Chevrolet Aveo 1.4 LS: Konfekcija s dizajnerskim potpisom
ŠEST godina nakon predstavljanja Kalosa, tada još pod značkom Daewooa, reinkarnirana korejska marka s američkim potpisom predstavlja njegovog nasljednika Avea u temeljito redizajniranom izdanju. Tipični predstavnik niže klase bori se za naklonost kupaca povoljnom cijenom, ali i oku ugodnim izgledom.
Za razliku od izvornika kojeg je osmislio Giugaro, redizajn su odradili korejski stilisti stacionirani u Incheonu. Očito vođeni uputama marketinških stručnjaka Aveu su podarili prijeko potrebnu svježinu, ali i oversize logo tvrtke veličinom dostojan legendarnih američkih krstarica.
Nimalo čudno s obzirom da je tvrtka pod Chevroletovom značkom na tržištu doživjela procvat. U svakom slučaju, najveće promjene smještene su sprijeda gdje se automobil nameće dvostrukom maskom, povećim svjetlima i neobično postavljenom identifikacijskom oznakom branda. Dizajneri su našli vremena poigrati se s detaljima poput atraktivnijih stražnjih svjetala, krom obruba maglenki i bočnog otvora u mat sivom finišu.
Osjetno manje mašte nalazimo u kabini, gdje se odmah uočava ograničenje s obzirom na zahtjev za niskom cijenom konačnog proizvoda.
Rješenja poznata iz ostalih modela, tvrda i neugledna plastika i napadno dvobojno osvjetljenje neće vas ostaviti bez teksta. No, bogata standardna oprema iznenađuje, kao i zadovoljavajuća kvaliteta izrade. Prostranost bi mogla biti i bolja, posebno straga gdje se osjeća nedostatak centimetara. Kupac koji traži vozilo ovog kalibra najviše će ostati razočaran prtljažnikom čijih 220 litara osnovne zapremine teško može zadovoljiti potrebe. Ako već konkurencija može bolje trebao bi i Aveo.
O ergonomiji se ovdje nema što puno govoriti. Povišena pozicija sjedenja poboljšava preglednost, a za svaku pohvalu je i mogućnost podešavanja sjedala (i upravljača) po visini.
Dugonogi vozači imat će problema u potrazi idealnog položaja zbog nedostatka mjesta za desnu nogu. Kao i kod još nekih korejskih modela izbočena središnja konzola uzima dragocjene centimetre tjerajući vozača da (pre)daleko odmakne sjedalo. Ukupno gledano Aveo je osjetno bolji na kraćim relacijama kada svi navedeni nedostaci ostaju nezamijećeni.
Testni primjerak pokretao je snažniji od dva dostupna benzinska motora. Temeljito revidiran 1.4 benzinac osnažen je na 101 KS i 131 Nm, što se s obzirom na performanse čini zadovoljavajućim izborom.
Osim solidnih mogućnosti koje karakterizira ubrzanje do 100 km/h za 12,4 sekundi i maksimalnih 176 km/h puno više veseli činjenica da je konačno obuzdana potrošnja goriva. Prerađeni Opelov Ecotec u prosjeku popije 7,2 l/100 km, što je osjetno manje u odnosu na dosadašnja iskustva sa ovim modelom.
Mjenjač je ručni s pet stupnjeva prijenosa, a karakteriziraju ga dugi hodovi i manjkava preciznost. Pridodamo li tomu mekani ovjes klasične arhitekture (McPherson/polukruta osovina) jasno je kako sportska vožnja suprotno estetskim naznakama vozila ovdje nije poželjna.
Iako se iza stražnjih alu naplataka naziru bubnjevi, kočnice sa serijskim ABS-om posao odrađuju korektno, pa za bolje karakteristike treba rješenje tražiti u kvalitetnijim pneumaticima. Ukoliko se vozi u skladu sa aktualnim zakonima vožnja u Aveu je zadovoljavajuća i sasvim u skladu s očekivanjima za ovaj tip vozila.
>> Baza automobila: Chevrolet Aveo
Chevrolet Aveo u testnom izdanju s bogatom standardnom ponudom, snažnim motorom i akcijskim popustom stoji 82.627 kn, dok je početak ponude pozicioniran osjetno niže, na tek 63.225 kn.
Akcijska cijena i trogodišnje jamstvo glavni su aduti u proboju na tržištu gradskih kompakta, gdje Aveo ima snage da ostavi trag poput svoje veće braće.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Važnija serijska oprema (LS): |
|
Prednji zračni jastuci |
|
Bočni zračni jastuci |
|
ABS |
|
Prednje maglenke |
|
Servo upravljač |
|
Vanjska osvrtna zrcala - el. podesiva i grijana | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Automatski klima uređaj |
|
El. podizači stakala sprijeda |
|
Upravljač podesiv po visini, obložen kožom |
|
Vozačevo sjedalo podesiv po visini |
|
Putno računalo |
|
Audio sustav (MP3, 6 zv) |
|
Kontrole radija na upravljaču |
|
Krovni pretinac (držač za naočale) |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Krovni spojler |
|
Detalji u boji karoserije |
|
15" alu naplatci, gume: 185/55R15 |
|
*Cijena (kn) |
|
Chevrolet Aveo 1,4 LS |
91.037 |
Konačna cijena (akcijski popust) |
82.627 |
Cijena baznog modela (1.2 Base) |
63.225 |
*Cijene su informativne |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati