Analiza: Rosberg je u pravo vrijeme pronašao životnu formu
Foto: Getty Images/Guliver Image
NAKON fantastičnog starta sezone s četiri pobjede na prve četiri utrke, Rosberg je, malo po malo, pao u sjenu aktualnog svjetskog prvaka Lewisa Hamiltona. Ali čini se da je Rosberg pronašao novu snagu i uoči posljednje trećine sezone izgleda kao istinski kandidat za naslov svjetskoga prvaka.
Lewis Hamilton je od Monaka do Njemačke pobijedio šest puta u sedam utrka, s iznimkom Bakua gdje je Rosberg dominirao nakon što se Britanac razbio u kvalifikacijama. Njegova prednost u poretku vozača iznosila je 19 bodova, samo dva mjeseca nakon sudara dvaju Mercedesa u Španjolskoj kada je prednost iznosila 43 boda.
Rosbergu je malo tko davao ozbiljne šanse u nastavku sezone, pogotovo zbog psihološkog učinka gubitka tolike prednosti, ali i svih poraza koje mu je Hamilton nanio u posljednje dvije godine.
Ali nakon VN Njemačke, posljednje utrke prije ljetne stanke, Rosberg vozi nepogrešivo. U Belgiji je školski odradio utrku koju je Hamilton nazvao ‘poklon utrkom’ jer je zbog kazni za korištenje viška motora morao startati iz posljednjeg reda.
Nico se nije previše obazirao na njegove komentare nego je ispunio ono što se od njega očekivalo – došao do dominantne pobjede. Bez obzira što je Lewis odradio sjajan posao i došao do trećega mjesta.
U Monzi je Lewis bio brži u kvalifikacijama, što i nije preveliko iznenađenje s obzirom na njegove vještine na kočenju i u vožnji bolida s manje downforcea, ali na startu utrke Lewis je još jednom izgubio prednost stečenu u kvalifikacijama.
Rosberg je, kao i u većini slučajeva ove sezone, startao vrlo dobro i odjurio do prve pobjede u Monzi. Lewis se uspio oporaviti i doći do drugoga mjesta, ali Nico je ponovno odradio posao. Mirno, ne previše spektakularno, ali njemački učinkovito.
Singapur podsjetio na Baku
ko su pobjede u Belgiji i Italiji bile posljedica Lewisovih problema, kako s korištenjem motora, tako i s problematičnom Mercedesovom spojkom, Singapur je bio grom iz vedra neba kojim je Nico pokazao da i on može biti dominantan na vozačkoj stazi poput ove u Singapuru.
Pobijediti Hamiltona u istom bolidu na nekoj uličnoj stazi već je postignuće samo po sebi, ali način na koji je Rosberg odradio vikend u Singapuru istinski je dojmljiv.
Mercedesi su na prvom treningu vozili pretežno na soft gumama koje su otpočetka bile u njihovim planovima za nedjeljnu utrku i strategiju dva ulaska u boks pa su naslovnice ukrali Red Bull i Ferrari na mekšim komponentama Pirellijevih slik guma. Rosberg se čak i razbio nakon što je promašio točku kočenja za 18. zavoj, ali bez ozbiljnijih posljedica.
Rosberg je na drugom treningu pokazao da je Mercedesova misteriozno loša forma iz Singapura 2015. stvar prošlosti i postavio najbolje vrijeme vikenda na ultrasoft gumama (1:44.152). Tu su ujedno počeli i problemi za Hamiltona koji je zbog problema s hidraulikom odvozio samo 10 krugova (Rosberg 34).
Na stazi poput Marina Bay Street Circuita vozačko samopouzdanje ključ je uspjeha, a da bi vozač imao povjerenja u bolid mora pronaći optimalne postavke koje odgovaraju njegovom stilu vožnje.
Hamilton je na drugom treningu izgubio ključno vrijeme na stazi, a Rosberg nije gubio ni sekunde i marljivo je radio na postavkama svog W07. Iako je Britanac sigurno imao uvid u sve podatke, vrijeme iza upravljača nitko vam ne može nadoknaditi.
Ne bi bilo prvi put da Lewis uzvrati udarac nakon određenih problema, ali Rosberg je već opasno uzeo zamah. Najbrži je bio i na trećem treningu, a Hamilton je ponovno imao problema i dvaput se prekočio u sedmom zavoju koji će ga nastaviti mučiti i u samoj utrci.
Lewis je slične probleme imao u Bakuu gdje nikako nije mogao pronaći pravi ritam iako je bio najbrži na prva tri slobodna treninga, ali u kvalifikacijama je zakazao u ključnom trenutku.
Šokantno dobar kvalifikacijski krug
Rosberg je uoči kvalifikacija izgledao dobro, ali već smo puno puta vidjeli da Lewis ‘doda gas’ kada je to najvažnije i sastavi odličan krug kojim ‘ukrade’ pole position svom momčadskom kolegi.
Mercedesi su u Q1 prošli sa samo jednim krugom i to u vrlo ranoj fazi pa su završili tek 4. (Hamilton) i 8. (Rosberg). Još uvijek ništa nije upućivalo da će se Rosberg poigrati konkurencijom u preostala dva kvalifikacijska segmenta.
Ali zato Rosberg u Q2 vozi zapanjujućih 1:43.020, pune 2.3 sekunde brže nego u Q1. Hamilton je bio 0.451 sekundi sporiji, a Ricciardo 0.913 sekundi. Začuđeno lice Sebastiana Vettela koji je kvalifikacije odgledao iz boksa govorilo je više od tisuću riječi – Mercedes će i u Singapuru ostati nedodirljiv.
Rosberg je odvozio sjajan krug, ali pokazalo se da može još bolje. U Q3 je najprije odvozio 1:42.584, brže od Vettelova rekorda staze u Red Bullu 2013., a u drugom pokušaju odvozio je 1:42.661. Nije bilo dovoljno za poboljšanje pole position vremena, ali samo je potvrdio u kakvoj je formi bio i koliko je siguran u ponašanje svoga Mercedesa.
Ricciardo je na kraju zaostao 0.531 sekundi, a Hamilton 0.704 s. Rijetko gledamo da Hamiltona momčadski kolega pregazi u kvalifikacijama, ali u Singapuru se dogodilo upravo to.
Rosberg je svoj krug opisao kao jedan od tri najbolja u karijeri, a nakon višestrukog gledanja onboard snimke kruga ne možemo se ne složiti s tom tvrdnjom.
Nico je već dvaput ostao bez pole positiona u Singapuru za tek nekoliko tisućinki – 2013. je završio drugi iza Sebastiana Vettela (+0.091 s), a 2014. drugi iza Hamiltona (+0.007 s).
Još jedna hladna Rosbergova egzekucija
Za razliku od Monze, start su ovaj puta dobro odradila oba Mercedesova vozača, kao i Ricciardo koji je startao na tvrđim supersoft gumama.
I Rosberg i Hamilton od početka utrke morali su paziti na kočnice, iako Mercedesov šef motorsporta Toto Wolff kaže da je to bilo i očekivano s obzirom na konfiguraciju staze.
"Bili smo marginalni s kočnicama od samoga početka, ali to je Singapur. Oba vozača imala su istu situaciju, ali Nico je bio u čistom zraku pa je lakše hladio kočnice", rekao je Wolff.
Nakon što je malo poštedio svoje kočnice, Rosberg je bez problema uspio izgraditi prednost pred Danielom Ricciardom i u 14. krugu imao je prednost od sedam sekundi ispred Australca.
Ricciardo je u drugoj dionici koristio mekše supesoft gume (Rosberg opet soft) pa je prednost uspio smanjiti na nešto manje od četiri sekunde u 27. krugu. Rosberg je nakon toga ponovno pojačao tempo i prednost vratio na nešto više od četiri i pol sekunde na početku 31. kruga.
Uslijedili su drugi ulasci u boks nakon kojih je Rosberg i dalje imao oko četiri sekunde prednosti i potpunu kontrolu utrke. Ali Mercedes se u 47. krugu odlučio pozvati Hamiltona u boks jer su imali dovoljnu prednost ispred Vettela kako bi se nakon promjene guma vratio na četvrto mjesto.
Ferrari je mogao ili ostaviti Finca na stazi ili ga odmah povući u boks i nadati se da Hamilton nije bio dovoljno brz u prvom krugu na novim gumama.
Kao i često puta ove sezone, Ferrari je pogriješio i Raikkonen je ostao bez postolja. Istovremeno, Vettel je bio na sjajnoj strategiji koja mu je pomogla da s 22. mjesta dođe do vrlo dobrog petog.
Hamiltonov i Raikkonenov ulazak Ricciardu je dao priliku da ‘besplatno’ promijeni gume jer će ionako sigurno ostati drugi. A možda i ugroziti vodećeg Rosberga. Mercedes je pratio Ricciardovu brzinu u izlaznom krugu i procijenio da će izgubiti vodstvo ako Rosberga pozovu u idućem krugu. Nijemac je u ključnom trenutku naišao na promet i Mercedes je donio ispravnu odluku da ga ostavi na stazi, a ne da riskira gubitak vodstva.
Završnica zbog koje se Meredes "upiškio u gaće"
Hamiltonov ulazak pokrenuo je slijed događaja zbog kojeg je Mercedes skoro izgubio utrku. Bilo bi zaista ironično izgubiti pobjedu zbog pokušaja da se ulovi treće mjesto, ali upravo se to skoro i dogodilo.
Ricciardo je na početku 48. kruga za Rosbergom zaostajao 25.4 sekunde, a u idućem krugu vozi najbrži krug utrke na supersoft gumama (1:47.187). U 56. krugu zaostatak je pao na 5.287 sekundi, ali nakon toga se stabilizirao zbog situacije s prometom i sve potrošenijih supersoft guma na bolidu Daniela Ricciarda.
"Stvar je bila u odluci kad mu dopustiti da pritisne jer smo znali da smo na granici i odlučili smo mu dati sve u posljednja tri ili četiri kruga", rekao je Wolff.
"Usredotočili smo se na ispravne načine rada motora kako u posljednjim krugovima ne bi iscrpili bateriju i ostali bez snage u borbi s Ricciardom. Na kraju smo se skoro upiškili u gaće,” priznao je Wolff nakon utrke: "Bilo je tako blizu, kako u Formuli 1 i treba biti"
Singapur kao prekretnica
Rosbergu je u Belgiji i Italiji posao bio olakšan zbog Lewisovih problema, ali u Singapuru je pokazao vrhunsku formu u najboljem mogućem trenutku.
Sigurno da Nijemcu nije bilo lako prihvatiti gubitak velike prednosti koju je imao nakon prve četiri utrke i gledati kako Hamilton ponovno vodi u poretku vozača, pogotovo nakon kontroverznog okršaja u Austriji kada je Britanac u posljednjem krugu prestigao Nijemca.
Ali Rosberg se uspio oporaviti i čini se kao da ove godine zaista gleda utrku po utrku i ne zamara se u koliko je dobroj ili lošoj situaciji u prvenstvu.
Razlika je sada samo osam bodova, šest utrka prije kraja, ali za Nicu je to manje bitno. Najvažnije je da je u Singapuru imao ‘vikend života’, kako ga je nazvao Toto Wolff, i koji će mu sigurno pomoći da ojača svoje samopouzdanje.
Lewis s druge strane nije imao čist vikend i malo po malo je zaostajao za Rosbergom koji se ovoga puta pokazao neuhvatljivim.
Je li ova utrka bila prekretnica koja označava Rosbergov sprint prema prvom naslovu svjetskog prvaka ili će priča dobiti novi zaplet nakon što Lewis ponovno uzvrati udarac već na idućoj utrci u Maleziji?
Britanac je tamo bio briljantno brz 2014. kada je ostvario prvi Grand Chelem u karijeri (pobjeda, pole, najbrži krug i vodstvo u svim krugovima utrke), a Nico je, prema vlastitim riječima, dobro proučio zašto je Lewis tada bio toliko brz.
"Rosberg je vozio kao prvak"
Rosberg je nerijetko pokazivao sjajnu brzinu i u kvalifikacijama pobjeđivao izuzetno brzog Lewisa Hamiltona, ali u utrkama je često griješio pod pritiskom.
Iako ni ove godine u izravnim okršajima nije prošao puno bolje, Rosberg manje griješi i rijetko ispušta pobjede (osim u Austriji).
“Nemamo pojma otkud je Nico izvukao taj pole position krug,” rekao je Mercedesov Paddy Lowe.
"Sedam desetinki ispred Lewisa. To u Singapuru definitivno nije uobičajena situacija", dodao je Toto Wolff.
Rosberga je pohvalio i svjetski prvak iz 1996. Damon Hill.
"Nico je odvozio kao prvak", rekao je Hill.
I Toto Wolff je bio pun hvale za svoga vozača za kojeg kaže da je pokazao životnu formu.
“Znam Nicu od 2013. i ovo je najbolji Nico Rosberg kojeg sam ikad vidio tijekom vikenda,” rekao je Wolff.
"Imamo tendenciju reći da je Lewis imao nevjerojatnu brzinu. A ovoga vikenda upravo sam to vidio kod Rosberga – bio je zasljepljujuće brz, gotovo šest desetinki sekunde brži od drugoga u kvalifikacijama u Singapuru, nešto što ovdje nismo navikli vidjeti. Na isti je način odvozio i utrku, imao sjajan start i kontrolirao ju do kraja, a Lewis nije imao čist vikend. Samopouzdanje je ključno u Singapuru, a kad vam momčadski kolega krene kao Nico ovdje, teško je".
Hamilton je nakon Singapura mogao samo čestitati bržem momčadskom kolegi koji smatra da među njima i dalje postoji veliko poštovanje.
"Poštovanje među nama i dalje je tu", rekao je Nico. "Normalno je da se prepozna dobar nastup. I ja bih učinio isto u njegovoj situaciji".
Rosberg je s 22. pobjede vozač s najviše pobjeda bez naslova svjetskog prvaka, a nakon što je u Singapuru došao do osme pobjede u sezoni ima priliku postati prvi vozač u povijesti koji nije postao prvak s osam pobjeda u sezoni.
Rekord koji će svakako nastojati izbjeći.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati