Premijer Sanader i drugi visoki državni dužnosnici i uzvanici provezli se tunelom Mala Kapela

HRVATSKI premijer, Ivo Sanader, u sklopu današnje svečanosti otvorenja autoceste Zagreb-Split, na putu prema Splitu posjetio je tunel Mala Kapela, koji je najduži tunel u Hrvatskoj, 5761 metar, i ujedno najznačajniji objekt na sektoru Bosiljevo-Sveti Rok autoceste Zagreb-Split, a koji je pušten u promet prije dva dana.

Nakon svečanosti otvorenja u Zagrebu, na putu prema hrvatskom jugu, kolona vozila s najvišim državnim dužnosnicima, među kojima su i bivši premijeri i ministri, te drugim uzvanicima, provezla se autocestom do tunela Mala Kapela.

Kod tunela premijera Sanadera i ostale dužnosnike i uzvanike dočekao je lički orkestar, s kojima se predsjednik Vlade slikao s ličkom kapom na glavi, izjavivši pri tom kako su "dojmovi izvanredni".

"Prošao sam dosta tunela u Europi, a tunel Mala Kapela je jedan od najljepših. No, nije bitna samo ljepota, bitno je da je i siguran", rekao je Sanader.

Premijer je istaknuo kako se osjeća da svjedoči ostvarenju velikoga cilja, podsjetivši da je on 1971., kada je Hrvatska planirala i govorila o gradnji autoceste Zagreb-Split, imao 18 godina.

No, rekao je Sanader, "izgradio se Zagreb-Karlovac, pa se stalo, a novac od hrvatskog turizma odlazio je na druge prometne pravce, poput Beograd-Bar. Ali osnivanjem hrvatske države stvorena je mogućnost za ostvarivanje cilja, izgradnje autoceste Zagreb-Split".

Premijer Sanader također je istaknuo kako je "ovo danas ispunjenje velikoga cilja koji zatvara stare traume, i otvara mogućnost za razvoj hrvatskoga gospodarstva, jer je jedan od najvećih potencijala ove autoceste razvoj hrvatskoga gospodarstva".

Najavio je za idući tjedan otvaranje autoceste od Rijeke do Rupe, a uskoro i od Županje do Lipovca, te početak gradnje autoceste Zagreb-Sisak. Naglasio je i da će Hrvatska za četiri do šest godina biti premrežena autocestama koje će biti zamašnjak razvoja hrvatskoga gospodarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tunel Mala Kapela projektiran je s dvije cijevi s po dvije prometne trake - svaka širine 3,5 metra. Tunel povezuje dvije dionice autoceste Zagreb (Bosiljevo) - Split, dionicu Josipdol-Tunel Mala Kapela i dionicu Tunel Mala Kapela - Žuta Lokva.

Sjeverni portal tunela je na 562 metra nadmorske visine, a južni na 573 metra nadmorske visine. Dopuštena brzina vožnje kroz tunel je 80 kilometara na sat.

U prvo će vrijeme u prometu biti desna tunelska cijev, kroz koju se odvija dvosmjerni promet, jednako kao i u tunelu Sveti Rok. Lijeva tunelska cijev služit će kao servisni tunel, za sigurnosne intervencije.

U drugoj fazi, koja će ovisiti o porastu prometa, planira se u potpunosti dovršiti i lijeva tunelska cijev čime će se omogućiti odvojeni promet za svaki smjer.

Kao je, naime, rekao ministar mora, turizma, prometa i razvitka, Božidar Kalmeta, lijeva cijev tunela Mala Kapela bit će otvorena za promet kada "godišnji dnevni prosječni promet bude bio iznad 12 tisuća vozila".

Gradnja tunela Mala Kapela trajala je 2,5 godine, a stajala je oko 550 milijuna kuna. Radove je započela talijanska tvrtka Coopcostruttori, a završila zagrebačka tvrtka Viadukt.

Na potezu od tunela Mala Kapela do Splita ima ukupno 12 tunela ukupno dugačkih 19,53 kilometra

Nakon obilaska i stanke najviši državni dužnosnici i uzvanici novom autocestom krenut će prema Skradinu, gdje će premijer Sanader autocestu Zagreb-Split na prigodnoj svečanosti i službeno pustiti u promet, a blagoslovit će je šibenski biskup mons. Ante Ivas.

Inače, jučer je autocestom u oba smjera prošlo između 34 i 35 tisuća vozila, doznaje se od ministra, doznaje se od ministra Kalmete.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara