Nezaposlena Zagrepčanka: Ja i moje dijete gladujemo, a HEP mi ne želi vratiti preplaćenih 870 kuna
Ilustracija: Privatni dokumenti
"POČETKOM pretprošlog tjedna poštom sam primila podeblju kuvertu od "HEP-ODS" i nemalo se iznenadila kada sam pregledom obračuna ustanovila kako imam pravo na povrat preplaćenih iznosa od 871,60 Kn koje to državno poduzeće ubire na ime "mrežarine". Iako je to možda nekome malo, za mene je to kao dobitak na lotu jer sam već duže vrijeme bez prihoda te s djetetom živim na rubu egzistencije. Na žalost, moja nada da ću konačno dobiti svoj novac, kojim se HEP služi već mjesecima, rasplinula se poput mjehur od sapunice pri prvom kontaktu s HEP-ovim službenikom na šalteru u Gundulićevoj", kaže nam ogorčena Zagrepčanka (podaci poznati redakciji) koja je, među prvima prešla drugom operateru. Na taj se korak odlučila jer je, kako tvrdi, "HEP-ODS", pod prijetnjama ovrhom, ubirao novac na bazi procijenjene potrošnje, odbijajući njene zahtjeve da naprave rekapitulaciju obračuna prema stvarnoj potrošnji.
"Kada sam se prebacila drugom operateru nadala sam se da je moja noćna mora s HEP-ODS-om napokon i zauvijek završila. Na žalost, za pijavice koje si kupuju luksuzne automobile i zapošljavaju u tom poduzeću svoje rođake i prijatelje, tržišno poslovanje ne vrijedi, te su nam odlučili naplaćivati "naknadu za korištenje mreže i mjerne opreme" i na taj način i dalje, od svih građana ove države, isisavati novac, pod prijetnjama iskopčanja električne struje te pod prijetnjama ovrhom", kaže naša čitateljica.
No, kap koja joj je prelila čašu je definitivno najnoviji događaj od prije nekoliko dana.
"Prema službenom službenim obračunima koji su mi poštom stigli tek početkom kolovoza za razdoblje 04.07.2014 – 02.01.2015., u preplati sam 602,05Kn , a prema obračunu za razdoblje 02.01.2015. - 01.02. 2015. u preplati sam 269,55 Kn. Dakle, "HEP-ODS" mi ukupno duguje povrat preplaćenog iznosa mrežarine u iznosu od 871,60 Kn. Nevjerojatno je, ali istinito, da su spomenuti obračuni izrađeni tek 30.07.2015. te sam ih primila 03.08. To znači da mi HEP već punih šest, odnosno sedam mjeseci duguje pozamašan iznosa novca koji su mi, prijetnjama ovrhom, naplatili prije godinu dana. I dok se moćna tvrtka služi mojim novcem, moje dijete od 2,5 godine i ja živimo ispod egzistencijalnog minimuma i ispod granice ljudskog dostojanstva jer sam već godinu dana bez ikakvih prihoda, a unazad dvije godine jedva da sam zaradila tri minimalne plaće", kaže Zagrepčanka.
Vjerujući da će joj preplaćeni iznos konačno biti isplaćen, 06.08. je, sa svom potrebnom dokumentacijom, otišla u HEP, no ono što je doživjela na šalteru u Gundulićevoj 32, bio je, kako kaže, hladan tuš.
"HEP vam novac neće vratiti"
"S obračunima prema kojima sam u preplati, došao je i obračun za razdoblje od 01.02.2015.- 27.07.2015. prema kom sam dužna "HEP-ODS"-u 387,68 Kn. Službeniku na šalteru sam rekla da želim uplatiti traženi iznos te zatražiti povrat preplaćenih iznosa od 871,60 Kn. Prezirno me pogledao, a potom pregledao obračune koje sam mu pružila, zajedno s općim uplatnicama koje sam ispunila, te je podrugljivo prokomentirao "Vi znači želite novac, zato ste došli ovamo?" . Odgovorila sam: "Da, naravno da želim svoj novac natrag, kreditirala sam vas godinu i pol dana i ne želim to činiti ni dana više". Gledajući me kao da nisam normalna, upitao me gdje sam bila do sada, jer da su to obračuni iz prvog mjeseca ove godine koji više ne vrijede te stoga ne mogu dobiti povrat novca. Objasnila sam da sam obračune koje drži u ruci primila tek prije tri dana te sam zatražila razgovor s njegovim šefom no nije ga pozvao. Uočio je da su obračuni, koje sam trebala dobiti u siječnju i veljači, izrađeni tek 30.07., no rekao je da mi, iako je to HEP-ova greška, novac neće vratiti", kaže nezaposlena Zagrepčanka koja se kući vratila praznog novčanika, no "obogaćena" još jednim lošim iskustvom.
"Nije mi preostalo ništa drugo nego predati službeni zahtjev za povrat mog vlastitog novca kojim sam HEP-ODS kreditirala godinu i pol, dok moje dijete i ja gotovo gladujemo. Povrh toga što su mi obračun, njihovom greškom, poslali s šest odnosno sedam mjeseci zakašnjenja, sada moram još tjedan ili deset dana čekati na njihov odgovor. Interesantno je kako na preplaćene iznose koje su od mene iznudili na bazi procijenjene potrošnje, nisu obračunali zakonske zatezne kamate, koje redovito obračunavaju kada mi građani kasnimo s uplatom njima. HEP-ODS uredno, u roku tri mjeseca, u slučaju neplaćanja naknade za mrežarinu i mjernu opremu, šalje opomene pred ovrhu, što znači da su zamijetili da im korisnik nije podmirio račun, dok s druge strane, punih godinu dana, nisu primijetili da im je isti obveznik plaćanja u preplati. Pitanje je, da li je slanje obračuna sa 6 – 7 mjeseci zakašnjenja doista samo nemar i propust ili je to način da se to državno poduzeće mjesecima besplatno financira novcem siromašnih građana?", pita se naša čitateljica.
Iz HEP-a odgovora nema
Od HEP-a smo zatražili odgovore prošlog tjedna, no do sada još nisu stigli, a telefonom smo dobili tek kratku informaciju da su djelatnice iz službe za odnose s javnošću bile na kolektivnom godišnjem odmoru.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati