Nijemci strahuju od novog poskupljenja benzina i posljedica po gospodarstvo
Tekst se nastavlja ispod oglasa
NJEMAČKA javnost strahuje od novog najavljenog poskupljenja goriva koje bi nakon praznika Duhova moglo doseći rekordnu razinu od preko 1,30 eura za litru supera, a vodeći njemački ekonomisti upozoravaju na katastrofalne posljedice koje bi najnovije poskupljenje goriva moglo imati po gospodarstvo ove zemlje.
Predstavnik uglednog Njemačkog instituta za gospodarska istraživanja (DIW) iz Berlina Gustav Horn strahuje da će najnovije poskupljenje goriva izazvati pravi "naftni šok" te ozbiljno ugroziti započeti trend laganog oporavka njemačkog gospodarstva.
Njemački ekonomisti drže da bi najnovija upozorenja od terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama mogla dodatno ugroziti labilne cijene nafte.
Glavni ekonomist "HypoVereins" Martin Huefner smatra da bi jedan teroristički napad poput onog u Madridu ili New Yorku cijene nafte mogao otjerati u "neslućene" visine, što bi moglo izazvati lančanu rekaciju s neviđenim posljedicama po svjetsko gospodarstvo.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Njemački ministar financija Hans Eichel je prije nekoliko tjedana, nakon posljednjeg poskupljenja goriva, uputio apel zemljama OPEC-a da povećanjem dnevne eksploatacije snize cijenu goriva te time pomognu svjetskom gospodarstvu.
Njemački Savez poreznih platiša istodobno za rekordne cijene goriva okrivljuje saveznu vladu. Savez smatra da za najnovije povišenje cijena nisu prvenstveno krive naftne tvrtke nego vlada sa svojim "nerazumnom politikom" oporezivanja naftnih derivata.
Naftne kompanije često koriste priliku za povećanje cijena u vrijeme praznika, ali glavni problem leži u tzv. ekološkim porezima koje je uvela socijaldemokratskozelena vlada, priopćio je Savez poreznih platiša.
I pogranične općine, posebice one uz granice s Poljskom, Češkom ili Luksemburgom zatražile su hitnu državnu pomoć za vlasnike benzinskih crpki u tim područjima. Zbog razlika u cijenama goriva koje u nekim slučajevima iznose i po 20 centi po litri, u tim područjima velika većina stanovništva gorivo kupuje u susjednim zemljama, dok su lokalni ditributeri naftnih derivata osuđeni na propast. Lokalne vlasti stoga drže da je uvođenje ekološkog poreza donijelo više štete nego koristi.
Inicijator ekološkog poreza, ministar zaštite okoliša Juergen Trittin smatra, međutim, da će ekološko razmišljanje Njemačkoj dugoročno donijeti prednost. On smatra da je zbog ekološke politike vlade Gerharda Schroedera Njemačka postala svjetska sila broj jedan kada je u pitanju ekološka tehnologija. Trittin smatra da će prije ili poslije ostatak svijeta okrenuti ekološki prihvatljivijim rješenjima od čega će Njemačka, zahvaljujući svom iskustvu na tom području, najviše profitirati.
(Hina) xnkre ybr
Predstavnik uglednog Njemačkog instituta za gospodarska istraživanja (DIW) iz Berlina Gustav Horn strahuje da će najnovije poskupljenje goriva izazvati pravi "naftni šok" te ozbiljno ugroziti započeti trend laganog oporavka njemačkog gospodarstva.
Njemački ekonomisti drže da bi najnovija upozorenja od terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama mogla dodatno ugroziti labilne cijene nafte.
Glavni ekonomist "HypoVereins" Martin Huefner smatra da bi jedan teroristički napad poput onog u Madridu ili New Yorku cijene nafte mogao otjerati u "neslućene" visine, što bi moglo izazvati lančanu rekaciju s neviđenim posljedicama po svjetsko gospodarstvo.
Njemački Savez poreznih platiša istodobno za rekordne cijene goriva okrivljuje saveznu vladu. Savez smatra da za najnovije povišenje cijena nisu prvenstveno krive naftne tvrtke nego vlada sa svojim "nerazumnom politikom" oporezivanja naftnih derivata.
Naftne kompanije često koriste priliku za povećanje cijena u vrijeme praznika, ali glavni problem leži u tzv. ekološkim porezima koje je uvela socijaldemokratskozelena vlada, priopćio je Savez poreznih platiša.
I pogranične općine, posebice one uz granice s Poljskom, Češkom ili Luksemburgom zatražile su hitnu državnu pomoć za vlasnike benzinskih crpki u tim područjima. Zbog razlika u cijenama goriva koje u nekim slučajevima iznose i po 20 centi po litri, u tim područjima velika većina stanovništva gorivo kupuje u susjednim zemljama, dok su lokalni ditributeri naftnih derivata osuđeni na propast. Lokalne vlasti stoga drže da je uvođenje ekološkog poreza donijelo više štete nego koristi.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Inicijator ekološkog poreza, ministar zaštite okoliša Juergen Trittin smatra, međutim, da će ekološko razmišljanje Njemačkoj dugoročno donijeti prednost. On smatra da je zbog ekološke politike vlade Gerharda Schroedera Njemačka postala svjetska sila broj jedan kada je u pitanju ekološka tehnologija. Trittin smatra da će prije ili poslije ostatak svijeta okrenuti ekološki prihvatljivijim rješenjima od čega će Njemačka, zahvaljujući svom iskustvu na tom području, najviše profitirati.
(Hina) xnkre ybr
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati