Test: Mazda 2 CD 68 TE - Štednja na duge pruge
MARKA s najvećim rastom prodaje u Europi u protekloj godini ne živi na staroj slavi. Pomama za šesticom ne prestaje, a višestruko nagrađivana trojka je već proglašena hitom godine, kako na zapadu, tako i kod nas.
U sjeni spomenutih modela nepravedno je zapostavljena Mazda 2, čijem uspjehu na našem tržištu jedinu kočnicu predstavlja relativno visoka cijena.
Kako bi se što bolje uvjerili u sve kvalitete Mazdinog predstavnika u gradskoj klasi, nakon benzinske izvedbe na test smo dobili i tržišno najatraktivniju dizelsku izvedbu s bogatim TE paketom opreme.
Već smo se na dosadašnjim testovima Mazdi navikli da njene nove modele nerijetko prate znatiželjni pogledi puni divljenja. Uspjeli dizajn koji je toliko opčinjavao tijekom protekle godine polako nestaje i vraća se razum. Dobro da je tako, jer tek sada na površinu dolaze prave vrijednosti automobila, a to su definitivno komfor, vozna svojstva i naravno kvaliteta izrade.
Vanjski izgled
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
Na sami dizajn ne treba trošiti previše riječ, jer je sve već dobro poznato. Prednji kraj je u znaku posljednjih dizajnerskih smjernica utemeljenih na Mazdi 6, a bočne linije otkrivaju nastrojenost prema monovolumenskoj koncepciji. Straga dominiraju velika vrata prtljažnika koja kao da najavljuju izdašan prtljažni prostor, dok se zašiljena svijetla prekrivena crvenom plastikom brinu za potrebnu sportsku nastrojenost.
Ono čime se dvojka definitivno ističe su njene vanjske mjere. Duljinom od skoro četiri metra i širinom od 1.7 metara model je zakoračio u kompaktnu klasu. Visoko postavljen krov i skoro 2.5 metara međuosovinskog razmaka jamac su prostranosti u putničkoj kabini, koja je predviđena za prijevoz pet putnika.
Unutrašnjost
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
Ako zanemarimo kvalitetu izrade, ono što prvo pada u oči je obilje prostora za putnike sprijeda, ali i straga. I dok smo kod gradskih mališana navikli na komforna prednja svijetla, gotovo nigdje se nismo susreli s tolikom dozom komfora na stražnjoj klupi. Pogled na službene podatke otkriva da putnici straga imaju točno 913 mm prostora za noge, dok oni naprijed na raspolaganju imaju više od metra.Primjera radi, četiri odrasle osobe će bez većih problema podnijeti dionice od dvjestotinjak kilometara i osjećati će se jednako dobro kao u kompaktu iz kasniji 1990-tih.
Mazda 2 je u vrhu klase i kad je u pitanju prtljažnik. Lako dostupan prtljažnik proguta u osnovnom modusu 267 litara, dok preklapanjem stražnje klupe (60:40) kapacitet raste na 1.044 litara. Prijevozu duljih predmeta pogoduje mogućnost preklapanja naslona suvozačkog sjedala, dok niski utovarni rub olakšava manevar glomaznijim i težim teretom.
Poslovičnu Mazdinu kvalitetu nadopunjuju brojni detalji u imitaciji aluminija, među kojima se posebno ističe središnja konzola s praktično oblikovanim komandama audio-sustava. Dvobojna prednja armatura obiluje pretincima i utorima za sitnije predmete, u čiju upotrebljivost smo se uvjerili već nakon nekoliko sati druženja s automobilom.
Ergonomija vozača je gotovo idealna. Vozačko sjedalo je podesivo u svim smjerovima, što nažalost ne prati i upravljač podesiv samo po visini. Na daljim putovanjima do izražaja će doći još jedan prepust, a to je nedostatak odmorišta za nogu, što smo zamijetili i na prethodnom testu dvojke. Mjerni instrumenti s jasno istaknutim brojkama opslužuju vozača svim relevantnim informacijama, od trenutne brzine, broja okretaja motora, do razine goriva i prijeđene kilometraže. Položaj ručice mjenjača je ergonomski postavljen, baš kao i prekidači ventilacije i, inače vrlo kvalitetnog (ne i snažnog), audio sustava.
Opremljenost
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
TE paket opreme spada u gornji dom ponude, pa je sasvim jasno da je automobil u potpunosti opremljen. Prednji i bočni zračni jastuci brinu se za sigurnost putnika, što je zaokruženo ABS sustavom s elektronskom regulacijom kočne sile (EBD) i pomoći pri kočenju (EBA).
Uz po visini podesivo sjedalo i upravljač, vozač će itekako znati cijeniti serijsku ugradnju servo-uređaja i tipki audio-sustava na upravljaču.
Za potpuni dojam se brine klima-uređaj, te CD audio-sustav s tek dva zvučnika. Da, tek u GT paketu opreme je predviđena ugradnja četiri zvučnika, što je jedini rupa, koju smo uspjeli pronaći na spomenutom TE paketu.
Motor i vozne osobine
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
Po starom dobrom običaju, za motorizaciju se i ovog puta pobrinuo Ford. 1.4.litreni dizelski motor nastao je u suradnji s PSA grupom. Motor razvija 68 KS pri 4.000 o/min i 160 Nm pri 2.000 o/min, a odlikuje se elastičnošću i uglađenim radom. Za nisku razinu buke je zaslužna prije svega kvalitetno izvedena zvučna izolacija, jer smo prilikom testa Citroena C3 s istovjetnim motorom registrirali osjetno veću buku pri višim okretajima.
Ubrzanje do 100 km/h traje okruglih 15 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 160 km/h. Kako je testni primjerak bio dobrano razrađen, performanse su bile nešto bolje, što potvrđuje i postizanje maksimalnih 170 km/h (po brzinomjeru) pri 4.000 o/min.
Kad je u pitanju potrošnja, ona je bila dvadesetak posto viša od specificirane, što je sasvim opravdano s obzirom na vremenske uvjete i stil vožnje. Sve u svemu, prosjek testa je iznosio točno 5.8 l/100 km što u potpunosti zadovoljava.
Kočnice potpomognute ABS-om odlično obavljaju zadatak i nakon opetovanog korištenja, što ulijeva samopouzdanje, baš kao i četiri zvjezdice za sigurnost dodijeljene od strane EuroNCAP-a.
Mjenjač je vrlo precizan, izmjena stupnjeva prijenosa teče glatko, dok nešto duži hod nimalo ne ruši dojam, s obzirom da nije riječ o automobilu za rušenje brzinskih rekorda.
Tvrdo podešen ovjes s potpisom Forda omogućuje odlična vozna svojstva za vozilo ovog kalibra, koje usprkos visini i teškom nosu (dizelski motor) gotovo nikad ne izlazi iz planirane putanje.
Zaključak
Testirani model pokretan dizelskim motorom, opremljen TE paketom opreme i metalik bojom stoji točno 118.202 kn, a kad se tome pridodaju alu naplatci promjera 15 inča, cifra se penje na čak 122.852 kn. Iznos je to koji su spremni izdvojiti rijetki pojedinci. Prije svega oni koji znaju cijeniti i mogu platiti ono što nudi Mazdin najmanji model.
A dvojka nudi doista puno. Prije svega to je atraktivan vanjski dizajn i vrhunski komfor. Pridodamo li još visok stupanj finalne izrade, potpunu opremljenost, uglađen dizelski motor, najvjerojatnije najbolju mehaniku u klasi, i dakako trogodišnje jamstvo, cijena je kudikamo realnija.
Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati