CARSTVO UFC Kako je Dana White na Twitteru stvorio najbrže rastući sport na svijetu
Foto: Getty Images / Guliver image, Twitter, UFC
PREDSJEDNIK UFC-a Dana White sjedio je uoči UFC 113 u Montrealu, na večeri s nekoliko poslovnih partnera. U to vrijeme White je već intenzivno koristio društvene mreže, osobito Twitter, i jedan od gostiju ga je upitao kako može mjeriti svoj uspjeh prema prisutnosti na tim internetskim platformama.
"A kako ti mjeriš uspjeh jumbo plakata? Kako mjeriš dosege novinskih oglasa i reklama? Ne mogu to mjeriti, ali ti mogu pokazati da je to jebeno jaka stvar", rekao je White i poveo društvo u šetnju. Došli su do obližnje benzinske postaje i White je u 23.30 "tvitnuo" svoju lokaciju.
Za 36 sekundi pojavio se prvi "follower". Tri minute kasnije bilo ih je preko stotinu. Svi su se željeli popričati s Whiteom i slikati se s njim.
"Twitter je nevjerojatan. Možeš izravno komunicirati sa svojim fanovima. Zašto ne bih želio razgovarati s nekim tko voli isto ono što i ja? To mi nije jasno... Mogao bih stajati ovdje cijelu noć i družiti se s ovim ljudima", govorio je White dok se strpljivo fotografirao sa svakim tko je to želio.
Brend je prodao za 4,2 milijarde dolara
To je bilo 2010. godine. Danas je Dana White predsjednik najbrže rastućeg sporta na svijetu i apsolutno jednog od najpopularnijih. U srpnju ove godine sa svojim partnerima prodao je UFC tvrtki William Morris Endeavor za rekordnih 4,2 milijarde dolara. Da, dobro ste pročitali, 4,2 milijarde dolara.
Od sporta koji je u devedesetima godinama bio zabranjen u 36 američkih saveznih država, 2004. bio je na rubu propasti i američki mediji su ga godinama ignorirali (primjerice, New York Times i dalje ne prati UFC), White je napravio biznis koji godišnje okrene stotine milijuna dolara. Sve to postigao je na najjednostavniji mogući način: dao je fanovima ono što oni žele na način kako to oni vole.
Nakon reality showa "The Ultimate Fighter" koji je sredinom 2000-ih spasio brend, White i suradnici u pravo vrijeme prepoznali su moć društvenih mreža, što su najveći nogometni klubovi "otkrili" prije tek nekoliko godina.
Aktivniji od Premiershipa, Lige prvaka...
UFC danas ima više od 20 milijuna followera na svim oblicima društvenih mreža, a iako to možda nije prevelika brojka, fanovi su zapravo promotori tog sporta. Engleska Premier liga ima oko 12 milijuna sljedbenika, ali na prosječno 27 tvitova dnevno dobiju samo 0,2 posto odgovora korisnika. Službeni Twitter Lige prvaka (ima 13,2 milijuna fanova) objavi 23 tvita dnevno i dobije samo jedan posto odgovora, a UFC sa svojih 4,6 milijuna followera tvita oko 38 poruka, ali dobije nevjerojatnih 24 posto odgovora.
To su brojke koje su followere UFC-a učinile onakvima kakvima su ih njegovi šefovi željeli, a to je da fanovi sami budu promotori tog sporta. Glavna meta UFC-a uglavnom su pripadnici muške populacije između 18 i 34 godina koji su ujedno i najaktivnija skupina na društvenim mrežama.
Znali su i to da će se ljudi lakše povezati s akterima, nego organizacijom pa su svi borci obavezni otvoriti profile na Twitteru, Facebooku i sve češće Instagramu, a oni najaktivniji dobivaju i nagrade. Tako, primjerice, borac koji prikupi najviše novih sljedbenika dobije bonus od 20.000 dolara.
Ali ono što najviše uzbuđuje fanove UFC-a je, naravno, sadržaj. On nije suhoparan i dosadan, poput onoga što nude puno veće i poznatije sportske organizacije, nego je ekskluzivan, iz prve ruke i otkriva im svijet iza samog oktogona. Borcima nitko ne sugerira što će objaviti, nego ih puštaju da sami rade što žele. Pripreme prije mečeva, treninge i prehranu borci dijele s fanovima koji tako osjećaju da su i oni dio tog sportskog "cirkusa". Druga ključna stvar u politici UFC-a na socijalnim mrežama je iskrenost.
McGregor popularniji od Bolta
Još jedan genijalni potez koji je White povukao je uvođenje i ženskih boraca u UFC 2012. godine. Ronda Rousey postala je instantna zvijezda i još više je popularizirala UFC, a danas ima čak više followera od Conora McGregora.
Kontroverzni Irac ipak je još uvijek najpopularniji UFC-ov borac. U 2016. godini prijenosi njegovih borbi bili su triput prodavaniji od svih boksačkih mečeva zajedno, a od kolovoza 2015. do kolovoza 2016. godine na Twitteru je spomenut 6,4 milijuna puta.
Usporedbe radi, Usain Bolt koji je u tom razdoblju osvojio i tri zlatne medalje, spomenut je 5,8 milijuna puta. Da stvar bude još bolja za tog borca, postao je toliko popularan da ga prate i spominju i ljudi i klubovi koji nemaju veze s UFC-om.
Možete ga ne voljeti, može vam biti previše krvav i previše brutalan, ali UFC se više definitivno ne može ignorirati. Danu Whitea nedavno su upitali bi li UFC uspio da se nije okrenuo društvenim mrežama.
"Sumnjam. Ako ništa drugo, bilo bi nam neusporedivo teže", odgovorio je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati