Hajdaš Dončić: Otkaza će biti, to je pitanje opstanka tvrtki poput HŽ-a ili HP-a u EU
Foto: Davor Pongračić/Cropix
MINISTAR prometa Siniša Hajdaš Dončić boravi danas u Splitu, gdje je potpisan ugovor o rekonstrukciji vezova 26 i 27 vrijedan 32 milijuna kuna, što je samo dio ukupnog financijskog plana od 200 milijuna kuna za uređenje splitske gradske luke, koji u budućnosti predviđa i izgradnju vanjskih vezova za kruzere. Posao je dobio Pomgrad, koji se jedini javio na natječaj. Prije je na natječajima Lučke uprave sudjelovao i Konstruktor, no firma Željka Žderića nalazi se u takvoj situaciji da nije sposobna natjecati se za nove poslove.
"Od stečaja samo spasili Konstruktor, Hidroelektru i Viadukt"
Hajdaš Dončić otkrio je kako je spasio od stečaja i Konstruktor, ali i druga dva izvođača na pelješkom mostu.
"Spašeni su u i Hidroelektra i Viadukt. Povukli su se s gradilišta 2010. godine jer država nije osigurala sredstva za gradnju mosta. Sada su im trebale doći na naplatu garancije, i to bi ih sigurno povuklo u stečaj. Izvođači su tražili značajno povećanje troškova od preko 25 posto, što znači da trebamo raspisati novi natječaj. Najvažniji je cilj da pelješki most bude dio Jadransko - Jonske trase. U tom slučaju bi ga financirala EU", kazao je ministar Hajdaš Dončić.
U svakom slučaju, sudbina pelješkog mosta neće se znati prije 2014. godine, a za iduću sezonu ministar je planirao uvođenje trajektne linije Komarna - Brijest te opsežnu rekonstrukciju kolnika na Pelješcu. Jedina je nevolja što mu dubrovačka županija nije izašla u susret te omogućila izmjenu prostornog plana potrebnu za trajektno pristanište. Ako od toga ne bude ništa, poradit će se na vezi Ploče - Trpanj.
"HŽ, HP i ostale tvrtke moraju se restrukturirati, ako žele preživjeti"
Ministar Hajdaš Dončić potvrdio je kako zaista kani otpustiti 10 tisuća radnika u svom resoru u iduće četiri godine. Rezat će se u ukupno 54 tvrtke koliko trenutno pod kontrolom ima Ministarstvo prometa.
"Nema druge. Uskoro smo u EU i ništa više neće biti kako je bilo. Tvrtke poput HŽ-a i HP-a moraju se restrukturirati ako misle preživjeti. Najviše će otpuštanja biti u HŽ-u, a pošta mora naći izvor prihoda, nove tržišne niše, kao što je to slučaj u Njemačkoj ili Danskoj. Moram priznati da prva dva mjeseca nisam bio zadovoljan dinamikom restrukturiranja u HŽ-u, ali to je sada bolje. HŽ je kao dizel mašina kojoj treba malo da provrije. Sad je provrla pa vuče. I Jadrolinija će se trebati pripremiti, jer će od 2017. godine i strani brodari moći obavljati usluge prijevoza", kazao je Hajdaš Dončić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati