Marketingaši Saponije trebaju dobiti povišicu za stupidnu reklamu - proizveli su reakcije tipične za Hrvate

Marketingaši Saponije trebaju dobiti povišicu za stupidnu reklamu - proizveli su reakcije tipične za Hrvate

Screenshot: YouTube, Foto: Index

KAD podvuku crtu, ovi iz Saponije zaključit će da im se ova sporna reklama itekako isplatila. Kažu Ameri, koji o publicitetu znaju sve i izmislili su marketing i odnose s javnošću: There is no such thing as bad publicity. Dobro, ponekad postoji i bad publicity, ali u iznimno rijetkim slučajevima a ovaj nije to. Sve ove žene koje kažu da će sad iz protesta bojkotirati neki brend – zaboravit će tu zakletvu za pola sata, Kad uđu u dućan kupovat će vodeći se cijenom, kao i inače. To je kao s Fejsbuk prosvjedima i eventima, dođe svaki stoti koji lajka, svaki trideseti koji se službeno prijavi.... ostali zaborave jer su svakodnevno i svakosekundno bombardirani sa dvjesto drugih gluposti i attention span im je nepostojeći.

S druge strane – brand recognition, dakle prepoznatljivost robne marke i imena Saponia je zahvaljujući ovom brutalan. Zadnji put kad sam uopće čuo za Saponiu ili razmišljao o njima bilo je pred valjda 15 godina. A sad su čuli svi. Za tjedan dana ekipi kojoj je oglas ionako namijenjen (a to nisu neki intelektualci) ostat će samo u glavi da je tu neka Saponia i da nešto nekaj vam tam bum bam. Točno što ovakav masovni marketing i treba postići – brand recognition, usađivanje imena firme u podsvijest, a ne neku duboku poruku. Reklama je u tom pogledu neslućeno uspješna. Marketingaši Saponie trebaju dobiti povišicu za ovo... ili zapravo, ipak ne, imali su sreće posve slučajno, do razvoja događaja nije došlo nekim njihovim posebnim vještinama manipulacije ili pameću. Reklama je zapravo tupasta, ali je proizvela reakcije tipično hrvatskim lančanim djelovanjem od besmisla do besmisla, a rezultat će biti povišena svijest o imenu Saponie.

I još jedna stvar. Gledao sam utakmice ovih dana i reklame u poluvremenu. Ne pola, ne većina... nego APSOLUTNO SVE reklame koje su išle igraju na neki stupidni klišej, seksizam, tupilo, nacionalizam, ili jednostavno marketinšku laž. A samo Saponia je prozvana, zašto? Nepravedno je to malo. Najviše me nasmijala reklama u kojoj turski i hrvatski navijači za šankom shvate da su nam neke riječi slične ili iste (papuča, boja, čekić, majmun...) pa kao "više nas spaja nego razdvaja". Na prvi mah, iznenađujuće lijepa poruka mira u navijačkoj reklami, ali – pa sve te riječi su turske, mi smo ih uzeli od njih, i to temeljem njihove okupacije obližnjih zemalja, a ne oni od nas. Dakle povijesno nije tu bila kao neka ravnopravna razmjena riječi nego jednostrana jezična i vojna agresija! Uz to, dali su nam i Hasanbegovića. Eto, što i njega ne ubaci netko u reklamu?

Reklama koja me posebno nanervirala je ona u kojoj se kaže – "jednostavno, mi smo Hrvati" – pa to je zaista primitivan nacionalizam, ni poruke, ni smisla, ni veličanja nekih karakteristika proizvoda nego samo – eto, mi smo Hrvati. Nekog ljuti Saponia, mene osobno naljutila je tupost te reklame... no neću bojkotirati nikog jer se i ne sjećam za što je bila, valjda neko loše pivo koje ionako ne pijem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali, opet lažem! U tekstu o reklamama i marketingu to je dozvoljeno... ovo je reklama koja mi je najviše digla tlak, čak više od one "mi smo Hrvati". Dakle, ženska manipulacijom ili ucjenom nagovori lika da razbije konzolu za "igrice" (nisu igrice nego igre – to je već prvi zločin).

On razbije konzolu! Glupo, neekološki, opasno (mogla je nekom pasti na glavu). I ona je sretna jer je to znak da je "voli". A on već sprema karticu za kupnju nove konzole?!? Ali onda će opet doći do sukoba doma – zamisli, ona je uvjerena da ga je izmanipulirala da uništi konzolu, a on zapravo kupuje novu! Psiho luđakinja će eksplodirati i baciti njega s balkona...

Meni je ovo užasno, furanje na manipulativnost i ucjene, i to podijeljeno po uobičajenim spolnim šablonama – ženska traži da muškarac "dokaže" da je voli time što će napraviti nešto štetno, glupo, riskantno, protuzakonito ili skupo. Ponižavajuće za oba spola... možda više za muški, jer ipak je on razbio svoju omiljenu stvar, a ona mu je to zapovijedila.

Reklama promovira bolestan odnos kao nešto normalno, poželjno i simpatično.

Idem pisati prosvjed Uredu za zaštitu spolova ili čega već, i otkazati Diners (koji ionako ne koristim, kao što Faks ionako vjerojatno ne koriste one koje se prve zaklinju da ga više neće kupovati).

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara