Kako Zagrebački holding radi budale od Zagrepčana: Prodaju pa otkupljuju vlastite tramvaje!

KLJUČNI PODACI
  • Zagrebački holding raspisao je natječaj za leasing 44 tramvaja
  • Holding prodaje svoje tramvaje pa ih opet uzima na leasing
  • Prodaju ih kako bi otkupili autobuse koje su ranije uzeli na leasing
Piše: Petar Vidov
utorak, 22.1.2013. 11:11
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Kako Zagrebački holding radi budale od Zagrepčana: Prodaju pa otkupljuju vlastite tramvaje!

Foto: Damir Krajač / Cropix

ZAGREBAČKI holding raspisao je javnu nabavu za leasing ukupno 44 niskopodna tramvaja za potrebe ZET-a. Nabava je podijeljena u tri različita postupka, a ukupna vrijednost nabave je 111,3 milijuna eura, odnosno 835 milijuna kuna.

Prvi natječaj, za najam 21 niskopodnog tramvaja putem leasinga Holding će koštati nešto više od 53 milijuna eura, a ugovor o leasingu sklapat će se na 73 mjeseca. U druga dva natječaja ugovori će se sklapati na deset godina; leasing 13 niskopodnih tramvaja koštat će 33,7 milijuna eura, a leasing 10 niskopodnih tramvaja Holding će platiti 24,5 milijuna eura.

Prodaju pa otkupljuju vlastite tramvaje

No, natječaj je posebno zanimljiv zato što Holding, odnosno ZET, prodaje pa ponovo otkupljuje tramvaje koji su već u njihovom vlasništvu. Naime, s najboljim ponuđačem u sva tri natječaja najprije će se sklopiti ugovor o kupoprodaji pa zatim ugovor o leasingu.

Novac koji će Holding utržiti od prodaje tramvaja iskoristit će se za kupovinu 15 mini autobusa, 60 autobusa na plinski pogon, 74 klasična autobusa na dizelski pogon i 65 zglobnih autobusa na dizelski pogon. No, to ne znači da će se na zagrebačkim ulicama pojaviti novi autobusi.

Otkupljuju autobuse koje su 2008. uzeli na leasing

Naime, autobusi koje će Holding otkupiti novcem od prodaje tramvaja već su u pogonu, ali nisu u vlasništvu Holdinga već su 2008. godine također nabavljeni na leasing, putem javne nabave. Dakle, da zaključimo: Holding prodaje svoje tramvaje, koje će zatim ponovo uzeti na leasing, kako bi mogao otkupiti autobuse koji su na leasing nabavljeni prije nekoliko godina.

Nastavak je to krajnje suspektnog modela poslovanja koji u Holdingu postoji još otkad je direktor te firme bio Slobodan Ljubičić. Holding je UniCreditu 2007. tako prodao 79 niskopodnih tramvaja, i zatim ih od banke uzeo na leasing, a sve to kako bi mogao kupiti novih 70 niskopodnih tramvaja.

Leasing kuće se bogate novcem građana

Na brojne propuste u ovakvom načinu poslovanja u rujnu prošle godine upozorila je Državna revizija, iz čijeg izvješća je sasvim jasno zašto su ZET i Zagrebački holding u milijunskim dubiozama. Naime, Revizija je tada utvrdila da će se na otplatu leasinga za tramvaje i autobuse potrošiti 2,7 milijardi kuna, do čega gotovo milijardu odlazi kao čista zarada leasing kućama.

Bezumnom trošenju, međutim, ni tu nije kraj. Revizija je također utvrdila da su sklopljeni ugovori bili prepuni rupa, zbog čega po isteku leasinga tramvaji i autobusi koji su nabavljeni preko leasinga i dalje neće biti u vlasništvu Holdinga, već će ih morati ponovo kupiti po zasad nepoznatoj cijeni. U određivanju te cijene glavnu riječ vodit će leasing kuće.

Komentari (112)
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.

  • bobozg   Objavljeno prije godinu dana
    sad ozbach.. slazem se lease back je cist uobicajena praksa.cak se u dobrim dogovorima isplati objema stranama.za neupucene.. sagradim nekretninu...prodam  je nekom investicijskom drustvu ...koje iznajmljuje zgradu meni ... a ja imam opet kapital da sagradim novu gradjevinu.u slucaju grada.. od prodaje dobijem novce koje upotrijebim negdje di su potrebni  a placam najamza to  vrijeme leasing kuca placa troskove odrzavanja servisiranja, registracije  a na kraju leasinga  vec prema dogovoru ja ili uzimam natrag autobuse ili ih leasing prodaje ko ih hoce. ako je grad zagreb kao poslovna strana sklopio  dobar ugovor bez mucki i pogodovanja nekomonda je to ok. i korisno i gradu i gradjanima . a sad ako je to bilo pogodovanje na stetu gradjana onda hebi ga. no to iz ovog teksta ne znamo 


  • kljuse_2   Objavljeno prije godinu dana
    A sve to plaćaju građani grada Zagreba iz najvećeg prireza u državi. Svaka čast. Trguješ tuđim novcem, a kad usfali, digneš cijene budalama koje ih šutke plaćaju. Bravo majstori! 


  • bobozg   Objavljeno prije godinu dana
    hehe  indeksovci kad ne kuzite banditosa :-) on radi ono sto bi drzava trebala raditi  da poveca promet ... :-)kad prodas nesto naplati se pdv.. pa ode drzavi... kad dogovoris lising opet se plati pdv  koji ide drzavi ..lising kuca zaradjuje  pa  valjda placa porez... /naglasak na  valjda / lova se obrce i to je to :-)


  • dreknasibici   Objavljeno prije godinu dana
    "No, natječaj je posebno zanimljiv zato što Holding, odnosno ZET, prodaje pa ponovo otkupljuje tramvaje koji su već u njihovom vlasništvu. Naime, s najboljim ponuđačem u sva tri natječaja najprije će se sklopiti ugovor o kupoprodaji pa zatim ugovor o leasingu." Nije mi jasno zašto se ovaj indexov polunovinar toliko čudi procesu leaseback (http://en.wikipedia.org/wiki/Leaseback)... to je poznata stvar. Ne čudi se recimo što je holding kupio toliko autobusa i tramvaja iako je bio u gubicima i što isplaćuju kojekakve benefite radnicima dok su još uvijek u gubicima...?


  • Gering   Objavljeno prije godinu dana
    Kriminalci


  • fuck__it   Objavljeno prije godinu dana
    zagrebcani sami od sebe rade budale....pa nije se milan sam postavio na mjesto gradonacelnika...


  • putzg   Objavljeno prije godinu dana
    Konancno neko pametan koji kuzi da ovako vise nejde.Ja razumijem da ljudi ne vjeruju politicarima al kad je jasno ko dan da je bandic nesposoban i da ga se treba maknut sto prije onda zasto nekom drugom ne pruzit priliku.Vrijeme je za promjene. 


Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije