Citroen C3 1.4 VTI Exclusive: Visoka moda u gradskom pakiranju
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
NOVA, druga po redu, generacija francuskog mališana ponavlja priču prethodnika predstavljajući se kao originalan proizvod kojem ne nedostaje šarma i emotivnosti. Temeljito obnovljen, C3 donosi i neke nove kvalitete, posebno kada su u pitanju ponuda motora i razina kvalitete same izrade.
Kao što se i očekivalo, C3 je estetski ostao dosljedan kupolastoj koncepciji izvornika. Naravno, sve sada djeluje puno modernije, u neku ruku i skladnije, a model pritom nije uspio izbjeći trendovima rasta. U konkretnom slučaju C3 je u odnosu na prethodnika dulji osam, ali i širi nekih šest centimetara.
No, ono najzanimljivije krije se u prednjem dijelu krova, kojeg se i tiče. Povećano, gotovo panoramsko, vjetrobransko staklo prodire duboko do sredine vozila, a uključuje pomični rolo s integriranim sjenilima. Radi se o dodatku putem kojeg C3 donosi novi ugođaj u vožnji za putnike na prednjim sjedalima. Isporučuje se serijski u kombinaciji s najbogatijim paketom opreme, dok je kod slabijih razina dostupan uz doplatu od 3.200 kn.
Dostupan isključivo u kombinaciji s pet vrata, novi C3 u potpunosti ispunjava očekivanja u kabini. Premda je dodatne centimetre teško detektirati po pitanju prostornosti, posebno na stražnjoj klupi, Citroenov bestseleler definitivno ima dostojnog nasljednika.
Najveći napredak vidljiv je u smislu podizanja kvalitete izrade, kao i korištenih materijala. U oči upada i nešto klasičnija ploča s instrumentima s naglašenim analognim instrumentima. Logika upravljanja audio-sustavom i integriranim putnim računalom ostala je ista, kao i upravljanje sustavom tempomata/limitatora brzine.
Udobnost je prvoklasna, prije svega zbog tradicionalno udobnih sjedala, ali i solidno odmjerene ergonomije. Vozačka pozicija je zadovoljavajuća, a dojam djelomično ruši tek pozicija upravljačkog pulta na vratima (el. pod. stakala i retrovizora) koja će zasmetati lijevoj nozi korpulentnijih vozača.
Testni model pokretao je sada već stari znanac, 1.4 VTI benzinac opremljen sustavom podešavanja faze razvoda ventila. Isti razvija 95 KS i 136 Nm, a donosi bolje performanse i osjetno nižu potrošnju goriva.
Naime, proizvod nastao u suradnji s BMW-om opetovano se iskazivao u različitim okruženjima svojom temperamentnošću, ali i potrošnjom koja bez obzira na model nikad nije pretjerana. U konkretnom slučaju C3 povuče do stotke za 10,8 sekundi, postiže maksimalnih 184 km/h, a tijekom testa je trošio oko 8 l/100 km.
Gotovo sportsku živahnost motora sputava poprilična anemičnost mjenjača, kao i prerevan servo upravljač.
U pravilu se radi i kombinaciji naklonjenijoj smirenijim vozačima koji udobnost pretpostavljaju agresivnijem stilu, uz tek trenutne potrebe za većom snagom u situacijama poput pretjecanja ili duljih uspona. Najkraće rečeno, mekoća i udobnost je prvo što nam pada na pamet. Naravno, napredak je očit stavimo li karakteristike u direktan odnos s prethodnikom, posebno po pitanju buke, udobnosti i prije spomenute kvalitete izrade.
Već poslovično, pohvale ćemo uputiti na račun kočnica standardno opremljenih ABS sustavom. ESP je dostupan u doplati, i to po cijeni od 3.000 kn kod Exclusive razine.
Novi Citroen C3 starta akcijskom cijenom od 79.900 kn za ulaznu izvedbu sa 1.1 motorom i Pack razinom opreme. U testnom slučaju radi se o osjetno bolje motoriziranoj izvedbi s top paketom opreme čime se cijena penje na 109.900 kn, a uz poneku doplatu i na više.
>> Baza automobila: Citroen C3
Novi Citroen C3 nastavlja stilski smjer prethodnika, no u svemu ostalom donosi značajan napredak. Osjetno kvalitetniji i u dotičnom slučaju agilniji, Citroen C3 se nameće kao ugledan predstavnik segmenta koji će brzo ući pod kožu estetima, ali i svima koji traže prvoklasnu udobnost u vožnji.
Citroen C3 |
|
Važnija serijska oprema (razina Exclusive): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese sprijeda i straga | |
Tempomat i limitator brzine |
|
|
|
Pomoć pri parkiranju straga | |
Grijani i el. preklopivi retrovizori |
|
Automatski klima uređaj |
|
El. podizači stakla sprijeda i straga |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Progresivni servo upravljač |
|
Upravljač podesiv po visini i dubini |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Prednji središnji naslon za ruke |
|
Presvlake tkanina/alcantara |
|
Upravljač presvučen kožom + krom dekoracija |
|
Putno računalo |
|
Audio-sustav (CD, MP3, 6 zv) |
|
Preklopiva stražnja klupa (2/3:1/3) |
|
Isofix sustav na stražnjim bočnim sjedalima |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Zenith vjetrobransko staklo |
|
16" alu naplatci "Valonga", gume 195/55 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
2.500 |
Paket Vidljivost: |
3.000 |
USB Box + Bluetooth + HiFi Light |
3.500 |
ESP |
3.000 |
C3 1.4 VTi Exclusive |
109.900 |
Cijena testiranog vozila |
121.900 |
Cijena bazne izvedbe (1.1 Pack) |
79.900 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati