U Hrvatskoj najveći skok prodaje automobila u Europi
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Citroen/Jato/Index.hr
Izvor: Jato
Izvor: Jato
TIJEKOM veljače europsko tržište novih automobila bilježi primjetan rast, dok je najveći skok prodaje zabilježila Hrvatska.
Hrvatska najbolja
Europsko tržište je u veljači poraslo za 4,2 % na 1,16 milijuna prodanih automobila. Zadnji put je veljača bila tako plodna sada već daleke 2008. godine. Od velikih europskih tržišta tu svakako valja spomenuti španjolsko s plusom od 15,7 %, njemačko koje je prošli mjesec skočilo za 7,4 %, te francusko s rastom od 4,9 %.
U grupu zemalja s najvećim postotnim rastom prodaje ušla je i Hrvatska, i to kao najbolja u Europi. Prodaja automobila je u Hrvatskoj tijekom veljače skočila za nevjerojatnih 46,8 % i iznosila 3.844 primjeraka. Grčka je na drugom mjestu s rastom od 30,2 %, te Mađarska s plusom od 24,6 %. Naravno, hrvatski je skok izazvan promjenama u zakonskoj regulativi, ali i flotnim nabavama. Najprodavanija marka u Hrvatskoj je Volkswagen, a model Škoda Octavia.
Pritom recimo i kako je u 13 država zabilježen pad prodaje, pa ostaje upitno hoće li europsko tržište nastaviti rasti u narednim mjesecima.
SUV-ovi vladaju europskim cestama
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U rastu europskog tržišta najveći obol dali su upravo SUV-ovi, koji bilježe rast od gotovo 25 %. I ne samo to, svako treće prodano novo osobno vozilo u Europi je SUV. A među njima najviše zadovoljstva mogu imati Francuzi, posebno u PSA koncernu.
Najveći mjesečni dobitnik je Citroen C3 Aircross, a na ljestvici popularnosti žestoke pluseve bilježi i Peugeot 3008, te Opeli Crossland i Grandland. Prodaja njihovog SUV asortimana skočila je za čak 80 %. Rast potražnje bilježe mali i kompaktni SUV-ovi, dok je prodaja luksuznih SUV-ova u padu.
Dizelaši u slobodnom padu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Nakon što su izgubili vodstvo, dizelaši su nastavili s padom. I dok je udio benzinaca porastao za 16 %, udio dizelaša je samo u veljači pao za 12,8 % i trenutno drže tek 39,5 % tržišta. Najveći pad dizelaši bilježe u Njemačkoj (-19,2 %) i velikoj Britaniji (-23,5 %), državama gdje su najglasnije najave zabrana dizelaša.
Volkswagen neuhvatljiv
Najprodavaniji brand u Europi je Volkswagen, a najviše zahvaljujući prodaji kompaktnih i SUV modela. Svaki četvrti prodani kompakt ili SUV dolazi iz Volkswagena, a to znači da je najprodavaniji model u Europi VW Golf.
Najveći pad na europskom tržištu bilježi FCA uslijed pada prodaje Fiata i Lancije. Uspjeh Jeepa spasio ih je od katastrofe, pa je ukupni udio koncerna pao za svega 0,6 postotna boda.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati