Policija ispituje bivše članove uprave HŽ-ovih tvrtki koji tvrde: Posao HŽ Carga s Diokijem je štetan!
Foto: Ilustracija
POVODOM kriminalističkog istraživanja sporne kupovine Diokijevog industrijskog kolosijeka na Žitnjaku koju je odobrila i Vlada RH, policija i DORH žele čuti mišljenje i bivše uprave HŽ Carga d.o.o. Kako doznajemo, danas je na informativni razgovor u policiju pozvan i Zlatko Rogožar, bivši predsjednik uprave HŽ Carga. Rogožar je početkom ove godine, neposredno prije nego je smijenjen, razmatrao mogućnost kupovine kolosijeka na Žitnjaku te o tome održao niz sastanaka s upravom Diokija. Na tu se činjenicu poziva i aktualna uprava HŽ Carga želeći dokazati da je u tom poduzeću i ranije postojao interes za spomenutu investiciju, te je stoga ona opravdana. No, iz korespondencije koju je bivša uprava vodila s Diokijem, kao i iz bilješki sa zajedničkih sastanaka, to se ne bi moglo zaključiti. HŽ Cargo bio je zainteresiran za kupovinu Diokijeve nekretnine, ali pod uvjetima koje Dioki ni do danas nije ispunio.
U bilješci sa sastanka održanog 3. veljače ove godine, vidljivo je da uprava HŽ Carga pokazuje interes za "kupnju industrijskog kolosijeka u vlasništvu Diokija, zajedno s predmetnim zemljištem, opremom, manevarskim lokomotivama, kao i za moguće preuzimanje dijela zaposlenih u transportu", no tek ako se u potpunosti provede restrukturiranje Diokija! Taj uvjet do danas nije ispunjen, restrukturiranje Dioki Grupe tek je na početku, uz najave gašenja većeg dijela postrojenja na Žitnjaku. Smanjenje obima transporta i parcijalno restrukturiranje Diokija bili bi ozbiljni razlozi za preispitivanje vrijednosti industrijskog kolosijeka. No, aktualna uprava HŽ Carga očito se rukovodila drugim razlozima, jer je posao sklopila bez natječaja, uz potporu Vlade i po visokoj cijeni od 17,4 milijuna kuna. Zaduženja državne tvrtke HŽ Cargo prelaze milijardu kuna, pa je posve logično pitanje zbog čega uprava poduzeća kupuje još jednu nekretninu koja ne donosi povrat sredstava ni na dulji rok, već samo nova kratkoročna zaduženja? U Vladinim kuloarima može se čuti kako je tim potezom, na inicijativu ministra Slavka Linića tvrtka spašena od stečaja, a time i udjeli većinskog vlasnika Roberta Ježića dugogodišnjeg Linićevog prijatelja.
Sa sastanka HŽ Carga d.o.o. (kojeg je zastupao predsjednik uprave Zlatko Rogožar) i Diokija u ime kojeg je pregovarao Darko Lovrović direktor Odjela za upravljanje nekretninama, vidljivo je da HŽ Cargo inzistira upravo na temeljitoj provedbi restrukturiranja Diokija. Tako se u točki tri navodi kako je "HŽ Cargo podržava restrukturiranje, ali samo na način da ono bude cjelovito i temeljito provedeno, i to u najkraćem mogućem roku. HŽ Cargo neće podržati nikakvo parcijalno rješenje."
Policija i DORH očito će morati naći odgovor na pitanje zašto je aktualna uprava odustala od tog uvjeta, i pristala na ugovor s tek djelomično restrukturiranim Diokijem, koji pri tome bitno smanjuje proizvodnju na Žitnjaku i time izravno ugrožava investiciju HŽ Carga. Osim Diokija industrijski kolosijek na Žitnjaku više ne koriste ni slovenski Petrol, kao ni INA što nam je potvrđeno u Nadzornom odboru te tvrtke. Iz uprave Janafa Indexu je potvrđeno kako niti ta tvrtka nije komercijalni korisnik tog kolosijeka jer ima pravo služnosti i vlastiti pristup skladištima.
Tvrtka Agit d.o.o., nekad jedan od najvećih korisnika industrijskog kolosijeka na Žitnjaku odustala je od korištenja kolosijeka iz više razloga. Prema tvrdnjama bivšeg predsjednika uprave "Agita" Srećka Đuranovića koji se povodom istrage policiji nedavno obratio i pismom, Agitov promet na toj trasi rapidno je opao dok je dug Diokija prema Agitu rastao. "DIOKI je Agitu bio dužan iz prethodnih godina, a dug je rastao zbog kamata jer je prijevoz bio zanemariv", tvrdi Đuranović u pismu policijskim istražiteljima, koje posjeduje i Index.hr. U svom iskazu navodi i da je iz istih razloga od korištenja Diokijevog industrijskog kolosijeka odustao i Agitov partner Petrol Slovenija. "Imali su ozbiljnih pritužbi na organizaciju dopreme robe i sirovina na skladište na Žitnjaku, uglavnom zbog neriješenih odnosa na dijelu trase željezničkog kolosijeka na Žitnjaku. Nakon nekoliko zajedničkih sastanaka, moram nažalost istaknuti da problem nije bio riješen na zadovoljstvo našeg partnera Petrol Slovenije i isti je, koliko neslužbeno znam, napustio skladišta na Žitnjaku.", tvrdi Đuranović koji će ovih dana u policiji i osobno svjedočiti o cijelom slučaju.
Na nedavnoj press konferenciji predsjednik uprave HŽ Carga d.o.o. Ivan Lešković ustvrdio je kako je kupovina industrijskog kolosijeka bila zakonit i dobar posao. Isplativost investicije ničim nije obrazložio, dok će o zakonitosti zadnju ipak reći policija i DORH.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati