Yahoo otvoreno napada Google

Piše:
četvrtak, 15.5.2003. 20:49
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Yahoo otvoreno napada Google

ČINI se da je Yahoo! odlučio prekinuti dominaciju Googlea među Internet tražilicama, naime Yahoo!Search doživio je kompletnu programsku i vizualnu reorganizaciju. No, izgleda da se radi o još jednoj, ne naročito uspješnoj kopiji Googlea.

Otkad je Google.com prije četiri godine preuzeo dominaciju u svijetu Internet tražilica, "stara garda" polako je otišla u povijesti. Altavista, Yahoo, Alltheweb, dakle tražilice koje su bile podjednako popularne među surferima prije 1999. brzo su pale u sjenu moćnog Googlea.

Alltheweb.com, koji je prvi od velikih tražilica preuzeo minimalistički Google-ov dizajn, nije uspio skinuti Google s trona, za što je vjerojatno zaslužna i činjenica da indeksira gotovo milijardu stranica manje od Google-a.

Iako je nakon Google-ovog uspona na vrh Yahoo! odustao od vlastite tražilice i koristio Google-ovo pretraživanje Interneta, Yahoo-ovci su se nedavno odlučili otvoreno napasti Google i to na "njihovom terenu".

Novi Yahoo!Search, naravno uz sam web, pretražuje i vijesti, ali nažalost samo Yahoo-ove vijesti, za razliku od pretraživanja Google News-a, koji indeksira gotovo sve svjetske news siteove na engleskom jeziku.

Konkretno, pretražite li pomoću novog Yahoo!Search-a vijesti o Georgeu Bushu, dobit ćete 1043 rezultata. Ista pretraga Google News-a daje više od 12,000 vijesti.

Samo pretraživanje weba vrlo je slično onom Google-ovom, iako Yahoo!Search za razliku od Google nije napisao koliko stranica indeksira, što vjerojatno isto nešto govori.

Novost na Yahoo!Search-u je pretraživanje slika, koje se po broju rezultata može usporediti s Google-ovim pretraživanjem slika, što će reći da su, barem što se traženja slika tiča, Yahoo-ovci ovaj put uspjeli dosegnuti visoke Google-ove standarde.

Najviše nas je razočaralo novo Yahoo-ovo pretraživanje direktorija weba, koje korisniku ne prikazuje niti jedan rezultat za npr. ključne riječi "Iskon Internet" ili "Hrvatski telekom", za razliku od Google-a koji uredno na prvo mjesto izbacuje točno ono što tražite, i to naravno na hrvatskom jeziku.

Jedna od dvije stvari koju Google nema, a novi Yahoo!Search ima je traženje zemljopisnih karata po ulici ili zip kodu, ali nažalost to zasad radi samo za stanovnike SAD-a i Kanade. Druga takva stvar jednako je beskorisna hrvatskim korisnicima Interneta (iz istog razloga), a radi se o pretraživanju poslovnih stranica - Yellow pages.

Ono što Yahoo!Search nema, a Google ima, je prosječnom hrvatskom korisniku Interneta višestruko korisnije od pretraživanja zemljopisnih karata i "žutih stranica" SAD i Kanade, a radi se o pretraživanju useneta, odnosno velikog dijela konferencijskih grupa.

Sve u svemu, i s novim izgledom te opcijama za pretraživanje očito preuzetim od Googlea, po našem skromnom mišljenju Yahoo!Search će još dugo vremena gledati Googleu u leđa.