Linićevo priznanje: Ili koncesija autocesta, ili bankrot države!
Foto: Tea Cimaš / Cropix
"NEMOJTE se plašiti onih koji stvaraju cirkus i koji vas neobjektivno informiraju", poruka je građanima kojom se Slavko Linić uključio u raspravu oko davanja autocesta u koncesiju.
Ministar financija s novinarima je razgovarao u Bruxellesu, gdje je sudjelovao na ministarskom vijeću EU na kojem je potvrđeno da Latvija 1. siječnja iduće godine ulazi u eurozonu. Komentirajući raspravu oko davanja autocesta u koncesiju, kazao je da ne razumije argumente s kojima su protivnici monetizacije izašli u javnost.
"Autoceste će ostati u Hrvatskoj"
"Dobivam dojam kao da će netko spakirati naše autoceste u kovčege i odnijeti ih iz Hrvatske. Autoceste će ostati u Hrvatskoj", kaže Linić, koji obećava da će ugovor o koncesiji biti kvalitetan: "Ako netko odgovorno upravlja autocestama i nema visoke cestarine, onda je svejedno upravlja li njima država ili neki investitor, strani ili domaći".
Linić je priznao da je davanje autocesta u koncesiju, odnosno privatizacija državne imovine, jedini način na koji Hrvatska može servisirati svoje dugove. Drugim riječima, ukoliko Hrvatska ne rasproda što se rasprodati da, državi prijeti bankrot.
Skupljat će se potpisi za referendum
Već ranije je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić najavio prikupljanje potpisa za referendum o davanju autocesta u koncesiju. Potpisi će se, poručio je Stanić, prikupljati u listopadu.
Bipartitno socijalno vijeće za promet, u kojem sjede predstavnici sindikata i poslodavaca djelatnika u prometu, Vladi je danas dalo rok do 15. srpnja da odustane od koncesije, inače će ići na skupljanje potpisa za referendum.
Vlada RH očekuje da će na koncesiji autocesta zaraditi oko tri milijarde eura. Autoceste bi u koncesiju trebale ići na 40 ili 50 godina.
HDZ podržao referendum
Zahtjev za referendum o davanju autocesta u koncesiju podržao je i HDZ. Prvi čovjek oporbe Tomislav Karamarko smatra da monetizacija autocesta ne bi bila dobar potez.
"Koncesije se daju kad autocesta nije izgrađena. Ovo što Vlada predlaže nije dobar posao, neće dati dobre financijske efekte i zato ćemo podržati sindikate u traženju referenduma", kazao je Karamarko.
"Financijski efekti takvog poteza bili bi kratkoročni. Novac bi se za nekoliko mjeseci potrošio na krpanje rupa u proračunu, a mi bi izgubili nadzor nad autocestama u narednih 50 godina", kaže Karamarko.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati