S Fisichellom u Areni: Ferrari je ipak momčad dječačkih snova
Foto: Ranko Suvar / Cropix
GIANCARLO FISICHELLA nije u ambijentu zagrebačkog Laništa, koje je pretvoreno u oktanski kavez, izgledao kao čovjek iza kojeg je više od 200 utrka u i 14 godina na stazi F1. Čovjeka kojeg ne primjetite da stoji pored vas u liftu. Doslovno. Kao sugovornik je 37-godišnji Talijan, vatreni navijač Rome, vrlo je profesionalan, ali ne i nezanimljiv. To bi zapravo bilo teško s obzirom na iskustvo koje donosi iz prestižnog, ali ponekad i vrlo jednocrtnog F1 svijeta.
U Zagrebu je prvi put, stigao je kao promotor Motor Showa.
"Grad izgleda vrlo zanimljivo. Šteta, stigao sam direktn s aerodorma u Arenu, nisam puno toga vidio. No, Arena je fantastična, sjajan prostor. Ako budem uhvatio vremena da razgledam više, reći ću vam dojmove. Ne vjerujem, mislim da već za dva sata letim natrag"
Nedostaje li vam F1?
"Da i ne. Ostao sam s Ferrarijem u Championshipu. Imam priiliku opet biti u igri, osjetiti emocije i popeti se na postolje. No, ponekad mi nedostaju utrke F1, kvalifikacije, čak i ono vrijemne koje smo provodili s mehaničarima. Druženje s drugim vozačima, sve je to bilo lijepo. Imao sam ponuda da se vratim u F1, ali sam zaključio da je vrijeme da kažem dosta."
Je li odluka o povlačenju bila teška? Bili ste u Force Indiji, uzeli prve bodove za momčad, kada je došao poziv Ferrarija da zamijenite Massu na vašem domaćem teritoriju, u Italiji. Odmah ste pristali potpisati ugovor do kraja sezone, ali i prihvatiti status rezerve u 2010.
"Da, odluka je bila jako teška. Posebno jer sam imao ponude drugih momčadi; Force Indije i Saubera, ugovori su me čekali. No, odlučio sam ostati uz Ferrari, radije nego boriti se za začelje s nekim drugim. To je najbolja momčad, momčad iz mojih dječačkih snova. I sretan sam zbog toga, sretan sam kao test vozač. A ponuda dobra ako dođe, nikad ne znaš."
Povratak nije bio lagan za Michaela Schumachera...
"Njegov povratak dobra je stvar za F1. No, uistinu sam očekivao da ću ga vidjeti u boljem izdanju nego je do sada pokazao. Očito je jako teško vratiti se nakon tri godine pauze na stazu, u natjecanje. No, Schumi je i dalje fantastičan vozač, ne sumnjam da će doći na svoje. On je najveći protiv kojeg sam ikada vozio."
A najbolji s kojim ste bili u ekipi?
"Fernando Alonso"
Jasan odgovor, baš kao što je jasno zbog čega je Renault bio posebna etapa u Fisichellinoj karijeri. U momčad Fernanda Alonsa doveo ga je gazda Flavio Briatorre. Trebalo je pored Alonsa iskazati savršenu formu, ali to Ficihelli nije najbolje uspijevalo. 2006. ipak je zabilježio sezonu života: četvrto mjesto u poretku, jedna pobjeda i pet postolja.
"Nisam se osjećao kao druga opcija, možda ponekad (smijeh)."
"Između mene i Alonsa uvijek je sve bilo u najboljem redu. Veselio sam se njegovim krugovima i pobjedama. Nije to odnos kakav žele prikazati u medijima"
Uspomene iz posljednje sezone možda su najsnažnije, jer počeo je pisati povijest sa Force Indijom, a onda oprostio se u Ferrariju.
"Posljednja sezona bila je zaista dobra. Krenuli smo odmah u pravom pravcu, u Belgiji smo došli do prvog pole positiona, pa i do prvog postolja. Ispred je bio samo Kimi. Bilo je magičnih trenutaka"
Nije mu uspjelo uzeti naslov prvaka, ali poseban je na svoje tri pobjede. Prvu je uzeo u Brazilu s Jordanom 2003., zatim u Melbourneu 2005., te posljednji put u Maleziji 2006., dakako u Renaultu.
"Vjerojatno mi je najdraža ona prva pobjeda, ali i ostale dvije. Sjajan je osjećaj osvojiti to, neopisiva sreća."
Promijenili ste sedam momčadi tijekom karijere.
"Teško je ostati uz jednu momčad, ako si dugo u F1. Mnogi veliki vozači, poput Schumachera i Barrichella su mijenjali momčadi."
Barrichello je stariji od vas, a još je na stazi.
"Barichello je sjajan vozač, odradio više od 300. utrka. Iznimno ga poštujem"
Tko danas ima najviše talenta?
"Alonso i Hamilton. Oni su već dugo na top nivou."
Najboljih svih vremena?
"Kad sam bio mlad Senna je bio moj heroj. A danas bi ipak rekao Michael Schumacher. On je sedmerostuki prvak!"
Kako gledate na izmjenu pravila u F1 u ovoj sezoni?
"Nije loše. Ove godine vrijeme prolaska kroz boks se drugačije mjeri, bodovanje je drugačije...
Da, utrke nisu zanimljive kao što su nekad bile, nema više pretjecanja. To se mora promijeniti. No, jako je teško jer kod pretjecanja vozač gubi potpisnu snagu, to moraju nekako riješiti..."
Rasplet sezone? Što će presuditi?
"Alonso i Hamilton, već sam rekao, su posebna priča. Nisu ni dečki iz Red Bulla loši, ali iako imaju najbolji bolid to im ne garantira pobjede. Ček nas uzbudljiva završnica..."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati