Ministarstvo smijeha ili turizma?
RECESIJA u Europi uzima sve više maha pa se najavljuje znatno manji broj turističkih putovanja. TUI Nordic već je otkazao sve programe za Hrvatsku, a tradicionalno dobri gosti Nijemci najavili su kako će ove godine u znatno manjoj mjeri posjetiti Mediteran. No, čini se kako to za sada ne zabrinjava Ministarstvo turizma, jer je nađen spas u vidu domaćeg turista!
Doći će domaći turist
Sasvim raštimano Ministarstvo na čelu s Damirom Bajsom tako je na konferenciji za novinare u zgradi Ministarstva objavilo kako će deset puta više novca potrošiti za promidžbu na domaćem turističkom tržištu!
"U ovoj se godini, uz promidžbu na tržištima nama bližih zemalja, znatno okrećemo i domaćem tržištu te internetskom oglašavanju za što je izdvojeno pet puta više novca nego prošle godine", pojasnio je Bajs koji je već prije odlučio da će potrošiti tri puta više novca u promidžbu hrvatskog turizma nego što je to bilo prošle godine, a riječ je o 170 milijuna kuna.
Račanova vlada kriva
Naime, mnogi iz turističke branše uvjereni su kako je ove godine novac morao ići u subvencije, kako bi se pokrila razlika u cijeni i amortizirali efekti recesije, a i zbog činjenice kako će se teško u sadašnjim uvjetima ekonomije u Europi motivirati turista na putovanje. Bajs misli suprotno pa će se Hrvatska boriti protiv recesije agresivnim reklamiranjem za predstojeću turističku sezonu. Štoviše, Bajs je danas napokon i odgovorio zašto nema subvencija, a u stilu svojih stranačkih koalicijskih partnera razlog je našao u "bivšoj Račanovoj vladi!".
Struka protiv Bajsa
"Vlada RH i Ministarstvo turizma temeljem Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU, potpisanog 29. listopada 2001. godine za vrijeme mandata tadašnjeg premijera Ivice Račana, a temeljem pregovora koje je vodila tadašnja ministrica turizma Pave Župan Rusković, ne smije davati subvencije domaćim i stranim putničkim agencijama i turoperatorima za dovođenje organiziranog turističkog prometa", objasnio je ministar Bajs, a to obrazloženje objavljeno je i na službenim stranicama Ministarstva turizma.
Naravno, kao uvijek do sada s mišljenjem resornog ministra ne slaže se struka pa su tako predsjednik Udruge putničkih agencija, Ivan Pukšar kao i predsjednik Udruge hotelijera, Anđelko Leko glasno negodovali zašto nema subvencija.
"Organizatorima putovanja država treba pomoći da budu konkurentni, kako subvencijama tako i reguliranjem fiskalnih i parafiskalnih davanja", govorio je Pukšar dok je Leko glasno kazao kako hotelijeri očekuju pad prometa te će trebat još državne pomoći. Bajs im je odgovorio kako se pomoć sastoji u reklamiranju na stranim i domaćim tržištima.
Hipnotizirajuće reklame?
"Za udruženo oglašavanje, za koje su u drugom krugu HTZ i Ministarstvo turizma osigurali 39,1 milijun kuna, zainteresirano je oko 600 privatnih subjekata u turizmu", objasnio je Bajs dodajući kako je na prvi natječaj sredinom siječnja za 19,4 milijuna kuna pristiglo 30 ponuda, od kojih je odbijen samo jedan.
No, možda na koncu ima sasvim pravo što odbija mišljenje struke te se okreće agresivnom reklamiranju. Sudeći prema dosadašnjim izjavama i mjerama iz Ministarstva vjerojatno u svom rukavu imaju "hipnotizirajuću" reklamu, koja bi tako umjesto čokoladice pozivala na hrvatske plaže.
I. Ćimić
Foto: Pixsell
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati