Kraj jeftinijeg autoosiguranja u Daruvaru, na tržištu se lani dogodio veliki preokret
Foto: FAH
PROŠLA godina donijela je veliki preokret na tržištu osiguranja vozila u Hrvatskoj. Većina osiguravatelja napustila je 30-ak godina star sustav računanja rizika za teretna vozila te na Hrvatsku počela gledati kao jedinstvenu zonu osiguranja, što je dijelu prijevoznika prepolovilo cijene polica.
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja provela je istraživanje tržišta osiguranja motornih vozila. Cilj je bio utvrditi promjene na tržištu osiguranja motornih vozila u odnosu na stanje prije dvije i tri godine.
"Na tržištu su vidljive pozitivne promjene u smislu značajnije diferencijacije proizvoda i usluga između pojedinih društva za osiguranje, čime se potrošačima proširuje mogućnost izbora.
Ključni pomak na tržištu obveznog automobilskog osiguranja za teretna vozila u 2016. je da je većina osiguravatelja ukinula teritorijalni kriterij pri izračunu police obveznog osiguranja. Na taj je način Hrvatska, u odnosu na osiguranje teretnih vozila, u značajnoj mjeri postala jedinstvena zona rizika, što se izravno odrazilo na povoljnije uvjete i cijene polica obveznog osiguranja za sve cestovne prijevoznike.
AZTN-ovo istraživanje tržišta pokazalo je i pozitivne promjene u kategoriji osiguranja osobnih vozila utemeljene na većem izboru proizvoda koje nude osiguravatelji kao i na povoljnijim premijama obveznog osiguranja za krajnje potrošače", stoji u zaključcima AZTN-a.
Kraj diskriminacije
Došlo je do smanjenja cijena polica obveznog osiguranja, a s druge strane, otklonjene su izrazite razlike u cijenama koje su, sukladno ranijem sustavu zona rizika, bile na štetu prijevoznika s registracijskim oznakama u području viših zona rizika, javlja AZTN.
"Za usporedbu, rezultati AZTN-ovog istraživanja tržišta za 2013. godinu pokazali su kako je cijena police osiguranja za teretno vozilo koje je AZTN u istraživanju odabrao kao uzorak, u zoni rizika koja je obuhvaćala registracijsku oznaku Daruvara (najniža zona rizika), u pravilu kod svih društava za osiguranje iznosila oko 12.000 kuna, bez ikakve mogućnosti izbora povoljnije ponude. Nasuprot tome, za registracijske oznake Zagreba i Krapine (najviše zone rizika) cijena police osiguranja u pravilu je kod svih osiguravatelja iznosila oko 22.000 kuna.
AZTN-ovo najnovije istraživanje pokazuje da je diferencijacija proizvoda i usluga polica obveznog osiguranja koju osiguravatelji nude za istu kategoriju teretnih vozila, tri godine kasnije rezultirala značajno većim izborom za prijevoznike.
Konkretno, više od polovice društava za osiguranje promijenilo je poslovnu politiku i započelo s primjenom jedinstvene zone osiguranja, što se odražava na povoljnije uvjete i cijene polica obveznog osiguranja za sve prijevoznike. Posebno je to izraženo kod prijevoznika čija teretna vozila nose registracijske oznaka ranije viših zona rizika, primjerice, Zagreba i Krapine. Ti prijevoznici sada mogu ostvariti i više od 50 posto niže cijene polica obveznog osiguranja u odnosu na ranija razdoblja. Pri tome su cijene jedinstvene za vozila iste marke i kategorije svih prijevoznika u Hrvatskoj, bez obzira na registracijsku oznaku vozila", napominje AZTN.
Individualizacija polica
Kod osobnih automobila, kod kojih 2013. unutar iste zone rizika praktično nije bilo razlike u visini premije, tri godine kasnije osiguravatelji uvažavaju klase vozila što je rezultiralo većim razlikama u cijenama i većim izborom zahvaljujući individualizaciji polica.
Uveden je niz novih kriterija za izračun police poput, dobi osiguranika jer su iskustva pokazala da su vozači u 30-im i 40-im godinama najmanje rizična skupina za razliku od mladih. Osim dobi, pojedini osiguravatelji uvažavaju proizvođača i tehničke karakteristike vozila u nizu premijskih razreda, a neki odobravaju bonus veći od 50 posto uz mogućnost prijenosa na članove obitelji ili obrt što ukazuje na diferenciranost polica, ističe AZTN.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati