Željezničari prosvjedovali zbog ukidanja linija: Izgubit ćemo 30 posto radnih mjesta
Foto: Index
DVJESTOTINJAK radnika Hrvatskih željeznica (HŽ) jutros je na splitskom željezničkom kolodvoru započelo javni prosvjed zbog najave ukidanja dvaju noćnih željezničkih linija iz Splita u Zagreb i obratno.
Prosvjednici su noseći transparente na kojima je pisalo "Pruga koja život znači", "Vlak nije privilegija nego potreba", "Čime će sada divojka iz mog mista", te "Ovoliko zla nisu radili ni Turci" pozvali Upravu HŽ-a da povuče odluku o ukidanju od 1. listopada dva noćna vlaka koji prometuju na liniji Split-Zagreb-Split.
Gubitak trećine radnih mjesta
Željezničari tvrde da će zbog toga izgubiti 30 posto radnih mjesta, a potporu su im u Split došle dati i kolege iz Gračaca.
Ante Lojić iz Sindikata strojovođa Hrvatske rekao je da će ukidanjem te linije gravitacijsko područje koje obuhvaća oko 900.000 stanovnika ostati bez najprikladnijeg prijevoza do Zagreba.
Lojić: Ti vlakovi ostvaruju značajne prihode
"Ti se vlakovi ne mogu ni na jedan razuman način opisati nerentabilnim jer uz svu poznatu nebrigu željezničkih kompanija ostvaruje značajne prihode, koji čine najmanje 50 posto prenapuhanih troškova. Ti su vlakovi izravna veza Dalmacije s EU jer turisti dolaskom u Zagreb ne završavaju putovanje nego ga nastavljaju dalje", izjavio je Lojić.
Prosvjednici su pisane zahtjeve predali Upravi HŽ-a, a zatim su kroz grad otišli pred Županiju, nakon čega će doći i kod splitskoga gradonačelnika.
Ževrnja i Baldasar obećali pomoć
Splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja i splitski gradonačelnik Ivo Baldasar dali su danas potporu i obećali pomoći željezničarima koji su prosvjedovali splitskim ulicama protiveći se najavljenom ukidanju dviju noćnih željezničkih linija iz Splita u Zagreb i obratno.
"Odluka da se od 1. listopada ukine ta jedina noćna linija apsolutno je štetna i s tim se ne možemo pomiriti. Riječ je o više od 900 tisuća stanovnika ispod Karlovca, a tu mislim na Liku, Zadar, Šibenik i Splitsko-dalmatinsku županiju. To veliko područje ne smije ostati bez linije", istaknuo je župan Ževrnja.
Napomenuo je kako se tom linijom osim putnika prevoze i vozila, ali i turisti jer se linija u turističkoj zoni uklapa u europsku liniju. "Država svake godine s 500 milijuna kuna sufinancira nerentabilne linije, pa se pitamo zašto se ne može pronaći još 20 milijuna kuna da se sufinancira ova previše važna linija", kazao je.
Željezničarima je poručio kako je županija uz njih, izrazivši nadu da će ih resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić saslušati i prihvatiti njihove zahtjeve.
Nakon zgrade županije, dvjestotinjak prosvjednika je ulicama grada stiglo pred zgradu gradske uprave. Prvo je gradonačelnik Baldasar u svom uredu razgovarao s njihovim sindikalnim predstavnicima, a onda sišao među radnike.
"Nekoliko sam puta razgovarao i s predsjednikom Uprave HŽ-a, a zadnji put smo se čuli jučer. Iznio je svoje argumente koji su vezani za financije i tu završava cijela priča. Ovo drugo je stvarna politika. Radi se o tome hoće li ta linija dobiti dodatnu subvenciju da bi opstala ili neće. Linija je vrlo neprofitabilna, s malim brojem putnika i visokim udjelom troškova po putniku. Tu sada treba donijeti odluku hoće li ta linija dobiti političku potporu, pa da bude subvencionirana", kazao je.
Baldasar normalnim drži da Split cijelu godinu ima noćnu liniju koju smatra potrebnom, no nije siguran jesu li potrebne dvije noćne sezonske linije. Obećao je da će još jednom razgovarati s Upravom HŽ-a i Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrutkrue.
Tajnik sindikata prometnika vlakova Anto Iličić na to je gradonačelniku kazao kako mu iz HŽ-a ne govore istinu, jer da trošak vlaka nije takav kakvog ga oni prikazuju, s obzirom da se ostvaruju prihodi i pokriva pola troškova.
"Uprava HŽ putničkog prijevoza vam ne govori istinu. Ovaj problem može riješiti ministar Hajdaš-Dončić. Mi tražimo od vas da izvršite politički pritisak da se to pitanje politički riješi, jer se Uprava služi obmanama kako bi ukinuli vlakove i prikazali da smanjuju troškove", poručio je Iličić.
Prosvjed su organizirali sindikati strojovođa i prometnika vlakova, budući da bi po najavama već od ove subote HŽ Putnički promet Split trebao ostati bez noćnog vlaka prema Zagrebu i obratno.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati