Novi TopGear: Jeste li sigurni da poznajete BMW-ove M modele i Porsche Cayman?

Novi TopGear: Jeste li sigurni da poznajete BMW-ove M modele i  Porsche Cayman?

Foto: TopGear

OVO SU automobili za koje svi vjeruju da ih poznaju – klišeizirani BMW-ovi modeli M koje vole driftati i jednako klišejiziran i jedinstveno fantastičan Porsche Cayman. No ove je godine situacija ponešto drukčija.  

Velika je vijest što BMW-ov model M4 vratio redni šesterocilindarski motor, ali dopunjen turbopunjačem. Točnije, dva koji sad razvijaju 431 KS-a i 550 Nm momenta, a opremljen je i inteligentnim sustavom protiv turbo rupe i poboljšanom ekonomičnošću te smanjenom emisijom CO2. No ovo također nije ni običan Cayman jer je riječ o posve novom modelu GTS koji je za oko 10.000 € skuplji od modela S, što ga čini prvim Porscheovim kupeom u povijesti koji na sebi nosi legendarnu značku Gran Turismo Sport.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao što je uvijek slučaj s Porscheom, ta značka nije samo kozmetički dodatak, odnosno ovaj model ima 15 KS-a više od prethodnika - sad razvija 340 KS-a, okretni je moment povećan za 10 Nm-a - sad ima 380 Nm-a te je standardno opremljen inače opcijskim paketom Sport Chrono. Unutrašnjost ne skriva nikakva nova iznenađenja, ali to i nije tako loše jer podsvjesno već znate kako ući i krenuti s mjesta.

Okrećem ključ, povlačim ručicu mjenjača s dvostrukom spojkom u položaj Drive, pritišćem svaki gumb s oznakom Sport i snažno pritišćem gas. GTS je ovisnički jednostavan za vožnju i već nakon dva zavoja dovoljno se oslobodite da počnete juriti.

BMW se na prvu čini mnogo snažnijim zahvaljujući turbopunjačima. I premda je sustav protiv turbo rupe iznimno inteligentan - umjetno održava turbopunjače na minimalno 120.000 o/min. pa vam je potisak dostupan kad god to poželite, nikad mi se ne čini tako responzivnim kao Porsche s atmosferskim motorom.

TopGear Hrvatska
na svim kioscima, po opuštenoj ljetnoj cijeni od 9,75 kuna.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?