Hrvatska pred bankrotom, a župani i gradonačelnici troše kao pijani milijarderi: "Skupi automobili samo su balkanski primitivni ukras"

KLJUČNI PODACI
  • Vinkovački gradonačelnik HDZ-ovac Karlić traži auto za 437.500 kuna
  • Sisačka županica Merzel Lovrić kupila je Audi A6
  • Ravnateljicu Plitvica koja je htjela kupiti terenac za 600.000 kuna u tome je spriječio ministar Zmajlović
Piše: Martina Pauček Šljivak
srijeda, 30.10.2013. 09:00
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Hrvatska pred bankrotom, a župani i gradonačelnici troše kao pijani milijarderi: "Skupi automobili samo su balkanski primitivni ukras"

Foto: Kukuriku koalicija

U VRIJEME dok se građane konstantno opterećuje novim porezima, u zemlji koja se nalazi pred bankrotom, gdje imamo 323.000 registriranih nezaposlenih, razni župani, gradonačelnici i direktori državnih institucija ponašaju se kao pijani milijarderi. Naručuju skupocjene automobile i pri tom ni najmanje ne mare za to što velik broj građana ove zemlje nema ni najosnovnije uvjete za život.

Dok građani jedva krpaju kraj s krajem i veći dio stanovništva ne zna kako će do kraja izdržati mjesec, hoće li imati za hranu i režije, župani ne samo da su rastrošni nego pokazuju svu svoju razmaženost inzistirajući na skupocjenoj opremi. Njihovi automobili moraju biti presvučeni kožom, imati određen broj konjskih snaga, metalik boje.

Ovakvo ponašanje im očigledno prolazi jer ih nitko u tome ne zaustavlja. S jedne strane imamo ministra financija Slavka Linića koji non stop poseže u džepove građana uzvikujući da je "car gol" i da država jednostavno više nema novaca. A s druge strane imamo bahate i razmažene gradonačelnike, župane i direktore koji se ne obaziru na ministrove izjave, niti ga doživljavaju jer znaju da im nitko ništa neće i da im je baš sve dozvoljeno.

Sijeku granu na kojoj sjede

Tako mogu novcem građana za sebe kupovati nove skupocjene i brze igračke opravdavajući se nebuloznim isprikama kako je to sve za potrebe obavljanja njihovog posla.

Politički analitičar Davor Gjenero za Index je rekao da ne trebamo zaboraviti kako su Zoran Milanović, Josip Leko i Ivo Josipović ne tako davno također obnovili svoj vozni park za astronomsku cijenu.

"Skupi automobili samo su balkanski primitivni ukras te enormne rastrošnosti svih lokalnih samouprava koje su strašno skupe, a ne obavljaju niti jedan posao u ime javnog dobra. Pogledajmo samo prihode članova predstavničkih tijela koji ništa ne rade, imaju minimalni angažman, a natprosječne plaće", rekao je Gjenero.

Žarko Puhovski tvrdi pak kako tim potezima gradonačelnici, župani i svi ostali predstavnici vlasti samo sijeku granu na kojoj sjede.

"Kupnjom skupih automobila antagoniziraju građane protiv sebe. Svi oni bi trebali voziti Audije budući da audio znači slušati pa bi valjda slušali građane", kaže Puhovski.

Vinkovački gradonačelnik traži auto za 437.500 kuna

Podsjetimo, najnoviji primjer bahatog ponašanja je vinkovački gradonačelnik, HDZ-ovac Mladen Karlić, koji kupuje automobil za 437.500 kuna. Na lokalnim izborima izjavio je kako su HDZ i on pobijedili jer imaju rezultate i viziju.

Jedna od tih vizija očito je bila kupnja skupocjenog automobila. Tako je prekjučer u Narodnim novinama objavljen natječaj za kupnju novog osobnog automobila čija je procijenjena vrijednost 350 tisuća kuna bez PDV-a, s PDV-om dakle 437.500 kuna.

Od obavezne opreme automobil mora imati volan presvučen kožom, lakometalne naplatke najmanje 18", xenon svjetla s pranjem. Vozilo mora biti metalik crne boje, turbodiesel, EURO V, radnog obujma najviše 2000 ccm te snage motora najmanje 120 kw. Mora biti najviše 4800 mm širine te međuosovinskog razmaka najmanje 2795 mm.

Prije desetak dana, točnije 17. listopada, u Narodnim novinama objavljeno je kako je postupak nabave tri nova automobila za Sisačko-moslavačku županiju završen te da je izabran ponuditelj.

Vrijednost natječaja za jednu od najsiromašnijih županija u Hrvatskoj procijenjena je na 570 tisuća kuna, i to 350 tisuća kuna za jedno vozilo, osobno vozilo više srednje klase - limuzina dvovolumen, rabljeno, ali godine proizvodnje 2013. Te 220 tisuća kuna za dva, isključivo nova vozila, "posljednji dostupni model od proizvođača",  osobno vozilo niže srednje klase - trovolumen.

Lovrić Merzel nabavila automobile za 700.000 kuna

SDP-ova županica Marina Lovrić Merzel izabrala je sljedeće:  za prvi automobil Audi A6 Porsche Leasingu Zagreb platit će čak 432.941,33 kuna s PDV-om, dok će za druga dva vozila, niže srednje klase, dati 248.753,46 kuna. U specifikaciji za osobno vozilo više srednje klase, bilo je navedeno da automobil mora biti turbodiesel, max 3000 ccm, najmanje 150 kw, s automatskim mjenjačem. Da misli da je to u redu pokazala je svojim izjavama u kojima kaže kako će birači reći je li to umjesno ili nije, a čak se i šalila na račun svog novog automobila.

Varaždinska županija pak nabavlja sedam automobila, i malo su skromniji od SDP-ove županice u Sisačko-moslavačkoj županiji. Prema dokumentaciji objavljenoj na Narodnim novinama, ukupna vrijednost nabave je 800 tisuća kuna bez PDV-a.

Osječko-baranjska županija koju vodi Vladimir Šišljagić morala je nakon objavljenog natječaja odgovoriti i na neka pitanja službenih tijela jer nisu jasno naveli što traže u natječaju.

Oni navode kako se radi o javnoj nabavi male vrijednosti, te da traže tri automobila za službene potrebe. Sveukupna procijenjena vrijednost nabave je 700 tisuća kuna bez PDV-a.

Tražila terenac za 600.000 kuna pa ju ministar Zmajlović spriječio


Prije godinu dana Lidija Bertović, ravnateljica javne ustanove Nacionalni park Plitvička jezera odlučila je pak da se želi voziti u novom SUV-u, čija je procjenjena vrijednost bila oko 600.000 kuna, međutim u tom ju je naumu spriječio ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović koji je zabranio kupnju skupocjenog terenskog vozila.

Bertović se tad pokušala opravdati da je vozilo trebalo služiti za potrebe VIP delegacija koje posjećuju Plitvice, no kad joj je ministar zabranio kupnju izjavila je da je njena odluka bila "neprimjerena i ishitrena".

Rastrošnost župana pojedinih županija, koji novac troše na skupocjene automobile, razljutila je Slavka Kojića, pročelnika za financije Grada Zagreba, koji tvrdi kako se župani razbacuju novcem kojeg dobivaju od Zagrepčana.

Kojić je rekao da je Grad Zagreb u Fond za decentralizirana sredstva, koji iznosi 1,2 milijarde kuna, uplatio 800 milijuna kuna. Toliko građani Zagreba daju za prirez. Dakle, da ne moraju uplaćivati za decentralizaciju, ne bi morali plaćati prirez.

Kojić smatra da bi i grad Zagreb puno bolje prolazio da nema rastrošnosti župana. Dodao je da bi župani više novca od nenamjenskih sredstava mogli uložiti u obrazovanje da ne troše na vozila.

S druge strane Kojić zaboravlja da je i njegov nadređeni, zagrebački gradonačelnik Milan Bandić u vrijeme najveće štednje prije par godina kupio automobil Passat R36 vrijedan oko 500.000 kuna. Bandićev Passat R36 tada je bio najbrži i najjači Passat u povijesti tog modela.

Komentari (156)
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.

  • portparol   Objavljeno prije 8 mjeseci
    Koki iz Siska paše veliki crni (min 17") sa šest brzina.


  • nisam_lud   Objavljeno prije 8 mjeseci
    Kužim da je formulacija "zdrava financijska potpora države" nespretna, pomalo i naivna ali mislio sam na model financiranja slično kao što to radi recimo Tesla Motors koji je osim sredstava uloženih od strane privatnih investitora (među kojima je i Mercedes) "dobio" kredit od Ministarstva energetike SAD. E sada, od mojeg projekta država može imati koristi počevši od zapošljavanja, plaćanja poreza pa do dobiti od izvoza.Međutim, ovdje se ne mogu boriti kao Don Quijote protiv vjetrenjača u vidu: primitivizma, sklonosti korupciji, neiformiranosti, skepticizma, podcjenjivanja itd.Slijedi odgovor na tvoje pitanje : Zašto baš kompaniji ? Ovdje bi financijska potpora državnog sektora i privatnih ulagača bila tek 40% onoga što bih dobio ako se obratim toj neimenovanoj tvrtki u inozemstvu jer se radi o velikoj korporaciji koja radi neovisno o državnim financijama (znači ne moram tražiti državne novce). Ali, u tom slučaju nema nikakve koristi za Hrvatsku: zaposleni bi bili ljudi u toj zemlji, porez bi plaćao njima a jednog dana taj proizvod bi se možda uvozio u Hrvatsku. Ne kažem da ću odustati od svog nauma, vjerojatno ću sve poslove (od projektiranja, izrade prototipa, prezentacije, traženje financijske potpore itd) preuzeti na svoja leđa i "put pod noge" jer na kraju najbitnija mi je dobrobit moje obitelji i moje zdravlje. To što će mi trebati i psihičke i fizičke snage i što će mi trebati sati i sati rada ne pada mi teško jer vjerujem u to što radim. Ovo ti pišem u jednoj kratkoj pauzi. Eto toliko. Ugodan dan ili noć :-)


  • banirana1313   Objavljeno prije 8 mjeseci
    koja grabez pred raspad


  • javasluk   Objavljeno prije 8 mjeseci
     


  • nisam_lud   Objavljeno prije 8 mjeseci
    Ima istine u tome, mislim na Kurtu i Murtu. Firme kao Rimac ili Dok-Ing mogle bi nešto napraviti uz zdravu financijsku potporu države. Međutim, kod nas nema nekog s njuhom za strateška ulaganja npr. vjetroelektrane, fotonaponske elektrane električni automobili i proizvodnja uređaja za kogeneraciju. Ja pokušavam pokrenuti jedan projekt ali jako je teško animirati i pokrenuti ljude (od banaka, poslovnjaka do lokalnih vlasti) pa mi se čini da ću na kraju sve to ponijeti na svojim leđima nekoj stranoj kompaniji. A ona baba koja kaže da joj AUDI treba za obilaženje nebrojenih udaljenih lokalnih jedinica na kraju ne bih dao niti biciklu. Ionako ništa konkretno i kvalitetno neće pokrenuti ili napraviti. Bitno da joj stražnjicu masira udobna njemačka kožna auto-fotelja.


  • javasluk   Objavljeno prije 8 mjeseci
    To je najveća glupost od proizvodžača (ali i kupaca tj. potrošača vozila) što su s "milion opreme" dignuli cijenu kupnje novog automobila za 30% (ako ne i više). Od alu napaltaka, pa do "igranja na kartu života" nuđenjem skupocjene sigurnosne opreme (milion zračnih  jastuka,  ABS) uz skupi klima uređaj (oko 2.000eura) auto koji si mogao dobiti za 100.000kn, sad ga ne možeš dobiti ispod 130.000 kn. U biti objektivno manje od 10% hrvatskih kupaca istinski i kad kupi takav auto zna stvarno i što je kupio, ostalim 90% kupaca je "utrapljeno" nepotreban set điđa-miđa koji im samo poskuplje troškove bez koristi.Eventualno bi mogli pogledati razliku cijeni održavanja najeftinijeg benzinca i najjeftinijeg diesela!? Ali automobili "za reprezentaciju" ne bi trebali biti svaki dan u prometu pa im onda diesel i nije nuža. Za svakodnevnu uporabu dovoljno su im automobili korejskih marki srednje klase. Jer svjedoci da mnoga komunalna poduzeća za terensku djelatnost koriste Fabije ili još Felicije, ali to voze njihovi "potrčki" jer za takve je bitno da odrade a ne u čemu, ali ovo je stvarno "igračka", nepotrebna "igračaka". Metalik boju i alu felge treba zakonom zabraniti jedinicama lokalne samouprave za kupovati. To nije niti luksuz, to je nepotrebno bacanje novca u skladu s ranije navedenim potrebama 90% hrvatskih vozača.


  • forkomidor   Objavljeno prije 8 mjeseci
    Svojedobno, točnije prije izbora poslao sam svima nam dragoj vladi prijedlog za potpisivanje ugovora sa Škodom, mi bi koristili njihove aute neko vrijeme, a zauzvrat bi ti auti bili proizvedeni u Hrvatskoj. Još bi bolje bilo kad bi se dala potpora mladom Rimcu i njegovom timu da razviju par linija auta koji bi se koristili kao službena vozila, ali to nije u interesu Hrvatske. Ali zato cvate njemačka industrija automobila, a mi kao dobri prijatelji Njemačke dajemo svoj doprinos poboljšanju njemačkog izvoza.Žao mi je što sam im dao glas, nadajući se promjenama.Ipak kad vidim Murtu, Kurta koji je trenutno na vlasti mi djeluje kao manje zlo.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije