Ekskluzivno: Vozili smo novi Lamborghini Gallardo
SVIJET pokreće urođena težnja čovjeka za konstantnim unaprijeđivanjem. Svakih sedam godina ljudsko znanje se udvostručuje, ali neke stvari zadržavaju vrijednost i vješto levitiraju između tradicije i modernih tehnologija. Lamborghini poput bika, usprkos brojnim problemima, nikada nije posustajao i uvijek imao dovoljno snage da svijet obogati draguljima. Posljednji u nizu je Gallardo, čije čari smo imali čast doživjeti.
O slavnoj povijesti Lamborghinija ne treba trošiti previše riječi. Osim podatka da se većina slaže kako je Miura najljepši automobil svih vremena o pedigreu Lamborghinija u današnje vrijeme puno više govore neke druge činjenice. Prva je da je Lamborghini pod Audijem uspješno kročio u novo tisućljeće s (opet) konkurentnim automobilima, možda najboljim sportskim automobilima ikad skrojenim u predgrađu Bolonje.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Druga, stara koliko i Lamborghini, kaže kako su ovi automobili namijenjeni onima koji Ferrari doživljavaju kao soft igrača s manjkom začina. I uistinu, antagonizam s tvrtkom iz Maranella traje oduvijek. Lamborghini poput bika na svom logotipu udara iz svojeg najačeg oružja, nevjerojatne brutalnosti koja ne zna za kompromise. Ferrari se s druge strane okrenuo sportu i ruku na srce, dosada bez većih problema uspio ostati na tronu. No, dani spokoja su odbrojani - stigao je Gallardo.
Na krilima Audija do cilja
1998. godine Audi preuzima Lamborghini i najavljuje velike promjene u tvrtki koju su prijašnjih godina izmučili brojni nesavjesni vlasnici uključujući i Chrysler. Nemali poklonici puni sumnje su iščekivali prvi model i palili svijeće da sve prođe u najboljem redu, odnosno da Lamborghini ne pojede velikoserijska mašinerija iz Njemačke.
Početak tisućljeća označio je dolazak Murcielaga, modela koji je trebao vratiti tvrtku na put kojim su carovali Countach i Diablo. S novim modelom stigla je i nova mehanika predvođena V10 motorom i pogonom na sve kotače. Prvo dijete iz mješanog njemačko-talijanskog braka u rekordnom roku je proglašeno genijem. Murcielago je uvršten na Top 5 najbržih serijskih automobila (330 km/h), a hvalospjevi su stizali sa svih strana svijeta.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
No, gazde su poželjele više. Sazrijelo je vrijeme da Lambo lansira prvi volume-maker model kojim bi postao pristupačniji i konačno dosegao četiri znamenkastu prodaju. To je u prijevodu značilo da mora ponuditi model koji će konkurirati Ferrariju 360 Modeni (danas Ferrariju F430) i Porscheu 911 Turbo. U takvom društvo i najmanja slabost bi se kaznila pa je model lansiran tek 2003. godine. Na scenu je stigao Gallardo, model nazvan po jednoj od pet sorti borbenih bikova, i još jednom opravdao velika očekivanja.
Gallardo je čistokrvni trkač koji iz dva svijeta uzima ono najbolje. Od Audija preuzeta tehnologija primjene aluminija (aluminium spaceframe) na nosivim konstrukcijama olakšala je vozilo, a novi V10 motor zasjao kao najveće iznenađenje godine. Već u svojoj osnovi baby-Lambo ima jaku prednost u odnosu na Ferrari. To je pogon na sve kotače uz pomoć kojeg je učinjen korak dalje po pitanju dinamičkih svojstava.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
U Gallardo se i dalje teško ulazi, prtljažnik je simboličan, kao i pretinac ispred suvozača. No interijer je kudikamo kvalitetniji. Njemačka solidnost i talijanski šarm očarat će svakog, a trkaći upravljač i polugice skrivene iza njega samo prave oktanske ovisnike. No, čim zatvorite vrata i okrenete ključ ulazi se u novi svijet gdje vizualni doživljaj potiskuje osjetilo sluha. Harmonija pet-litrenog agregata naslonjenog na vaša leđa neopisiv je doživljaj.
No, niti to nije vrhunac. On dolazi u vožnji kada vibracije motora uzburkuju krv u žilama, a izmjenično generiranje bočnih i uzdužnih sila ubrzanja podsjeća zašto se na vožnju nikad ne kreće nakon objeda. Voziti automobil snažniji od nekadašnjih bolida Formule 1 doživljaj je koji ništa ne može zamijeniti.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I doista, nakon višesatne vožnje okolicom Zagreba teško je zadržati razum. Čak i u vožnji autocestom kada nabiranje kilometara ide nevjerojatnim tempom, a pritisak na gas neovisno o trenutnoj brzini uvijek rezultira snažnim potiskom u sjedalo. Dovoljno impresivno zvuči podatak da će Gallardo za 15 sekundi postići 200 km/h i kao od šale prebaciti kazaljku preko oznake od 300 km/h, ali gotovo je jednaki užitak koji pruža stisak na pedalu kočnicu koji rezultira doslovnim ukopavanjem vozila.
Pravi gušt predstavljaju magistralni putevi. U potrazi za zavojima pritišćem gas, a kada konačno stignu, počinje igra s E-gear sekvencijalnim šest-stupanjskim mjenjačem koji pomicanjem jedne od polugica brzinom bljeska odrađuje svoj posao. Upravljač težak poput olova uvijek će dati do znanja kakva je situacija na kolniku. Ne upliće se niti elektronska logistika. ABS (ABD/ASR, ESP) tu su samo da vas podsjete da ste zašli u neistraženu domenu fizičkih zakona.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Usprkos svoj brutalnosti koja izbija iz žute nemani, ovim se automobilom može i lagano krstariti cestom. Naime, do 4.500 o/min Gallardo-va će konjica poslušno pratiti tempo i spremno čekati znak za juriš. Naravno, vožnja zagrebačkim ulicama se ne preporuča. Osim ako ste spremni trpjeti udarce projicirane od zagrebačkih neravnina, a sve u cilju pokazivanja pred običnim smrtnicima.
No u tom slučaju preporučamo da se okrenete nekoj drugoj automobilskoj zvijezdi, a svoju narudžbu prepustite pravom ljubitelju ceste. Da, u Lambo-u se ubermensch osjećaj tiče samo vozačke dimenzije, što će znati prepoznati i oni iole upućeniji prolaznici. Uostalom, Gallardo je toliko atraktivan da se pogledi zaustavljaju na njegovim predivnim oblinama, a vozač ostaje sporedan.
Još bolji u 2006. godini
Sjesti i provozati Lamborghini je prilika koja se ne propušta. Nas je zadesio još slađi zadatak, sjesti za upravljač obnovljenog Gallarda. U novoj modelskoj godini automobil je još jači i brži, odnosi u mjenjaču kraći, upravljač direktniji, a ovjes nanovo redefiniran.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ruku na srce, koliko god sami sebe time pokopali, nama je potpuno svejedno. Ionako, nije da smo toliki stručnjaci da bi osjetili napredak u nečemu što je ionako toliko ispred standardnog automobila, našeg svakodnevnog alata. Reći ćemo tek da je snaga podignuta na 520 KS pri 8.000 o/min (prije 500 KS pri 7.800 o/min), a ubrzanje do 100 km/h skraćeno na okrugle 4 sekunde. Maksimalna brzina je 315 km/h. Ako postoji itko koga zanima potrošnja goriva možemo samo spomenuti da je putni kompjutor na kraju testnog dana javio prosjek od 24,2 l/100 km.
>> Lamborghini Gallardo u Bazi automobila.
I što reći na kraju? Gallardo je definitivno model kojim Lamborghini dahće za vrat Ferarijevom novitetu (F430). Svjestan težine izjave, pogotovo u okviru okoline u kojoj živim, mogu samo ustvrditi da Gallardo vrijedi svake kune. Testni primjerak s obiljem dodatne opreme (E-gear cca 11.000 eura, sustav podizanja ovjesa cca 3.300 eura, kamera za vožnju unazad cca 2.800 eura,...) stoji 260.000 eura, odnosno 1,905.800 kuna sa svim davanjima ili oko 430 prosječnih mjesečnih plaća.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Da, velik je to iznos, koji mogu samo odabrani izdvojiti. Najbolja roba uvijek je koštala, a užitak nikada nije bio jeftin. I dok će se hifići zgražati nad ponudom u trgovačkim lancima gledajući svoj predivni rukom izrađeni audio-sustav, svatko tko je probao supersportski automobil isto će misliti o velikoserijskim automobilima. Pitanje je samo gdje je svakom od nas mjesto i kolike su naše mogućnosti. Nažalost, želje i financijske mogućnosti često nisu pravilno raspoređene. Hvala Bogu pa su snovi besplatni.
Zahvaljujemo se tvrtki Porsche Inter Auto koja nam je ustupila automobil.
Miljenko Nikolić
Foto: Dragan Predojević
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati