Toyota Hrvatska pozvat će oko 7 tisuća vlasnika u servise zbog električnog podizača: "Nema opasnosti od požara"
Foto: AFP
KAKO javlja Sky News radi se najvećem opozivu vozila još od 1996. godine kada je Ford s tržišta povukao 7,9 milijuna vozila. Naime, Toyota je objavila kako zbog problema s električnim podizačem stakla u više modela, među kojima su i Rav4, Yaris, Auris i Corolla može doći do požara. Radi se o modelima koji su proizvedeni od rujna 2006. do prosinca 2008. godine.
Kako stoji u priopćenju Toyote objavljenom u Velikoj Britaniji zbog "neujednačene količine maziva za podmazivanje" u vozačevim vratima do čega je došlo tijekom proizvodnje, može doći do problema u radu s podizačem stakla, odnosno može doći do otežanog podizanja prozora jer nije dobro podmazan. Ukoliko dođe do toga, iz Toyote poručuju da se mora otići na servis te da se ne smiju koristiti komercijalna sredstva za podmazivanje jer njihova upotreba može dovesti do dimljenja ili taljenja.
U Toyotinim servisima podmazat će sklop posebnim sredstvom za podmazivanje ili će ga u potpunosti zamijeniti. Monika Saito, glasnogovornica Toyote za Reuters je kazala kako se problem može riješiti za 40 minuta u Toyotinim servisima.
S europskog tržišta Toyota će opozvati 1,39 milijuna vozila.
Toyota Hrvatska: Samo je potrebno doći u servis
Iz Toyote Hrvatska za Index kažu kako će pozvati oko 6950 vlasnika vozila RAV4, Auris, Yaris i Corolla da dođu u servis kako bi se provjerilo imaju li i njihova vozila problema s podizačem stakla. Dodaju kako nema opasnosti od požara već da, ukoliko vlasnik vozila sam našprica ili podmaže sustav, može doći do "dimljenja", odnosno taljenja, ali nikako do požara.
Na servisu će onim vozilima kojima je to potrebno dodati tvornički lubrikant i problem će biti riješen, kažu za Index iz Toyote Hrvatska te su potvrdili kako se radi o vozilima u kojima je tijekom proizvodnje došlo do neravnomjernog nanošenja sredstva za podmazivanje.
Nešto kasnije iz Toyote je stiglo i pismeno objašnjenje koje donosimo u cijelosti:
"Na vozačkim vratima nalazi se električni prekidač kojim se upravlja električnim podizačima stakala u vozilu. U nekim slučajevima korisnik/vozač može osjetiti da prekidač pod prstom djeluje „ljepljivo“ tj. da je njegov povratak u početni položaj, nakon što ga korisnik/vozač otpusti, usporen.
Upozoravamo korisnike da, u svrhu otklanjanja gore opisanog usporenog ili otežanog pomicanja, električni prekidač samoinicijativno ne podmazuju komercijalno dostupnim sredstvima za podmazivanje jer time mogu izazvati nepotrebno pregrijavanje prekidača i njegovo rastapanje.
Toyota je provela opsežna testiranja u kojima su korištena komercijalno dostupna sredstva za podmazivanje te vas ovim putem želimo informirati da u navedenim slučajevima može doći do dimljenja kao posljedica pregrijavanja ali niti u jednom slučaju nije zabilježena vatra odnosno zapaljenje.
Naglašavamo, radi boljeg razumijevanja, da se u SAD-u svako dimljenje tretira kao vatra – dakle još jednom naglašavamo pojava vatre tj. stvaranje otvorenog plamena nije zabilježeno nigdje u svijetu. Također – nije zabilježen niti jedan slučaj nezgode koji bi bio posljedica navedene pojave.
U Hrvatskoj će o servisnoj kampanji biti kontaktirano 6.959 vlasnika vozila sa svrhom pregleda njihovih vozila te nanošenja specijalnog sloja masti koji će osigurati neometan rad električnih prekidača podizača stakala. Dolazak u servis biti će iskorišten za dodatno informiranje vlasnika vozila o tehničkom aspektu, no ističemo kako nije riječ o opozivu."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati