Honda SH-AWD - najbolja upravljivost
PRVOG dana mjeseca travnja Honda je prezentirala najnoviji sustav prijenosa snage na podlogu i najavila skori početak serijske ugradnje u svoje modele.
Najnoviji proizvod Honde predstavljen je prije nekoliko dana na auto-salonu u New Yorku, a prva serijska ugradnja predviđena je već za jesen ove godine. Inovativni sustav će se u SAD-u ugrađivati u novu Acuru RL, dok će u Japanu biti rezerviran za luksuzni Legend. Europski modeli će biti opremljeni sustavom tek u narednoj godini.
Sustav nazvan SH-AWD, što je kratica za Super Handling All-Wheel Drive, je ništa drugo do nova generacija pogona na sve kotače, koja će iz korijena promijeniti standarde u automobilskoj industriji. SH-AWD je prvi sustav koji kombinira regulaciju isporuke okretnog momenta na prednju i stražnju osovinu s neovisnom regulacijom distribucije momenta na lijevi odnosno desni stražnji kotač. Jednostavnije rečeno, najnoviji pogon osigurava optimalnu upravljivost i stabilitet vozila neovisno o uvjetima na cesti.
Opremljen mnoštvom senzora sustav konstantno prati vozačeve kretnje i odabire optimalnu raspodjelu momenta između prednje i stražnje osovine uz istovremenu regulaciju momenta na lijevu i desnu stranu. Raspodjela momenta između prednje i stražnje osovine se vrši konstantno putem elektromagnetske spojke (smještena u stražnjem diferencijalu) u rasponu omjera od 70:30 do 30:70, dok u lateralnom smislu omjer isporuke momenta se kreće od 100:0 do 0:100. U prijevodu to znači da se moment ne koristi samo za kretanje vozila, već pomaže pri vožnji kroz zavoje i tako optimizira manevarske sposobnosti.
SH-AWD posjeduje brojne senzore koji očitavaju kut upravljača, lateralno ubrzanje i sve ostale mjerodavne informacije. Svi podaci se obrađuju u centralnoj jedinici (ECU) i proporcionalno postavljenim parametrima upravljaju radom stražnjeg diferencijala.
Još jedna posebnost pogona je akcelerator u stražnjem diferencijalu, koji tijekom prolaska vozila kroz zavoj, ubrzavanjem stražnjeg vanjskog kotača izjednačava brzinu prema prednjem kotaču, što za posljedicu ima manje gubitke u prijenosu snage na podlogu, te bolja manevarska svojstva.
Pogon u detaljima
Tijekom ubrzavanja vozila kroz zavoj isporuka momenta na stražnje kotače se konstantno mijenja i u krajnjem slučaju se cjelokupan moment dobavlja vanjskom kotaču što generira odgovarajući protumoment i poboljšava upravljivost.
Tijekom usporavanja u zavoju isporuka momenta na vanjski kotač slobodno varira u cilju dobivanja što boljeg stabiliteta u svakom trenutku.
Tijekom pravocrtnog gibanja do izražaja dolazi regulacija distribucije momenta između prednje i stražnje osovine. Ukratko, tijekom ubrzavanja više momenta se isporučuje na stražnje kotače, dok pri konstantnoj brzini glavnina momenta se na podlogu prenosi putem prednjih kotača. Akcelerator je tada sinkroniziran što znači da je brzina vrtnje svih kotača jednaka.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati