Debeljak želi vlastitu flotu: Brodosplit gradi luksuznu jahtu dugačku 60 metara!
Foto: Brodosplit
U SPLITSKOM škveru započela je obrada čelika za izgradnju luksuzne jahte Novogradnja 524. Radi se o jahti koju Brodosplit izrađuje za vlastitu firmu Brodosplit Plovidba.
U 10 godina postojanja Brodosplit Plovidbe jedini posao loša pogodba s Karnessisom
Riječ je o firmi s temeljnim kapitalom od 20 tisuća kuna koja postoji već više od 10 godina. Jedini posao bila joj je prodaja tri tankera grčkom brodovlasniku Karnessisu, koji je brodove dobio u pola cijene.
Karnessisu je, naime, dana opcija da nakon isteka najma brodove otkupi po već fiksiranoj cijeni. Kako je vrijednost brodova na svjetskom tržištu porasla, Karnessis je, razumljivo, brodove kupio po već dogovorenoj cijeni i tako uveliko profitirao.
Splitski škver je, pak, pretrpio štetu od 75 milijuna dolara. Slučaj je istraživalo i Državno odvjetništvo, no nisu pronašli ništa protuzakonito.
Nakon te velebne operacija Brodosplit Plovidba utihnula je s poslovnim aktivnostima i održavala se na životu kao dio Brodosplit d.d. Debeljak, pak, ima velike planove s tom tvrtkom i misli graditi za svoje potrebe. Brodove bi davao u najam ili ih prodavao, ovisno o kretanjima cijena na tržištu. Mnogi smatraju da će to biti teško ostvarivo.
Jadroplov još nije platio 18 milijuna dolara duga Brodosplitu
Vrijedi svakako podsjetiti u ovoj priči o samostalnoj floti Tomislava Debeljaka da Jadroplov još nije riješio dug od 18 milijuna dolara prema Brodosplitu. Što će se dogoditi ako Jadroplov ne bude uspio namiriti potraživanje? Možda bi mogli prepustiti koji brod i tako osnažiti Brodosplit plovidbu? Možda bi mogli i cijelu flotu predati na upravljanje?
U splitskom škveru s tim navodno još ne računaju, nego i dalje žele naplatiti potraživanje, premda zasad u tome nemaju baš nešto uspjeha. Jadroplov je, inače, u rukama države koja ni nakon tri godine još nije pronašla način da premosti značajnu dubiozu iz vremena kada je Jadranka Kosor ugovarala gradnju brodova za državnog brodara u državnom brodogradilištu. Zanimljivo je možda da je bivši direktor Jadroplova Stipe Papić u doba prodaje tankera Karnessisu bio u Nadzornom odboru Brodosplit plovidbe.
Financiranje samostalno i iz kredita
U Brodosplitu nam nisu htjeli govoriti o vrijednosti najnovijeg projekta koji se financira iz vlastitih sredstava, odnosno, sredstava DIV grupe i kredita.
Jahta duljine 60 metara moći će na svoje četiri palube u šest VIP kabina primiti 12 putnika, o kojima će se brinuti 10 članova posade. Isporuka je predviđena 2014. godine, kada bi jahta bila spremna i za turističku sezonu.
"Početak gradnje ove jahte predstavlja prvi posao Brodosplita u sektoru brodogradnje od kada je tvrtku preuzeo samoborski DIV. Zajedno sa ostalim poslovima koji su već u tijeku i koje smo do sada ugovorili osigurati će se zaposlenost velikog dijela kapaciteta u ovoj i idućoj godini. Uz to, siguran sam da ćemo u sljedećem periodu ugovoriti i nove poslove koji će donijeti punu zaposlenost u Brodosplitu", kaže Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.
Ovaj ugovor, nakon triju kruzera građenih za tržište SAD-a u razdoblju od 2006.-2008. godine i jedne motorne jahte za azerbajdžanskog naručitelja 2012. godine, predstavlja daljnji iskorak Brodosplita na tržište putničkih brodova visoke klase, a njenom izgradnjom započet je posao obnove vlastite flote.
U Brodosplitu d.d. udvostručuju broj trgovačkih društava
Ugovor je, inače, prije dva mjeseca potpisao stari direktor BSO-a Damir Arapović, koji je nakon toga napustio škver. Novi direktor još nije pronađen pa dužnost, dok se ne nađe, obnaša Debeljak.
U Brodosplit d.d. inače planiraju udvostručenje trgovačkih društava. Time će se, smatraju, postići kvalitetnija kontrola troškova.