Dobar posao u Iraku: Zubak isporučio prvi od 2.000 Crobus Zora autobusa koji su djelo hrvatskih stručnjaka

KLJUČNI PODACI
  • "Uistinu smo ponosni na ovaj posao, posebice što smo ga, pored ostaloga, dobili u konkurenciji sa renomiranim svjetskim tvrtkama"
  • "Uvjereni smo da ćemo desetogodišnjim ugovorom brojku od 2.000 autobusa uvelike premašiti i razviti još nekoliko vidova suradnje sa prijateljima iz Iraka"
Piše: R.I.
srijeda, 9.10.2013. 16:12
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Dobar posao u Iraku: Zubak isporučio prvi od 2.000 Crobus Zora autobusa koji su djelo hrvatskih stručnjaka

Foto: FAH/AZ Crobus

TOČNO tri mjeseca nakon potpisivanja desetogodišnjeg ugovora vrijednog 2,1 milijardu kuna, danas je u sjedištu tvornice autobusa AZ Crobus u Sesvetskom Kraljevcu izvršena primopredaja prvog od 2.000 autobusa koje će ova hrvatska tvrtka, članica Zubak Grupe, u narednim godinama isporučiti u Irak.

Riječ je o autobusima Crobus Zora, izrađenima na modernom podvozju švedskog proizvođača kamiona i autobusa Scania. Tvrtka AZ Crobus, koja je s djelovanjem započela 2006. godine potpuno je samostalno isprojektirala, dizajnirala i proizvela ovaj  međugradski autobus visoke klase - Crobus Zora je rezultat rada hrvatskih stručnjaka. Prototip je nakon uspješnog testiranja i dobivanja svih europskih certifikata i homologacije javnosti predstavljen 2010. godine.

Crobus Zora autobusi su duljine 12,35 metara i visine 3,6 metara što omogućuje raskošan putnički prostor i veličinu prtljažnika koja zadovoljava sve potrebe putničkog prijevoza. Unatoč povećanoj duljini autobus je vrlo okretan zahvaljujući velikom kutu zakreta prednjih kotača. Ekonomični kompaktni 5-cilindarski Scania motori postižu najviše ekološke norme EURO 5 i EEV pomoću EGR-tehnologije bez potrebe korištenja dodatnih aditiva. Crobus Zora serijski je opremljen 8-stupanjskim automatiziranim i Scania Opticruise mjenjačem (bez papučice spojke) što povećava sigurnost, udobnost, ali i ekonomičnost vožnje, kao i dulji vijek mnogih mehaničkih sklopova s obzirom na različite stilove vožnje kad vozilom upravlja više vozača. U serijskoj opremi dolazi i potpuna sigurnosna oprema poput ABS, ASR i ESP, a vrhunske vozne osobine osigurava moderan ECAS-elektronski upravljani ovjes s modernom neovisnom prednjom osovinom i mogućnošću ugađanja visine vozila od tla u specifičnim prometnim situacijama.

Veća duljina autobusa za veću udobnost putnika

Povećanom duljinom vozila najviše je profitirao putnički prostor. U klasičnoj konfiguraciji s 51 putničkih sjedala njihov međusobni uzdužni razmak od 700 do 730 mm ostavlja mnogo prostora za noge putnika. Ergonomski oblikovana sjedala Kiel Avance nude vrhunsku udobnost uz mogućnost ugađanja nagiba naslona i sklopive oslonce za laktove, dok mogućnost bočnog pomaka središnje postavljenih sjedala omogućuje dodatni prostor tijekom putovanja, odnosno dovoljnu širinu središnjeg prolaza kod izlaska putnika. Setovi iznad putnika nude korektnu mogućnost individualnog ugađanja ventilacije, osvjetljenja za čitanje, zvučnika... U autobuse su ugrađeni audio/video sustav Actia te Webasto sistemi grijanja i hlađenja.

Konstrukcija karoserije izrađena je od visokokvalitetnog čelika visoke čvrstoće, dok je vanjski dio karoserije obložen umjetnim materijalima male mase i potpuno otpornim na koroziju. Pri konstrukciji karoserije korišteni su najnapredniji računalni programi na tom području, a sigurnost je i praktično potvrđena na "roll over" testu. Model Zora dobio je europski tipski certifikat o ispravnosti vozila tzv. Whole vehicle type approval (WVTA) izdan od mađarskog NKH, dok je za područje Republike Hrvatske od Državnog zavoda za mjeriteljstvo dobivena Potvrda o sukladnosti vozila.

> Prodajna brošura
> Tehnička brošura

"Uvjereni smo da ćemo desetogodišnjim ugovorom brojku od 2.000 autobusa uvelike premašiti"

"Uistinu smo ponosni na ovaj posao, posebice što smo ga, pored ostaloga, dobili u konkurenciji sa renomiranim svjetskim tvrtkama. Isporuka međugradskog autobusa visoke i više klase je tek početak suradnje. Posebno se radi na razvoju minibusa i razvoju gradskog autobusa, a u budućnosti će iračkom tržištu biti ponuđen i turistički autobus kao i autobus za prijevoz osoba s invaliditetom kojeg su stručnjaci u Crobusu već razvili za europsko tržište. Sve u svemu, uvjereni smo da ćemo desetogodišnjim ugovorom brojku od 2.000 autobusa uvelike premašiti i razviti još nekoliko vidova suradnje sa prijateljima iz Iraka", izjavio je prilikom potpisivanja ovog 2,1 milijardu kuna vrijednog ugovora direktor kompanije Pavo Zubak.

> Irak vrlo značajno potencijalno tržište za Hrvatsku: Prilika za Crobus, Đuru Đakovića, Munju, HS Produkt, Eurocabel...

Komentari (48)
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.

  • haberle   Objavljeno prije godinu dana
    Ostalo je 5 radnika da ljepe naljepnice kad bus dođe iz kine


  • anfakabl   Objavljeno prije godinu dana
    2000 autobusa u 5 god, to je više od 1 jednog autobusa na dan, pa nije tu riječ o sklapanju kemijskih olovaka nego o nečemu puno većem, zamisli kakav to mora biti pogon da svaki dan izbaci jedan autobus!!!! i koliko ljudi treba radit i u koliko smjena, a ispred tvornice 3 automobila parkirana...


  • cvokolo   Objavljeno prije godinu dana
    jel ovo onaj ratni profiter i švercer,baš divno


  • zmazani_paolo_is_back   Objavljeno prije godinu dana
    Stari malo si pomiješao Zubake, nije to taj


  • TataLeone   Objavljeno prije godinu dana
    Pobrkao si Zubake, ovdje je riječ o Pavi.Onome što je za račun Pašalića i HDZ-a kupio Večernji list.Da, o takvima je sanjao Francek.


  • avtomontaza   Objavljeno prije godinu dana
    Dobro je to što se pokrenula proizvodnja i da se nešto radi u ovoj državi. Ali zar ste zaboravili da smo prije 15 godina imali dvije tvorinice autobusa TAZ (Tvornica autobusa Zagreb) autobuse koje je ta tvornica proizvodila bili su izvorno hrvatski proizvodi. Ali tu je još bio i Eurobus Zagreb koji je napravi autobus koji je zadivio europu 1994. godine. Nažalost sve su te firme propale. Ali smo barem imali izvorni proizvod. Ovo je samo obična kopija Scaninog autobusa sa nekoliko preinaka. Tako da ovdje izvornog hrvatskog nema puno.


  • BambusStapic   Objavljeno prije godinu dana
      pa da, to uzmeš i napraviš, naročito za autobus. ni motor nije problem konstruirati.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije