Ministarstvo turizma: Filmskim festivalima 640 tisuća kuna

Ministarstvo turizma: Filmskim festivalima 640 tisuća kuna

Foto: SPFF.hr

FILMSKI festivali svake godine privlače sve veći broj domaćih i stranih turista pa ih Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) financijski podupiru kroz programe nepovratnih potpora, a u posljednje dvije godine festivalima je dodijeljeno iz proračuna Ministarstva turizma i HTZ-a 640 tisuća kuna, izvijestilo je danas Ministarstvo turizma.

Svoju tvrdnju Ministarstvo potkrepljuje podatkom kako su hrvatsku turističku ponudu u srpnju, uz događaje i manifestacije, obogatila i dva prestižna filmska festivala (u Puli i Motovunu), a danas, kako najavljuju, započinje i filmski festival u Starigrad Paklenici.

Uz festival u Starigradu Paklenici Ministarstvo turizma i HTZ su financijski u tom periodu poduprli još šest filmskih festivala, među kojim su "Vukovar film festival" (festival podunavskih zemalja), "Kinookus Food Film Festival", "Zagreb Tour film festival", "Motovun Film festival", "Filmski festival" u Puli i "Festival podvodnog filma Bijeli lav".

"Manifestacije međunarodnog karaktera, među kojima su i filmski festivali, doprinose dodatnoj promociji naše zemlje te obogaćuju turističku ponudu u destinaciji, smatra ministar turizma Darko Lorencin. Po njemu filmski festivali stvaraju dodatni motiv dolaska, što dokazuje kontinuirani rast domaćih i inozemnih posjetitelja na takvim događanjima. Upravo je stvaranje dodatne ponude uz dizanje kvalitete usluge jedan od preduvjeta jačanja konkurentnosti određene destinacije, odnosno pozitivnih rezultata turističkog prometa. Neovisno o vremenskim prilikama i drugim faktorima, destinacije koje uz sunce i more turistima pružaju dodatne doživljaje, imaju rast dolazaka i noćenja i pravi su primjer ispravnog upravljanja destinacijskim menadžmentom", zaključuje ministar turizma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ovisnost turističkog prometa o dodatnoj turističkoj ponudi, a ne samo o suncu, potvrđuje i statistika sustava turističkih zajednica, prema kojoj je za vrijeme trajanja "Motovun Film Festivala", od 26. do 30. srpnja zabilježeno dva posto više dolazaka, dok je primjerice za vrijeme trajanja filmskog festivala u Puli, od 12. do 26. srpnja zabilježeno čak sedam posto više dolazaka nego lani.

Direktorica Turističke zajednice (TZ) Motovun Iva Jeletić potvrđuje da se za vrijeme Festivala iz godine u godinu bilježi porast ostvarenih dolazaka i noćenja, upravo zahvaljujući dodatnoj turističkoj ponudi: "Festival utječe pozitivno na dolaske i noćenja, a obično kapaciteti budu popunjeni za vrijeme trajanja Festivala". TZ surađuje s cjelokupnim sektorom i uključuje ih u projekt kako bi svi imali koristi od turizma ali i kako bi svi zajedno kreirali imidž Motovuna kao destinacije koja nudi više".

U ime Ministarstva turizma, savjetnik ministra Ivo Bašić danas sudjeluje na otvorenju 5. izdanja Međunarodnog festival glazbenog dokumentarca - Starigrad Paklenica Film Festival koji će trajati do 7. kolovoza, te u tom periodu posjetiteljima ponuditi 30-ak filmova iz svijeta glazbe. Prošle godine Festival je posjetilo otprilike 3500 tisuće ljudi, a s obzirom da interes svake godine raste, u TZ-u Starigrad Paklenici na ovogodišnjem izdanju očekuju još više posjetitelja željnih dobre zabave i filma.

"Veličanstveni kanjoni Paklenice i ove će godine postati jedinstvena filmska pozornica nudeći atraktivne programe i gostovanja renomiranih umjetnika iz svijeta filma i glazbe. Svjesni sve veće konkurencije, u neprekidnoj smo potrazi za elementima koji će omogućiti da se jedinstveno pozicioniramo na sve zasićenijem globalnom turističkom tržištu. Budući da su nas, davno snimani filmovi prema slavnim romanima Karla Maya o hrabrom poglavici Winnetouu, pretvorili u destinaciju filmskog turizma, taj marketinški alat koristimo kroz osmišljavanje novih turističkih proizvoda i festivala", ističe direktorica TZ-a Starigrad Paklenica, Marjana Marasović.

Stoga iz Ministarstva podsjećaju kako je važnost kulturnog turizma, čiji su dio i filmske manifestacije, naznačena u Strategiji razvoja turizma RH do 2020. koja prognozira daljnji rast ovog oblika turističke ponude te ujedno ističe važnost kulturnih proizvoda za dodatno jačanje kvalitete i konkurentnosti ukupnog turističkog sektora Hrvatske.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara