probijanje granice od 400 km/h dovoljno 85 posto snage motora. 

Pogon je, dakako, na sve kotače. Ne moramo posebno napominjati da je i ovaj dio vozila u potpunosti razvijen samostalno. Nadalje, automobil će biti opremljen keramičkim diskovima, kao i 12-klipnim kočionim čeljustima. Jedini detalj u kojem ovaj automobil nije posve superioran su mjere guma, 265/30 sprijeda i 355/25 straga. I da, promjer kotača je 19 inča. 

I na kraju smo ostali dužni još nekoliko podataka. Weberov bolid u duljinu mjeri 4.500 mm, širok je 2.040 mm i visok 1.150 mm. Razmak između osovina iznosi 2.900 mm, a kapacitet spremnika goriva je 110 litara. Točnije, radi se o četiri spremnika pozicioniranih optimalno s obzirom na raspored masa i poziciju težišta.

Ukoliko želite saznati više o jedinoj izložbi na svijetu na kojoj možete istovremeno vidjeti bolide kalibra Bristol Fighter, Wiesmann, Pagani i sl, savjetujemo da posjetite službene stranice organizatora.

Miljenko Nikolić 

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije