Masti u prehrani: Uravnoteženost je ključ!

Masti u prehrani: Uravnoteženost je ključ!
Foto: Shutterstock
 
BOMBARDIRANI smo informacijama da su masti loše i zbog toga većina ljudi ima predodžbu o njima kao vrlo štetnima. Kao i sa svim drugim bitna je umjerenost jer je za zdravlje štetan previsok ili nedovoljan unos masti. 
 
Nutrijente dijelimo na razne skupine, a jedna od njih su lipidi. Lipidi su: trigliceridi (masti i ulja), fosfolipidi i steroli. Trigliceridi se nalaze i u hrani i u tijelu, izvor su energije, sudjeluju u regulaciji tjelesne temperature i pričuvno su masno tkivo kao zaštita od udaraca (zaštita unutarnjim organima). Steroli (kolesterol) se u tijelu koriste za sintezu nekih hormona, vitamina D i žučnih kiselina. 
 
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Vitamine dijelimo u dvije skupine one topive u vodi i druge topive u mastima. U mastima su otopljeni vitamini A, D, E i K, karotenoidi i druge fitokemikalije (npr. likopen iz rajčice i lubenice se bolje apsorbira ako se konzumira uz neku drugu hranu koja je bogatija na mastima). 
 
Trigliceridi u hrani su: masti i ulja i oni čine 27 posto lipida hrane, a ostatak su drugi lipidi (fosfolipidi i steroli). Naše tijelo, odnosno stanice, može sintetizirati neke masne kiseline. No stanica nema enzime koji su joj potrebni kako bi sintetizirala omega-6 ili omega-3 masne kiseline. Uravnotežena prehrana koja sadrži žitarice, sjemenke, orašasto voće, lisnato povrće i ribu pruža obilje omega-6 i omega-3 masnih kiselina.
 
Uravnoteženost! To je najbitnija riječ koju svi moramo zapamtiti. Masti nisu loše i potrebne su ako se koriste u umjerenim količinama. Od svih nutrijenata koje unosimo one se najviše povezuju s kroničnim oboljenjima. Povećava nam se rizik od bolesti srca, nekih karcinoma, hipertenzije, dijabetesa i pretilosti ako jedemo hranu s visokim udjelom masti. 
 
Izvor: NaturHouse Unska

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara