JESTE LI ZNALI? Mercedes je stvorio moderni Audi

Piše: M.N.
ponedjeljak, 16.4.2018. 08:06
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

JESTE LI ZNALI? Mercedes je stvorio moderni Audi

 Foto: Daimler

U MERCEDESU nas tu i tamo podsjete na svoju bogatu povijest, ali i na malo poznate činjenice koje je u današnjem svijetu nemoguće zamisliti.
 
A jedna od takvih je ona o Audiju u vlasništvu Mercedesa. Točnije, radi se o Auto Unionu, udruženju tvrtki u kojima je još samo DKW egzistirao. Družina od prstena je tako prije 60 godina potpala pod Mercedes. Dogodilo se to 1. travnja 1958. godine, nakon nekoliko iscrpljujućih sastanaka na kojima su vodeći ljudi Daimler-Benza odvagali pluseve i minuse, ali i u pregovorima stigli do odgovarajuće cijene. Epilog je bio povećanje udjela vlasništva na 88 %. Do kraja iduće godine Daimler-Benz je postao potpuni vlasnik Auto Uniona, a potom se krenulo u razradu poslovnog plana čiji cilj je bio podići konkurentnost uz redukciju troškova. 
 
 
Postizanje optimalnog poslovnog procesa uključio je dolazak Daimlerovih tehničara predvođenih Ludwigom Krausom, šefom dizajna u Mercedesu. Naime, Auto Union je (pre) sporo napredovao, pa je poslana tehnička pomoć iz Daimlera. Izgrađena je i nova tvornica u Ingolstadtu, dok je postojeće kapacitete u Düsseldorfu iskoristio Mercedes za proizvodnju modela L319 i dizelskog motora. Posljednjih godina u ovu tvornicu koja zapošljava 6.000 radnika Daimler je uložio preko 300 milijuna eura, a danas u asortimanu ima model Sprinter. 
 
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
 
No, vratimo se u prošlost. Razvojni tim je 1965. godine izbacio novi četiri-cilindarski motor u sklopu modela Audi. Bio je to prvi četvero-taktni motor u gami, a stigao je na modelu Audi (F103), nasljedniku DKW-a F102, ali i kopiji Mercedesovog projekta W119. Službeni podaci kažu kako je Mercedes tijekom pet godina vlasništva u Auto Union uložio preko 340 milijuna DEM.
 
Zanimljivo je da je Kraus ostao tehnički direktor u kompaniji čak i nakon što je Volkswagen preuzeo vlasništvo nad Auto Unionom. Vodio je tvrtku u razvoju modela Audi 100, ali i Audija 80 i 50. 1969. godine Auto Union spojio se s NSU Motorwerke i stvoren je Audi NSU Auto Union AG, od 1985. godine poznat kao Audi.    
 
 
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU