Mini Clubman - konačno službeno
NAKON mjeseci hajke brojnih paparazza BMW je popustio i u javnost lansirao prve službene informacije vezane uz novi model, Mini Clubman, koji će premijerno biti prikazan na skorašnjem salonu u Frankfurtu.
Prvi pogled na fotografije Minijevog Clubmana zasigurno će izazvati podijeljene reakcije. Neki će se pitati što je to napravljeno od Minija, a drugi će reći da je Mini konačno postao upotrebljiv. No, svi će se složiti da je Clubman ipak zadržao Minijevu prepoznatljivost, pa čak i dozu privlačnosti.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Kao što se i moglo pretpostaviti sa špijunskih fotografija, stražnjica vozila posjeduje "kombijevska" vrata prtljažnika, dok je s desne strane automobil dobio dodatna vrata za pristup stražnjem sjedalu. Obećanje je dakle ispunjeno, kao i ono da će automobil biti kraći od četiri metra. Mini Clubman je dugačak točno 3.937 mm, širok 1.683 mm i visok 1.426 mm. Prevedeno, Clubman je od klasičnog Minija dulji 24 cm, dok je razmak između osovina porastao za 8 cm.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
S jednako velikom pažnjom posao su odradili i dizajneri interijera. Kombinacija modernih linija i retro detalja uvelike podsjeća na prethodnika od prije pedesetak godina. Međutim, ono što će buduće korisnike itekako zanimati je podatak kako je komfor putnika osjetno poboljšan, a kapacitet prtljažnika s osnovnih 260 litara proširiv preklapanjem stražnjeg naslona na maksimalnih 930 l. Definitivno su to respektabilne brojke za jedan Shooting brake.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ponudu motora čine tri opcije, dvije benzinske i jedna dizelska. Novosti nema, pa ćemo samo ponoviti gradivo. Slabiji benzinac razvija 88/120 KS i 160 Nm, dok su u slučaju Cooper S izvedbe krajnje brojke 128 kW/175 KS i 240 Nm (260 Nm u overboostu).
>> Baza automobila: Mini Clubman
I dizelaš je zapremine 1,6 litara, a razvija 80/110 KS i 240 Nm (260 Nm u overboostu). Svi motori serijski se isporučuju u kombinaciji s ručnim mjenjačem, a kao opcija se nudi i automatika, naravno šest-stupanjska.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Proizvođač navodi da Clubman u pogledu voznih osobina ostaje izvorni Mini. "Go-kart" osjećaj je zagarantiran, kao i visok stupanj manevrabilnosti. O uočljivosti na cesti da i ne govorimo, dovoljno je reći da je za Clubman predviđeno preko 40 kombinacija. Šminker ostaje šminker, samo to sada radi s više prostora za putnike.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Kao i u slučaju gazdinskog BMW, Mini će se opremati sustavima za štednju goriva, Auto Stop funkcijom gašenja motora pri mirovanju i regenerativnim kočenjem. Također, svi elementi aktivne sigurnosti ulaze u serijsku opremu, od ABS-a (+ EBD/CBC) do DSC-a, kao i šest zračnih jastuka iz domene pasivne sigurnosti. Ustvari, na popisu doplata tek je ostala "špera" i to za top izvedbu.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Kao što smo već rekli, premijera je u Frankfurtu, a sastanak u prodajnim salonima zakazan je za 10. studenog. I za kraj koja riječ o cijenama. Slabiji benzinac u Njemačkoj starta cijenom od 19.900 eura, dizelaš je 1.700 eura skuplji, a za Cooper S izvedbu je potrebno izdvojiti 23.900 eura.
Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: BMW AG
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati