Sindikati: Nitko ne zna što je u ugovoru za Zračnu luku Zagreb, ova kombinacija smrdi do neba
Foto: Index
KONCESIJSKI je ugovor potpisan i zapečaćen: francuski konzorcij ZAIC na 30 godina preuzima Zračnu luku Zagreb.
Iz državne blagajne za ovaj projekt neće izaći niti kuna. Sve će financirati francuski partneri, koji će u obnovu zračne luke i izgradnju novog terminala uložiti 324 milijuna eura. Zadovoljstvo obavljenim poslom izrazio je i premijer Milanović.
"Odabran je ponuđač koji je ponudio najbolje uvjete, koji ima svjetski relevantnu ekspertizu, veliko znanje i veliko iskustvo", rekao je premijer na hrvatskom, a potom i na francuskom.
Kažu da imaju razloga za optimizam. "Novi je to vjetar u leđa pokretanju investicijskog ciklusa u Hrvatskoj, a koji će u državni proračun uprihoditi značajna sredstva. Ukupni iznos koncesijskih naknada u 30-godišnjem razdoblju iznosi milijardu i 900 milijuna eura, istaknuo je zamjenik ministra prometa i infrastrukture, Zdenko Antešić.
"Zračna luka uredit će se u regionalni centar, dakle jedna regionalna luka. Otvaranjem novih linija leta planira se povećanje broja putnika na pet milijuna godišnje", dodao je.
Novi putnički terminal u roku od tri godine
Francuski će koncesionar postojeći terminal preuzeti po dobivanju bankovnih jamstava, za 6 do 9 mjeseci kad će platiti i prvu ratu od dva milijuna eura. Novi putnički terminal bit će izgrađen u roku tri godine, a ukupna kapitalna ulaganja u prvoj fazi iznose 236 milijuna eura.
"Naš je zadatak da budemo u službi hrvatske države i da zagrebačka zračna luka postane poveznica kulturnog i gospodarskog djelovanja. Ambicija nam je da stvorimo jednu referentnu europsku zračnu luku koja će jamčiti kvalitetu pružanih usluga," rekao je predsjednik uprave ADP-a, Pierre Graff. Francuski koncesionar otprije je poznat u Hrvatskoj, i to kao partner u izgradnji autoceste u Istri.
Ova kombinacija smrdi do neba
I dok su u Banskim dvorima zadovoljni suradnjom, ističući kako će ovo biti još jedna "uspješna priča", sumnjičavi su i dalje sindikati.
"Nitko ne zna što je potpisano", kaže sindikalac Ante Dujić.
"Nitko sa sigurnošću ne može reći što je točno u tom ugovoru. Izmjene su vršene nakon postupka javnog natječaja za cijelu priču. Dakle, do neba smrdi ova kombinacija," rekao nam je Dujić.
Tužba Upravnom sudu
Tome u prilog, smatra, ide i lapsus zamjenika ministra Antešića. Iako tvrdi kako nikakve promjene u ugovor nisu naknadno unesene, Antešić se zbunio na novinarska pitanja o upravljanju zračnom lukom.
"Oni preuzimaju upravljanje po izgradnji. Koncesijska naknada, odnosno prva tranša počinje se uplaćivati odmah nakon potpisivanja ugovora."
Sindikati su, podsjetimo, podnijeli tužbu Upravnom sudu, a pozivaju se na odluku bivše Vlade u kojoj stoji da se radnicima ponudi stjecanje deset posto temeljnog kapitala tvrtke. Ako se odluka o koncesiji ne poništi, kažu, ići će na traženje nadoknade štete, a koja se kreće do 100 milijuna kuna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati