Kao u "Matrixu": Živimo li u hologramskoj projekciji?

• Komplicirani matematički svijet struna koje postoje u devet prostornih dimenzija i jednoj vremenskoj, samo je hologram događaja koji se odvijaju u jednostavnijem i ravnijem svemiru u kojem gravitacija ne postoji
Piše: B. La
ponedjeljak, 16.12.2013. 16:22

Kao u "Matrixu": Živimo li u hologramskoj projekciji?

Foto: Press

SVEMIR je hologram i sve što vidimo je projekcija. Naime, riječ je o kontroverznoj teoriji koju je 1997. godine predstavio teoretski fizičar Juan Maldacena.

Njegova teorija dosad nije bila testirana, ali zaintrigirala je ostale fizičare jer daje čvrstu potporu "teoriji struna", čija je osnovna pretpostavka da elektroni i kvarkovi u atomu nisu bezdimenzionalne čestice, već jednodimenzionalne oscilirajuće linije, odnosno „strune“.

Komplicirani matematički svijet struna koje postoje u devet prostornih dimenzija i jednoj vremenskoj, samo je hologram događaja koji se odvijaju u jednostavnijem i ravnijem svemiru u kojem gravitacija ne postoji.

Novi rad znanstvenika s japanskog Sveučilišta Ibraki, časopis Nature predstavio je kao dokaz ideje da svi živimo u hologramskoj projekciji.

Profesor Yoshifumi Hyakutake u jednom je radu izračunao unutrašnju energiju jedne crne rupe, njenu entropiju i drugih svojstava u pokušaju davanja matematičkih dokaza ove teorije.

U drugom pokusu Hyakutake i njegov tim su računali unutrašnju energiju teoretski jednostavnijeg svemiru bez gravitacije.

Ono što je zanimljivo jest da su dobiveni iste rezultate.

Riječ je o matematičkom dokazu koji u teoriji potvrđuje da su dva svijeta identična, a kvantni fizičari nadaju se da će jednog dana će pomoću jednostavnije varijante svemira objasniti gravitacijske karakteristike svemira.

"Potvrdili su nešto u što smo vjerovali da bi moglo biti točno - to da se termodinamika određenih crnih rupa može reproducirati iz svemira s manje dimenzija", rekao je fizičar Leonard Susskind sa Sveučilišta Stanford.

Maldacena je također komentirao izvještaj i zaključio da su otkrića japanskog tima "interesantan način za testiranje mnogih ideja o kvantnoj gravitaciji i teoriji struna", ali dodaje i da naš svemir ne nalikuje modelima svemira koje su oni istraživali.

Komentari (4)

• dpremec   Objavljeno prije 10 mjeseci
    Macar99, nije članak pisan za nobelovce kao što si ti, već za većinu čitatelja koji se mjestimično susreću sa tim pojmovima, zato se i nalazi u takvoj rubrici. S njihovog tj. općeg stajališta taj je članak miješana salata. S tvog vidika valjda je članak vrhunski sklepan...

• loginatorica   Objavljeno prije 10 mjeseci
    zanimljivo

• macar99   Objavljeno prije 10 mjeseci
    Nisu nešto posebno objasnili, no ako ti nemaš kapacitet to shvatiti, ne znači da nitko nije shvatio.

• dpremec   Objavljeno prije 10 mjeseci