Lorencin zadovoljan trendom rasta broja turista: "To su rezultati programa Hrvatska 365"
Foto: Hina
TURISTIČKA sezona dobro je počela. U prva tri mjeseca ove godine zabilježen je rast od 18 posto u dolascima i 19 posto u noćenjima.
Samo je tijekom ožujka broj dolazaka stranih turista porastao za gotovo 25 posto, a i domaći su gosti pojačali aktivnosti pa ih je tako u ožujku bilo 11 posto više nego lani. Zadovoljan je i ministar turizma Darko Lorencin koji od ove sezone očekuje dva do tri posto rasta:
"To je rezultat sustava HTZ-a; od lokalnih razina, županijskih, do nacionalne. Radi se o projektu Hrvatska 365 koji smo započeli tijekom protekle jeseni i zajednički krenuli u njegovu realizaciju. Sad je vidljivo da, ako se udruže snage na svim razinama, u relativno kratkom roku mogu se postići rezultati", poručuje ministar Lorencin. Od programa Hrvatska 365 puno se očekuje. Pokrenuta je druga faza u kojoj bi se trebalo priključiti 10-ak novih destinacija, a dobre reakcije vidljive su na inozemnim tržištima, kaže Lorencin.
"Poput Austrije koja je odlično reagirala na Hrvatsku 365, Slovenija, Italija i Južna Njemačka... Možda nisu reagirala avio tržišta", zaključuje ministar. Tu bi ulogu trebala preuzeti inozemna predstavništva u čije je aktivnosti lani utrošeno gotovo 38 milijuna kuna zbog čega će njihov rad posebno biti u fokusu, kaže Lorencin.
HTZ u protekloj godini na aktivnosti i promociju utrošio više od 350 milijuna kuna
"Mi ćemo tu inzistirati da se opravda svaki euro uloženog novca u ta predstavništva i sada do kraja svibnja, možda i ranije, pokrenut ćemo raspisivanje novih natječaja i analizirati kako se odvijaju stanja na određenim tržištima", kaže Lorencin. U pripremi je i turistički informacijski sustav koji bi trebao proraditi 2016., te na jednom mjestu obijediti sve destinacije i goste, najavio je šef HTZ-a Ratomir Ivičić.
"Prvi put će se na jednom mjestu organizirati registar svih subjekata i onih koji se bave ugostiteljstvom i turizmom. Imat ćemo na jednom mjestu sve podatke o svakom gostu koji bude dolazio; starost, spol, motive dolazaka, doživljaje. Imat ćemo sjajnu bazu podataka koju ćemo koristiti u našim daljnjim aktivnostima i koju ćemo ustupiti sustavu, a koja će dobro doći prilikom izrade različitih marketinških kampanji", zaključuje Ivičić.
Sukladno postavljenom planu HTZ je u protekloj godini na aktivnosti i promociju utrošio više od 350 milijuna kuna, otprilike koliko su i uprihodili od boravišne pristojbe, članarine i državnog proračuna, a u tekuću su godinu prenijeli 80 milijuna kuna kako bi podmirili ranije preuzete obveze iz 2014.
Najviše je utrošeno u marketing; više od 146 milijuna kuna, od čega je trećina utrošena za oglašavanje putem medija, društvenih mreža i na portalima, dok je za primjerice studijska putovanja stranih novinara i blogera utrošeno 4,5 milijuna kuna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati