U Europi pojma nemaju o čemu priča Vlada RH: Pa nisu nas još ni tražili novac za Pelješki most
Foto: Vlada RH
VLADA RH nije još uopće poslala Europskoj komisiji zahtjev za sufinanciranje projekta izgradnje Pelješkog mosta! Potvrdio je to glasnogovornik EK Jakub Adamovicz.
Podsjećamo, ranije su iz Vlade RH krenuli da realizacija projekta kreće od jeseni. Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa, tvrdi da će na jesen biti raspisan natječaj, a radovi bi mogli početi nakon izbora, na proljeće iduće godine. Iz Vlade vjeruju da će se most sufinancirati europskim fondovima, i to u iznosu do 85 posto troškova.
U Europskoj komisiji takvih planova hrvatskih vlasti, međutim, nisu još svjesni. Pa je i upitno hoće li im odobriti sredstva i kojoj količini. U ovom trenutku, naime, ne postoji odluka o sufinanciranju Pelješkog mosta europskim sredstvima jer Hrvatska najprije treba aplicirati, a onda će Komisije ocijeniti projekt i donijeti odluku u roku od tri mjeseca od podnošenja aplikacije, rekao je danas glasnogovornik Komisije.
"U ovom trenutku nema odluke o mogućem sufinanciranju EU-a toga projekta u okviru kohezijske politike. Hrvatske vlasti će morati podnijet projektnu prijavu, što je predviđeno do kraja 2015. ili početkom 2016. Projekt će onda ocijeniti stručnjaci Komisije i odluka će biti donesena najkasnije tri mjeseca nakon podnošenja prijave. Do tada, bilo kakve političke izjave o pozitivnoj odluci EU-a o mogućem sufinanciranju treba tretirati kao hrvatska očekivanja", rekao je Hini glasnovornik Komisije za regionalnu politiku Jakub Adamowicz.
Adamowicz dodaje da je studiju izvedivosti "pripremila Hrvatska kako bi analizirala moguće varijante povezivanja dvaju dijelova zemlje" te da Komisija još nije vidjela konačno izvješće o toj studiji.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić predstavio je u srijedu studiju izvedivosti koja je pokazala da je od sedam mogućih varijanti spajanja juga s ostatkom Hrvatske, najbolja opcija Pelješki most.
Ukupni procijenjeni trošak investicije je 2,852 milijardi kuna, od čega 1, 551 milijardi otpada na Pelješki most, dok će se ostatak novca uložiti u pristupne ceste.
Prema rezultatima studije ekonomske koristi projekta prelaze troškove projekta za 251 milijun kuna. Izgradnja Pelješkog mosta podijeljena je u tri faze, od kojih će prve dvije biti gotove od 2016. do 2019., a posljednja od 2018. do 2020. godine kada će uslijediti puštanje mosta u promet.
Hrvatska očekuje da će EU sufincirati do 85 posto projekta.
Hajdaš Dončić je, pak, objasnio da se novac iz Europe ionako ne može očekivati unaprijed. Država mora osigurati sredstva za financiranje projekta, a EU kasnije ta sredstva refundira, kaže ministar prometa.
"Sama država osigurava sredstva i tek nakon isporuke, reći ću, okončanih situacija EU refundira novac u taj isti fond. U trenutku raspisivanja građevinskih radova, tj. danog natječaja za izvođače projekta, svi troškovi su prihvatljivi i onda, prema uobičajenoj proceduri, kada dođe vrijeme, računi se šalju, oni se provjeravaju i dobivate novac natrag. Dakle, nikad ne dobivate novac unaprijed, nego ga dobivate nakon izvršenih radova", izjavio je Hajdaš Dončić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati