Novi trajekti Jadrolinije su preteški i nesigurni?

Novi trajekti Jadrolinije su preteški i nesigurni?

Foto: Jadrolinija

JADROLINIJINI trajekti "Kornati" i "Brač", koji ove godine prvi put plove Jadranom, mogli bi biti potencijalno opasni za putnike, piše Novi list.

Oba su trajekta za potrebe Jadrolinije izrađeni u brodogradilištu Uljanik u Puli. Svaki je koštao osam milijuna eura, a ista je cijena još dva broda koja je Jadrolinija naručila od Uljanika i uskoro bi ih trebala staviti u funkciju.

Marin Kustić, Jadrolinijin inspektor za investicije i razvoj, najavio je da će Jadrolinija tužiti Uljanik i naplatiti mu penale zbog problema koje ima s novim brodovima. U dokumentu kojeg je sastavio odgovarajući na pitanja Radničkog vijeća Jadrolinije, Kustić objašnjava što sve nije u redu s novim brodovima.

Trajekti "Kornati" i "Brač" Jadroliniji su isporučeni s masom praznog broda koja je za 230 tona veća od predviđene. Zbog toga trajekti imaju niži gaz pa propeler nije dovoljno uronjen. Kapetani broda ovaj problem prisiljeni su rješavati tako što stalno opterećuju brod dodatnim balastom u iznosu od oko 240 tona kako bi mu smanjili gaz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Zbog toga brodovi, kaže Jadrolinijin inspektor, plove sa smanjenom korisnom nosivosti. Nosivost trajekta "Kornati" smanjena je za 305, a trajekta "Brač" za čak 470 tona. Zbog toga se može očekivati da će se zapovjednici oba broda povremeno morati suočavati s problemom preopterećenja, odnosno moći će prevoziti puno manji broj putnika i vozila od predviđenog, dok će istovremeno trošiti više goriva.

Jadrolinija: Putovanja našim brodovima posve su sigurna

Iz najvećeg domaćeg putničkog brodara Jadrolinije danas su, nakon medijskih napisa o navodno prijepornoj nabavci novih trajekata, poručili kako su putovanja Jadrolinijinim brodovima posve sigurna te da su komercijalni interesi tvrtke zaštićeni ugovorima s brodograditeljem.

Riječki Novi list danas je objavio da situacija oko novih trajekata "Kornati" i "Brač", koji ovoga ljeta prvi put plove Jadranom, podijelila i međusobno posvađala čelništvo Jadrolinije, koje je zbog tih brodova, navodno izgrađenih s gomilom propusta, sve bliže poslovnom sukobu s Brodogradilištem Uljanik.

Novi list navodi da su dva nova trajekta "preteška i nesigurna" te da su, "sudeći po sukobima i razmimoilaženjima mišljenja struke i Uprave unutar kompanije, sporni i nezadovoljavajući po nekoliko aspekata".

Iz Jadrolinije, međutim, danas putnicima poručuju da je putovanje Jadrolinijinim brodovima u potpunosti sigurno, "što dokazuju i svjedodžbe Hrvatskog registra brodova, koje posjeduje svaki brod u floti, kao i više od 190.000 putnika te više od 93.000 vozila prevezenih do sada na novogradnjama 'Kornati' i 'Brač'".

Ističu da je "većina iznesenih podataka, činjenica i tvrdnji u tekstu Novoga lista netočna." "Začuđuje nas činjenica da autor teksta nije objavio očitovanje Jadrolinije koje mu je Uprava dostavila prije dva mjeseca i još jednom izričito tvrdimo kako su komercijalni interesi Jadrolinije maksimalno zaštićeni kroz ugovore potpisane s brodograditeljem", stoji u priopćenju riječke Jadrolinije.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara