Mršić za Huffington Post: Europske korporacije mogu i moraju učiniti više za izbjeglice
Foto: FAH
ZVONIMIR MRŠIĆ, izvršni direktor Uprave Podravke, u novom članku na Huffington Postu osvrnuo se na ulogu europskih korporacija po pitanju izbjegličke krize koja trenutačno pogađa Europu. Izlažući nekoliko mogućnosti putem kojih kompanije mogu doprinijeti humanitarnim naporima koje trenutačno poduzimaju države diljem kontinenta, Mršić apelira na korporativni sektor, tražeći da on preuzme svoj dio odgovornosti oko jednog od najvećih izazova s kojima se Europa trenutačno suočava.
"Izbjeglička kriza u Europi, najteža koju je kontinent vidio od Drugog svjetskog rata, veliki je izazov europskim vođama, koji se muče s iskazivanjem solidarnosti i empatije spram izbjeglica koji u Europu dolaze u potrazi za svjetlijom budućnošću za sebe i svoju djecu. Kako bi se nosila s tom krizom, Europa bi trebala prihvatiti pristup koji uključuje cijelo društvo, kako civilno društvo, tako i privatni sektor, s obzirom na činjenicu da vlade nisu u stanju same nositi taj teret.
Izbjegličkoj krizi ne nazire se kraj. Prema nedavnom izvješću UNHCR-a, skoro 60 milijuna ljudi prisilno je raseljeno u 2014. godini iz zemalja poput Sirije, Iraka, Eritreje i Afganistana, od čega je 19 i pol milijuna izbjeglica. Među izbjeglicama, polovica od tog broja su djeca. Mnogo njih sada pokušava naći put do Europe. Ujedinjeni narodi procjenjuju kako će 700 tisuća migranata stići u Europu ove godine, a očekuju još toliko i 2016. godine", navodi Mršić.
"Srećom, kompanije i civilno društvo daju značajan doprinos u odgovaranju na krizu. Unatoč tome što se mnogo toga već čini, kriza iz dana u dan postaje sve veća te ima još prostora za intenziviranje napora oko aktivnog pomaganja izbjeglicama. Postoji više načina na koje europske korporacije mogu ojačati sposobnosti Europe da se adekvatno nosi s krizom, istovremeno utječući na kvalitetu života i svakodnevicu izbjeglica", ističe, nudeći pet mogućnosti angažiranja, koje u nastavku prenosimo u cijelosti.
Doniranje ključnim humanitarnim organizacijama, kao što su UNHCR, Crveni križ ili MSF
"Mnoge organizacije aktivne su u neposrednom pružanju pomoći izbjeglicama, a velik broj njih oslanja se na donacije kako bi mogle normalno funkcionirati. Među najznačajnijim organizacijama koje pomažu izbjeglicama nalaze se UNHCR, Crveni križ, Save the Children, Liječnici bez granica (Médecins Sans Frontières - MSF), Međunarodna organizacija za migraciju (IOM) te mnoge druge. Crveni križ, na primjer, u Hrvatskoj, Srbiji i Grčkoj vodi prihvatne centre u kojima se izbjeglicama nude privremeno sklonište, hrana, voda te higijenske potrepštine.
Usto, Hrvatski crveni križ objavio je hitni poziv za pomaganje izbjeglicama u Hrvatskoj, a dio sredstava prikupljenih na taj način bit će iskorišten za distribuciju humanitarne pomoći, kao i za financiranje aktivnosti jedinica za hitne intervencije, ukoliko njihov angažman bude potreban".
Podržavanje građanskih i volonterskih pokreta i inicijativa
"Različite manje inicijative i pokreti često mogu ostvariti veliki učinak. Izbjeglice dobrodošli!, Sjeveroistočna solidarnost s izbjeglicama u Calaisu, Svjetsko pleme u Calaisu te brojne druge grupe oslanjaju se, skoro u potpunosti, na donacije. Takvi pokreti mogu pružiti veliku pomoć izbjeglicama te su često uključeni u rad s njima na terenu".
Direktno doniranje dobara i usluga
"Kompanije diljem Europe doniraju različita dobra i usluge. Proizvođači hrane nude izbjeglicama osnovne namirnice, kompanije koje se bave transportom nude im besplatan prijevoz, a proizvođači odjeće doniraju odjeću onima koji se često na pogibeljno putovanje prema Europi upućuju sa samo ruksakom na leđima, u koji naguraju najbitnije osobne stvari".
Podržavanje UNHCR-ovih partnerstava s privatnim sektorom
"UNHCR jača svoju humanitarnu pomoć kroz suradnju s privatnim sektorom. Ta suradnja s korporacijama ostvaruje se u više oblika, među kojima se ističu financijske donacije, razvijanje ključnih sposobnosti i kapaciteta te jačanje utjecaja UNHCR-ovih operacija diljem svijeta. Neki od UNHCR-ovih partnera iz privatnog sektora su Fuji Optical, UPS Foundation, IKEA Foundation, UNIQLO, ali i mnogi drugi".
Pronalaženje pravog posla za izbjeglice kako bi se iskoristile njihove vještine
"Velik broj izbjeglica, osobito onih iz Sirije, mladi su, dobro obrazovani te posjeduju vještine koje su Europi potrebne u nizu važnih sektora. Pomažući da se vještine izbjeglica iskoriste kroz poslovne prilike i stažiranja, ali i nudeći edukaciju onim izbjeglicama kojima te vještine nedostaju, kompanije mogu ostvariti bitan doprinos, osobito uzimajući u obzir stanje na kontinentu čije stanovništvo brzo stari te gdje su stope natalitete niske. Angažman oko pronalaženja poslova za izbjeglice smanjuje opterećenje javne potrošnje te bi čak mogao ublažiti društvene i političke napetosti u Europi".
"U konačnici, izbjeglička kriza je europski izazov koji zahtijeva pristupe koji će obuhvatiti i pokrenuti cijelu Europu. Jasno je da vlade ne mogu same odgovoriti na pitanje izbjeglica. Pomoć koja dolazi iz poslovnog sektora važna je, a u nekim slučajevima ona je i od vitalnog značaja. Europska poslovna zajednica može ponuditi mnogo toga, a od svega navedenog može i profitirati. Kao poslovni čelnici u Europi, preuzmimo svoj dio odgovornosti te pomognimo Europi u nošenju s jednim od najvećih izazova našeg vremena", zaključuje Mršić za Huffington Post.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati