Neke kompanije zbog koronakrize putničke avione pretvaraju u teretnjake
ZRAKOPLOVNE kompanije, od Air Canade do kineskog CDB Aviationa, starije putničke avione pretvaraju u teretnjake očekujući zbog pandemije procvat trgovine putem interneta, dok vrijednost starijih zrakoplova oštro pada.
Preobrazba putničkih zrakoplova u teretne povjerena je grupama poput Singapore Technologies Engineeringa (STE), Israel Aerospace Industriesa (IAI) i američke Aeronautical Engineersa (AE).
Ogroman pad tržišne vrijednosti putničkih aviona
Kompanija za analitiku u zrakoplovstvu Cirium očekuje da će se broj zrakoplova s promijenjenom namjenom iz putničkih u teretne u 2021. godini povećati za 36 posto.
Tržišna vrijednost 15-godišnjih aviona pala je od početka godine za 20 posto, ovisno o modelu, pokazali su podaci savjetodavne kompanije Ishka, što prenamjenu u teretne zrakoplove čini privlačnom za kompanije.
Air Canada želi prenamijeniti nekoliko svojih Boeinga 767, ruska S7 grupa dobiva svoje prve teretnjake preuređene od modela Boeing 737-800 od najmodavca GECAS, a iznajmljivač CDB Aviation je naručio dvije konverzije Airbusa SE A330 od zajedničkog ulaganja ST Engineeringa s Airbusom.
Oporavak putničkog prometa tek 2024. godine?
Trajne konverzije putničkih aviona predstavljaju daljnji korak u odnosu na jeftinije privremene promjene koje su mnoge aviokompanije implementirale tijekom pandemije, s privremenim uklanjanjem putničkih sjedala kako bi prevezlo više tereta.
Zrakoplovna industrija procjenjuje da će se putnički promet oporaviti na razinu iz 2019. godine tek 2024. godine.
Konverzije s putničkih na teretne zrakoplove pomaže kompanijama koje se bave održavanjem, popravkom i remontom u zrakoplovstvu da nadoknade dio izgubljenog posla zbog pada putničkih letova.
Takve pretvorbe obično koštaju milijune dolara povrh cijene zrakoplova i traju između tri do četiri mjeseca, kazao je predsjednik ST Engineering Aerospacea Jeffrey Lam. Njegova kompanija povećava kapacitete i u sljedećoj godini planira preobraziti najmanje 18 putničkih aviona u teretne, a ubuduće očekuju godišnji rast za 25 do 30 aviona, u odnosu na jednoznamenkasti broj u ovoj godini.
2021. rezervirana za prenamjenu zrakoplova
Svima je u tom sektoru 2021. rezervirana za prenamjenu zrakoplova, a termini ulaze i u 2022. godinu, istaknuo je Lam.
IAI može preobraziti 18 ili više putničkih aviona godišnje, a uglavnom radi na onima koje koristi Amazon.com.
Kompanija AE također bilježi dramatičan porast potražnje za prenamjenama, rekao je viši potpredsjednik za prodaju i marketing Robert Convey, navodeći da je vrijednosti aviona pala za 30-40 posto.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati