Gdje se educiraju poslovnjaci, inovatori željni tehnološkog i poslovnog znanja?
Foto: Press
U HRVATSKOJ od jeseni kreće novi e-Leadership MBA program – točnije, radi se o značajno dopunjenom i osuvremenjenom programu koji je dosad, u suradnji s jednom od vodećih poslovnih škola u SAD, Kelley School of Business, Sveučilišta u Indiani, provodila International Graduate Business School (IgBS) pri Ekonomskom Institutu Zagreb.
International Graduate Business School je od ove godine pripojen Visokom učilištu Algebra, koje je uložilo znatne napore da se ovaj MBA program nadopuni kolegijima i znanjima koja su nužna za novu generaciju menadžera – radi se, dakako, o digitalnim vještinama i znanjima.
Prema procjenama Europske komisije, do 2020. u državama članicama EU nedostajat će oko 200.000 takozvanih e-leadera – pojedinaca koji znaju upravljati kompanijama i institucijama, uz razumijevanje poslovanja i tehnologije bez kojih je nezamisliva digitalna ekonomija. Kada se priča o startupima ili o problemima s kojima se "tradicionalne tvrtke" susreću u tržišnom sukobu s modelima takozvane "nove ekonomije" (Airbnb, Uber i mnoge slične tvrtke), tada nositelji novih, disruptivnih modela poslovanja moraju biti upravo menadžeri sa snažnom vizijom i poznavanjem mogućnosti tehnologije.
Budući da se MBA program nastavlja provoditi u suradnji s predavačima Kelley School of Business – pri čemu će dvije trećine predavanja u Zagrebu držati dvadesetak američkih profesora, a preostalu trećinu istaknuti hrvatski stručnjaci, ovom smo prilikom porazgovarali s Keithom G. Daytonom, koordinatorom MBA programa ove američke poslovne škole te dugogodišnjim profesorom, s iskustvom iz gospodarstva.
Što danas, po vama, čini uspješnog eLeadera i zašto je gospodarstvo u potrazi za takvim kadrovima? Kakve se točno vještine traže?
Uspješan eLeader treba imati iste one osobine i vještine koje su karakteristične "običnom" vođi (lideru), a to su prvenstveno naporan rad, pozitivan organizacijski ishod koji ima dobrobit i za zajednicu, koji se također koristi za zajednicu, maksimalno iskoristiti vrhunski talentirani kadar i sposobnost učinkovito upravljati. Ono što koristi eLeaderu, i ujedno jasno razlikuje naš MBA program od drugih, jest dodana vrijednost tehnoloških znanja i vještina. U globalnom okruženju koje podrazumijeva tehnologiju, te vještine od neprocjenjive su važnosti i glavna su prednost ovog programa.
Zašto su e-leaderi danas važni i vidite li u pogledu njihovog obrazovanja i znanja neku razliku između SAD i Europe?
Mislim da bi mnogi tvrdili da postoje jasne razlike između SAD i Europe, ali ja se s time ne slažem, posebice ako govorimo o vodstvu kompanije. Pravo vodstvo ne poznaje granice, pritom posluje globalno, ali istovremeno poštuje kulturu na kojoj se organizacija temelji. Ono s čime će se naši polaznici MBA programa susresti je prilika da prošire globalnu perspektivu pri rješavanju poslovnih izazova današnjice. Ovaj MBA program sada kombinira dodanu, bitnu tehnološku komponentu s MBA programom. To je izuzetno važno za sve one koji žele uspjeti u poslu ili pokrenuti vlastiti novi pothvat u današnjoj poslovnoj kulturi.
Kakva su iskustva s MBA alumnijima koji su završili raniji program IGBS-a i Kelley Business Schoola?
IgBS-ov inicijalni program bio je izniman u akademskoj i poslovnoj kvaliteti, u usporedbi s bilo kojim drugim programom koji su pohađali oni sami ili koji su pohađali njihovi prijatelji. Danas smo izrazito ponosni na nadgradnju i razvoj MBA programa koji je rezultat suradnje Kelleyevih i Algebrinih nastavnika. Izuzetno nam je bitna suradnja s postojećom alumni zajednicom ovog programa pa ćemo, s početkom novog programa, organizirati i brojna događanja te maksimalno koristiti prisutnost američkih profesora u Zagrebu kako bi se i onima koji pohađaju MBA program, i bivšim studentima ali i svima koji se kreću u poslovno-tehnološkoj zajednici dala prilika za razmjenu znanja iz ovog područja. eLeaderi bi trebali pomoći tvrtkama u digitalnoj transformaciji.
Zašto pojedinim tvrtkama taj cijeli proces predstavlja velik izazov ili se u njemu dobro ne snalaze pa se teško nose s konkurencijom, čak i startupima?
Mlade tvrtke se bore, probijaju na tržištu i to je prirodno za tu fazu pokretanja poslovanja. Pravi vođe, odnosno pravi poduzetnici shvaćaju – ili su već shvatili – da ništa ne dolazi preko noći. Tvrtke ne postoje u vakuumu – one imaju konkurenciju, natječu se na tržištu i pritom nailaze na brojne izazove s kojima se moraju suočiti. Smatram da eLeaderi razumiju da posjeduju kombinirana znanja iz oba svijeta, poslovnog i tehnološkog, pomoću kojih se mogu uspješno boriti protiv konkurencije i opstati na tržištu. Digitalna znanja danas su ovom području apsolutno nužna, stoga je i ovaj MBA program odgovor na potrebe profesionalaca koji se žele dalje obrazovati upravo za takva vodeća radna mjesta.
Predstavlja li ova vrsta MBA studija budućnost, je li to nešto čemu će se trebati okrenuti i svi ostali MBA studiji?
Rekao bih, s prilično velikom razinom sigurnosti, da oni koji to ne učine, čine to na vlastitu odgovornost. To ne znači da neće biti škola koje će se smatrati nišom, jako dobrih škola koje će ponuditi kvalitetno obrazovanje i biti uspješne u tom segmentu. No, smatram da je kombinacija tehnologije i poslovnih škola danas vrlo, vrlo moćna, te sada u suradnji s Visokim učilištem Algebra i IgBS-om imamo jedan od prvih takvih programa u široj regiji. Kroz ovaj novi MBA program nudi se upravo ta kombinacija poslovnih znanja prožetih razumijevanjem digitalnog, razumijevanjem tehnologije. Algebra će, siguran sam, postati vodeća škola i ključno mjesto na kojem će poslodavci tražiti studente s odgovarajućim znanjima.
Visoko učilište Algebra i IgBS upisuju novu generaciju polaznika koja je predviđena za jesen 2016., pri čemu su za ovaj eLeadership MBA zainteresiranima na raspolaganju i stipendije ukupne vrijednosti od 400.000 kuna, o čemu se možete informirati na stranicama studija. E-leadership MBA studij namijenjen je kako onima koji su završili preddiplomske ili diplomske studije, tako i onima koji već imaju završen neki od MBA programa, a žele ga nadopuniti znanjima o tehnološkoj komponenti poslovanja.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti