Citroen C3 vs Kia Rio: Koji je bolji?
GRADSKI kompakti hrvatska su realnost. U pravilu se radi o prostranim automobilima koji svojim karakteristikama sasvim solidno ispunjavaju obiteljske potrebe. Jedan od takvih klasika je nedavno obnovljeni C3 čijoj smo najzanimljivijoj inačici konfrontirali korejski novitet, model Rio, inače jednog od najozbiljnijih pretendenata za titulu bestbuy na hrvatskom tržištu.
Vanjski dizajn: Ništa novo
O vrijednostima dizajna na modelu C3 ne treba trošiti previše riječi. Dovoljne su dvije konstatacije. Prva je da je to prvi Citroen u gami kojem je označen kraj epohe bezličnosti double chevrona(Saxo, Xsara, ZX, itd), dakle model s kojim je francuski proizvođeč okrenuo stranicu u svojoj povijesti i nakon duže pauze stvorio originalan proizvod.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Druga i puno važnija činjenica je da C3, koji svojim izgledom evocira uspomene na legendarnog Spačeka, svih ovih godina (predstavljen u travnju 2002. g) jednakim intenzitetom privlači kako žensku tako i mušku publiku. Uostalom, prošlogodišnji redizajn donio je tek minimalne estetske zahvate.
Druga generacija Kijinog aduta, pak s druge strane, osim imena nema nikakve dodirne točke s prethodnikom. I to je dobro, prokleto dobro, jer svatko pa i čelnici Kie prethodnika žele što prije zaboraviti, i to iz više razloga. Ako je Cerato prvi model tvrtke namijenjen za europsko tržište, Sportage do krajnosti podređen europskom ukusu, onda je Rio vrhunac korejskih težnji da se uvuku pod dlaku razmaženim i "nevjerojatno" zahtjevnim Europljanima. Uostalom, to je prvi Kijin projekt koji je začet, razvijen i dovršen na europskom tlu, gdje se i proizvodi.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ne znamo je li Kia (razvojni centar je u Ruesselsheimu, sjedištu Opela) bila pod utjecajem Opela pri razvoju automobila, ali je činjenica da dizajneri nisu bili željni eksperimentirati. I doista, Rio izgleda kao tipični automobil europskih korijena, skladan u cijeloj svojoj veličini. Lišen bilo kakvih izleta u nepoznato, Rio ne privlači originalnoću, već simpatičnim izgledom koji ne traži privikavanje. Definitivno se radi o automobilu na čiji izgled nitko neće imati zamjerke, a to je važan preduvjet u pokušaju osvajanja simpatija šireg spektra kupaca.
Interijer: Učenik nadigrao učitelja
Citroen C3 je u posljednje četiri godine koliko se nalazi na tržištu stakao epitet najprostranijeg modela u gami i zadržao ga do današnjih dana. Odlična ponuda prostora posljedica je pametne arhitekture s kupolastom kabinom što vrijedi i u slučaju prtljažnika koji je s 305 litara zapremnine još uvijek jedan od najvećih u klasi. Citroenove automobile oduvijek je pratio epitet udobnosti i prostranosti.
C3 je redizajnom profitirao u područjima koja su dosad bila najslabija. Tako su materijali kvalitetniji, stupanj izrade viši, a još uvijek atraktivna ploča s instrumentima unaprijeđena. Nažalost, prednja armatura još uvijek pati od sindroma tvrde plastike, a stvar u vizualnom smislu spašava dekoracija u finišu sjajnog metala.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
U slučaju testnog primjerka (SX Pack) možemo govoriti o natprosječnoj opremljenosti. Sjedala su presvučena plišem, komforu doprinosi klimatizacija, a za puno povjerenje brine se potpuna sigurnosna oprema u vidu ABS sustava te prednjih i bočnih zračnih jastuka.
Podatak da se radi o najprostranijem modelu u klasi koji je iznio hrvatski zastupnik na medijskoj prezentaciji jedva smo dočekali provjeriti u praksi. Lišeni osnovnog alata za mjerenje uzdali smo se u subjektivni dojam i nakon nekoliko dana kojekakvih "misija" zaključili:
Rio je definitivno automobil čija prostranost omogućava da bude jedini automobil u kućanstvu. Korejski pandan novim generacijama europskih snaga (Clio, Punto, 207) najveći napredak nudi na stražnjoj klupi koja će prihvatiti bez problema do tri odrasle osobe. Prtljažnik je obujma 270 litara, a preklapanjem naslona sjedala dobiva se tovarni prostor ravne podnice i kapaciteta 1.145 litara.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Dvobojna i moderno osmišljena prednja armatura djeluje moderno, no pretvrda plastika ruši ukupni dojam. Negativne bodove Rio prikuplja i na račun ergonomije. Iako sjedalo i upravljač imaju funkciju podešavanja po visini, optimalnu poziciju je teško naći.
Testirani primjerak s najbogatijim EX Challenge paketom opreme spada u red najopremljenijih automobila u segmentu i šire. No i u slučaju jeftinijih varijacija nema oskudijevanja, jer kod Kie Rio iza epiteta top-izvedbe stoji automatska klima, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zavjese i još mnogo toga.
Motor i vozne osobine
U ovom poglavlju Citroen je u prednosti. Iako se svakim novim danom topi prednost dizelaša pred benzincima, u duelu ova dva automobila dizelaš se pokazao najjačim Citroenovim adutom. 1.6 HDI motor je prinova u ponudi za C3, a karakterizira ga 66 kW/90 KS i 215 Nm, a prvi put smo ga imali prilike upoznati na kompaktnom C4.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
U novom okruženju motor daje Citroenu C3 posve novu dimenziju. Uz malo pretjerivanja možemo rezimirati da je pomalo feminizirani C3 postao simpatični sportaš kultiviranih nazora. Isto kaže i proizvođač, C3 1.6 HDI postiže 100 km/h za 10,8 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h. Pridodamo li tomu nisku potrošnju goriva koja je tijekom testa iznosila ispod šest litara, C3 u ovoj kombinaciji postaje jedan od uvjerljivijih izbora segmenta.
>> Citroen C3 u Bazi automobila.
Mjenjač je pet stupanjski i posao odrađuje na prepoznatljiv način. Nažalost, svojim karakteristikama, kao i u slučaju upravljača donekle zaostaje za mogućnostima pogonskog stroja. Ugradnja bezosjećajnog serva pokazala se kao mač s dvije oštrice - odličan izbor u gradskoj vožnji i nedovoljno uvjerljiv pri agresivnijoj vožnji. Ovjes također govori da je C3 prvenstveno namijenjen smirenijim vozačima koji znaju cijeniti francusku udobnost.
Testni Rio dostupan je odnedavno i u dizelskoj inačici, no mi smo na testu imali model pokretan benzinskim motorom. Četiricilindarski agregat zapremnine 1,4 litre razvija 71 kW/97 KS pri 6.000 o/min.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Maksimalni zakretni moment razvija pri visokih 4.800 o/min što signalizira kako je za bolje brzinske prosjeke potrebno svojski stisnuti gas. Ovako motorizirani Rio postiže 100 km/h za 12,3 sekundi, a maksimalna brzina je 173 km/h što će zadovoljiti većinu potencijalnih vlasnika.
>> Kia Rio u Bazi automobila.
Međutim, gotovo dvoznamenkasta potrošnja u gradskim uvjetima i oko osam litara tijekom testa oduzima dragocjene bodove. Kako Rio spada u domenu jeftinijih kandidata za ostvarenje snova prosječnog hrvatskog kupca, za zlo nećemo uzeti nedostatak šarma u vožnji. Naginjanje karoserije je očekivano, a puno važnije je da razina udobnosti zadovoljavajuća. U domeni voznih karakteristika Rio prvenstveno zaostaje u dvije domene. Tako je upravljač vrlo lagan, a mjenjač, iako precizan, evidentno predugih hodova.
Popustima do hrvatskih kupaca
Testni Citroen s moćnim pogonom, bogatom opremom i metalik bojom stoji pozamašnih 121.850 kuna. Kia Rio pak u svojoj top izvedbi stoji 99.200 kuna. Na prvi pogled čini se da je Citroen pretjerano skup, a Rio baš i ne toliko jeftin. No, stvari bitno mijenjaju popusti. Tako se na C3 odobrava popust od čak 20.000 kuna, dok je Rio od svog lansiranja ponuđen po 6.000 kuna nižoj cijeni. Dakle, dolazino do činjenice da je C3 skuplji nešto više od 8.650 kuna.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Testni C3 na najbolji način pokazuje da gradski kompakti mogu biti vrlo okretni i učinkoviti automobili. I što je važnije da bez ikakvih problema mogu ispunjavati svakodnevne obaveze, od gradske vožnje pa do obiteljskih putovanja na dalja odredišta.
Što se tiče korejskog predstavnika, sasvim je jasno da se zaostatak za europskom konkurencijom istopio uz istovremeno zadržavanje niske cijene. Sve mane benzinske izvedbe ispravlja dizelska inačica koja starta s cijenom od 99.000 kuna. Na svoje mogu doći i tradicionalisti, jer je Rio dostupan i u limuzinskoj inačici za koju nije potrebna doplata.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Stoga, osobni afiniteti ovdje odlučuju pobjednika. Na strani C3 su (još uvijek) atraktivan dizajn, komfor i nadasve pogonski agregat, dok su glavni aduti Ria bogata oprema, (opet) komfor, kvalitetnija izrada i dakako vrlo uvjerljiva cijena.
Citreon C3:
>> Ostale fotografije možete naći ovdje.
Važnija serijska oprema (SX Pack): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
ABS/EBD/BA | |
Klima uređaj | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Servo upravljač podesiv po visini i dubini | |
Sjedalo vozača podesivo po visini | |
El. podešavanje vanjskih retrovizora | |
El. podizači prednjih stakala | |
Putno računalo | |
Presvlake - baršun | |
Djeljiva stražnja klupa (60:40) | |
Zaštitne letvice i branici u boji vozila | |
Prednja svjetla za maglu | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja |
2.250 |
Citroen C3 1.6 HDI SX Pack |
119.600 |
Cijena testiranog vozila |
121.850 |
Cijena s popustom (-20.000 kn) |
101.850 |
Cijena baznog modela (1.1 Furio) |
85.300 |
Cijena vrijedi od 03. 03. 2006. |
Kia Rio:
>> Ostale fotografije možete naći ovdje.
Važnija serijska oprema (EX Challenge): | |
Zračni jastuk za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
ABS | |
Automatski klima uređaj | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Servo upravljač podesiv po visini | |
Sjedalo vozača podesivo po visini | |
El. podešavanje vanjskih retrovizora | |
El. podizači prednjih i stražnjih stakala | |
Putno računalo | |
Presvlake "Premium" | |
Upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom | |
Priprema za audio sustav (antena, 4 zvučnika) | |
Djeljiva stražnja klupa (60:40) | |
Zaštitne letvice i branici u boji vozila | |
Prednja svjetla za maglu | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja |
2.200 |
Kia Rio 1.4 EX Challenge |
97.000 |
Cijena testiranog vozila |
99.200 |
Cijena s popustom (-6.000 kn) |
93.200 |
Cijena baznog modela (1.4 EX) |
80.000 |
Cijena vrijedi od 09. 01. 2006. |
Miljenko Nikolić
Foto: M.N. i V.Š.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati